Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waliwal
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 14:50
Hallo medetweakers.

Ik zoek voor mijn vader's verjaardag een Tablet.
Aangezien ik de tablet waarschijnlijk het meest ga gebruiken en al wat in gedachten heb zet ik het eventjes op een rijtje.

Eisen:
- Minimaal 32gb tenzij er mogelijkheden zijn tot verplaatsen van bestanden met Ext HDD zonder PC.
- Een goed helder scherm van ongeveer 10 inch (om mee film te kijken)
- Een redelijk lange batterijduur
- Android 4.0 (of een upgrade die erbij zit)
- Een redelijke prijs

Ik zat te denken aan de Asus Transformer Pad 300T WiFi 32GB Blauw, of een Archos G9 met 250gb

De iPad lijkt mij niet bepaald goed, aangezien 16gb iets te weinig is, en het met een hoop geheugen erg duur wordt voor een verjaardag cadeau.

Mvg Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:35
Wait wut? Jij gaat de tablet het meeste gebruiken? Het is een verjaars cadeau voor je vader?

Ontopic, De 300T lijkt me prima voor wat je wilt. Als het goed is kun je gewoon bestanden op een externe schijf plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal even advocaat van de duivel spelen, maar mijn ouders zou ik liever met een ipad op pad sturen, gaan ze denk ik meer plezier aan beleven. Minder in te stellen of te verprutsen, en een soort van defacto standaard. (als in, de libbelle heeft het er over enzo).

Dat je zelf liever een android hebt is natuurlijk een andere zaak, maar verplaats je vooral ok in de ontvanger van het kado :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waliwal
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:40:
ik zal even advocaat van de duivel spelen, maar mijn ouders zou ik liever met een ipad op pad sturen, gaan ze denk ik meer plezier aan beleven. Minder in te stellen of te verprutsen, en een soort van defacto standaard. (als in, de libbelle heeft het er over enzo).

Dat je zelf liever een android hebt is natuurlijk een andere zaak, maar verplaats je vooral ok in de ontvanger van het kado :)
Dat wel, maar ik zal zelf natuurlijk wel alles er op moeten zetten.
Ik weet zelf niet of Apple het wel mogelijk maakt om met een USB kabel dingen over te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dingen overzetten kan ook draadloos hè. Maar bij een cadeau lijkt me dat de belangen van de krijger voorop moeten staan. Ik zou voor mezelf ook niet als eerste keus een iPad nemen maar voor een minder ervaren (oudere) computergebruiker zou ik die zeker wel als eerste adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waliwal
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:12:
Dingen overzetten kan ook draadloos hè. Maar bij een cadeau lijkt me dat de belangen van de krijger voorop moeten staan. Ik zou voor mezelf ook niet als eerste keus een iPad nemen maar voor een minder ervaren (oudere) computergebruiker zou ik die zeker wel als eerste adviseren.
Mijn vader is van mening dat hij op vakantie of een laptop of een tablet meeneemt.
Dus dit is wel een belangrijk punt voor mij.
Mijn ouders zijn verder wel ervaren computergebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

OK. Het ging mij erom dat de prioriteiten liefst daar gelegd worden waar ze thuis horen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 14:15

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Bedenk wel dat je voor een externe schijf een USB poort nodig hebt. Als je de 300T haalt, zul je de versie MET dock moeten halen.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waliwal
Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:52:
Bedenk wel dat je voor een externe schijf een USB poort nodig hebt. Als je de 300T haalt, zul je de versie MET dock moeten halen.
Maar bij de iPad is gegevensoverdracht zonder PC niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Waliwal schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:53:
[...]

Maar bij de iPad is gegevensoverdracht zonder PC niet mogelijk?
Fout, je kan foto's importeren van je SD kaartje. http://store.apple.com/us/product/MC531ZM/A Aangezien dat waarschijnlijk zijn grootste bezigheid op vakantie zal zijn (lijkt mij?) is een iPad toch nog een prima idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waliwal
Aloys schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:55:
[...]

Fout, je kan foto's importeren van je SD kaartje. http://store.apple.com/us/product/MC531ZM/A Aangezien dat waarschijnlijk zijn grootste bezigheid op vakantie zal zijn (lijkt mij?) is een iPad toch nog een prima idee.
Maar 3 weekjes in Bali met een paar HD films..
Dat gaat moeilijk worden met 16gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Maar ook met elke andere tablet met 16 GB, dan kan je beter een storage tank aan z'n vader geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Aloys schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 22:03:
Maar ook met elke andere tablet met 16 GB, dan kan je beter een storage tank aan z'n vader geven.
Bij de Transformer heb je het dubbele ;) en is uitbreidbaar met 32GB

[ Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 15-05-2012 22:05 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Tja leuk hoor, dan kan je ook wel een grotere iPad kopen. Ik kan met m'n DSLR ook makkelijk over de 100 GB komen in 2 weekjes vakantie. Gaan we dan 2 64GB tablets kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Aloys schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 22:10:
Tja leuk hoor, dan kan je ook wel een grotere iPad kopen. Ik kan met m'n DSLR ook makkelijk over de 100 GB komen in 2 weekjes vakantie. Gaan we dan 2 64GB tablets kopen?
Als je graag een iPad wil hebben maybe :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Een tablet met USB Host aansluiting kan je toegang tot een externe USB opslag/harde schijf geven. Voor een 2,5" HD moet die dan ook wel voldoende 'prik' kunnen leveren om zonder externe voeding dat ding draaiend te krijgen.

Alternatief kan eventueel dit zijn: Wikipedia: USB On-The-Go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou uitgaande op wat ik hier lees die hele vakantie er niet in betrekken. Er is al een laptop, die kan desnoods mee. Bekijk het eens over de weken dat er thuis mee gewerkt wordt in plaats van een uitzondering te pakken.

Dat maakt de keuze denk ik eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:20
Als ik het profiel van de TS een beetje bekijk(en dan met name de leeftijd), vraag ik me af of het verjaardagscadeau niet meer voor TS bedoeld is. Kan het altijd mis hebben, natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waliwal
exelletor schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 22:55:
Als ik het profiel van de TS een beetje bekijk(en dan met name de leeftijd), vraag ik me af of het verjaardagscadeau niet meer voor TS bedoeld is. Kan het altijd mis hebben, natuurlijk. :P
Haha, kan ik wel begrijpen.
Ik als 15 jarige post dit ook maar eventjes hier.
Cadeau is natuurlijk voor mijn vader bestemd, maar het geheugen is ook belangrijk naar mijn mening.
Een iPad met meer geheugen gaat toch iets te duur worden als verjaardag cadeau.

@dikkiedik Laptop en Tablet gaat niet werken in vakantie, keuze voor tablet is gevallen door het makkelijke meenemen en makkelijk een beetje kunnen internetten of film kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Waliwal op 15-05-2012 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

En ook ik raad je de iPad 3 aan.

Je zou ook nog naar een 32 GB iPad 2 kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als het voor je ouders is, dan is het simpel: iPad 2 of 3.

Apple is zo'n beetje enige tech-product/gadget dat/die populair is bij vrouwen en ouderen en dat heeft een reden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waliwal
We hebben er inmiddels al een besteld.

We hebben gekozen voor de Samsung Galaxy Tab 10.1 voor de prijs en de kwaliteit.
Een iPad is toch iets te duur als cadeau als het 70 euro verschilt om een iPad 2 te kopen, laat staan een iPad 3 32gb.

Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waliwal schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 23:12:
@dikkiedik Laptop en Tablet gaat niet werken in vakantie, keuze voor tablet is gevallen door het makkelijke meenemen en makkelijk een beetje kunnen internetten of film kijken.
Ik ga altijd op vakantie met laptop en tablet of ereader, gaat prima. Gewoon wat kleding van de vrouw uit de koffers halen als ze niet kijkt :+
Pagina: 1