Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 18:21
Hallo mede tweakers,

Sinds eergisteren heb ik gemerkt dat GPS blijkbaar niet meer mijn locatie kan vinden.
Ik merkt het probleem in Foursquare, Locations, Google Maps, ...

Het GPS icoontje boven in de status balkt blijft maar "zoeken", maar mijn locatie verandert niet, terwijl ik fysiek toch echt wel al enkele duizenden km ben verplaatst ondertussen.
Bij Settings, Locatie, staat GPS aangevinkt.

Als ik GPS afzet en via WIFI mijn location laat bepalen, lukt het blijkbaar wel in Google Maps.
In Foursquare en Locations echter niet via WIFI.

Wat kan ik nog proberen? Ja, ik heb de telefoon ook al gereboot.

Ik draai de laatste versie 1.28.708.10 en het toestel is gekocht in Hong Kong.

Bedankt :P

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:40
Laat em eens 1 keer rustig een fix vinden. Dus buiten gaan staan, uit de buurt van hoge gebouwen, data aan voor eventueel aGPS. en dan een half uur wachten met maps/google navigatie aan

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anglico
normaal gezien duurt het slechts enkele seconden, max 10, om een fix te vinden .......
de gps is blijkbaar gefixt op een locatie momenteel in Grobbendonk, B.

maar ik zit in Hong kong nu
geen fix in belgie, geen fix in hong kong, ...

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:25
Zodra je je verplaatst, kan de fix een hoop langer duren. GPS heeft namelijk "onthouden" waar je positie is en kan van daaruit makkelijk een fix verkrijgen. Nu je je compleet ergens anders bevind, moet hij nog zoeken waar, en dat kan een tijd duren.
Dus wacht een tijdje, geef hem zeker al een minuut.

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anglico
nee het lukt echt niet hoor.

morgen maar eens langs het HTC Repair Centre gaan hier in Yau Ma Tei.
eens horen wat ze daar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Hoe lang heb je het geprobeerd? De eerste fix op een nieuwe locatie, kan echt lang duren

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anglico
lang genoeg, meer dan een minuut, en buitenshuis.
uit ervaring weet ik dat de fix echt niet zo lang duurt normaal
ongeacht de locatie

maar voorlopig doet ie het weer, na enkele reboots, kwam de gps er door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
gast.... een eerste fix op een andere (andere = honderden/duizenden kilomters verderop) kan echt wel veel langer dan een minuut duren..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Is er al nieuws van de OP? Ik heb exact hetzelfde probleem. Al mijn apps die GPS gebruiken zijn momenteel waardeloos :(
Ik krijg geen fix meer sinds vandaag maar ook de afgelopen weken heb ik gemerkt dat de ontvangst velen malen slechter is dan van mijn htc desire. Die had altijd binnen enkele seconden voldoende signaal om bijv. te gaan hardlopen.
Ik heb alles al geprobeerd, reboot, reinstall van apps etc, maar het helpt niets. Het lijkt erop dat de GPS ontvanger kapot is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Zelf ervaar ik ook vaak problemen met de GPS.
Locatie is altijd maar nauwkeurig tot op 900 meter en kan meestal geen locatie verkrijgen.
Pagina: 1