Toon posts:

Offline inloggen Windows 7 duurt lang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik en al lange tijd op zoek naar een antwoord / oplossing op de volgende vraag. Ik heb veel gezocht op inet en hier op tweaker, maar kan niks vinden.

Het probleem is als volgt:
Wij gebruiken een Windows Server 2003 Active Directory Domein. Nu zijn meer dan de helft van onze PC / Laptops voorzien van Windows 7 x64 / x86.

Als computers of laptops offline inloggen of op een netwerk anders dan het domein waar de machine in aangemeld is, dan duurt het inloggen vele malen langer dan dat de machine wel in het netwerk van het betreffende domein hangt!

Kan iemand mij vertellen hoe dit komt / waar dit door veroorzaakt word en hoe ik dit kan oplossen / omzeilen.

Ik wacht hoopvol! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat er gezocht wordt naar koppelingen met netwerkschijven en printers en andere gekoppelde zaken. Deze worden dan niet gevonden en daardoor duurt het langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 14:02
Dat is inderdaad vaak het euvel als inloggen lang lijkt te duren terwijl je disk niets aan het doen is.
Netwerktimeouts staan van oudsher altijd behoorlijk lang ingesteld en netwerkdrives en printers zijn daarbij notoire kandidaten om zo'n timeout te veroorzaken omdat ze niet gevonden kunnen worden. Overigens gaat windows 7 daar al veel beter mee om dan xp, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo3r
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-10 11:08
Vroeger ook veel last van gehad, nu zijn we overgestapt naar Win 2008 R2 DC's en dit is al een pak beter. (max 30s)
Iets waar ik minder zeker van ben maar ook wel best zou kunnen:
Onze printerserver is nu ook een Win 2008 R2 server met driver isolation (ik denk niet dat dit kan in 2003). Wat volgens mij ook inhoud dat de pc niet elke driver van elke printer gaat vergelijken met de versie op de printserver.

Alles hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je je drives laat connecteren. Via GPO zelf, via script (vbs? bat?) Hetzelfde telt ook voor de connectie van je printers, dit kan namelijk ook op verschillende manieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Driver isolation is meer bedoeld om iedere printtaak afzonderlijk in het geheugen te laten. Het idee hiervan is dat één printdriver/opdracht niet het complete Spooler-process om zeep helpt; maar hooguit het geïsoleerde "PrinterIsolationHost.exe" process waarin de opdracht wordt verwerkt.

Overigens, niet alle printerdrivers werken hier goed mee. Zo kwamen we er laatste achter dat Win7 clients waarbij PrintIsolation ook standaard aan staat (moet je via een GPO uitzetten) en 2008R2 icm een Ricoh printer met beveiligd afdrukken dit juist zorgde voor crashende processen / extreem langzaam Spooler process.

Edit: Denk persoonlijk ook dat het hier meer in een logon-script zit dat ergens in een GPO zit verstopt. Zou zelfs een stukje automatische installatie/checkup van een applicatie kunnen zijn tijdens aanmelden (zoals virusscanners), die de server zoeken, maar niet vinden en idd pas na zo lang timeoutten.

[ Voor 20% gewijzigd door Zoetjuh op 16-05-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien van toepassing: Schakel de WLAN kaart uit tot na je bent ingelogd. Dan gaat Windows niet onnodig zoeken naar network drives, printers, domain controllers, etc op een netwerk waar deze helemaal niet toegankelijk zijn (totdat de VPN uiteraard ingelogd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
word er gebruikt gemaakt van homedrives?
wat zegt het logboek op de client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomize
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-04 07:29
Enige workaround dat ik ken is inloggen zonder netwerkkabel en wireless geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WOS

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
misschien is quickconfig iets voor jullie
http://alternativeto.net/software/quick-config/
de link is inclusief alternatieve ;)

een andere oplossing zou misschien zijn een logonscript alles te laten mounten. een logoffscript alles weer te unmounten.

of een logonscript die via IF EXISTS \\domaincontroller\share\. do ( net use bla bla bla )
en zorgen dat de netwerk shares niet persistend toegevoegd worden

[ Voor 75% gewijzigd door Proxx op 24-05-2012 20:37 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik kan hier wel wat mee.

Eerste stap is domain controllers upgraden van W2K3 R2 naar W2K8 R2 en inderdaad kijken naar netwerkdrives die gekoppeld worden.
Pagina: 1