Zojuist een 16 GB Micro SDHC card van 16 GB (Sandisk) gehaald voor m'n Galaxy S Advance. Wordt niet herkend door Android (Gingerbread 2.3.6) Optie om SD card aan te melden of te formatteren zijn ook niet beschikbaar. Hij ziet 'm gewoon helemaal niet. Iemand hier ervaringen mee? Wat voor SD kaarten gebruiken jullie voor de Galaxy S (Advance)?
en als je em in een computer stopt? of andere telefoon, of een ander device waar sd kaartjes in gaan (eventueel een micro>gewoon convertertje regelen). Als ie het ergens anders ook niet doet is ie stuk, en wellicht kan je em ergens anders wel formatteren
Ik had helaas geen ander apparaat waarin ik het kon proberen maar het is inmiddels wel gelukt. Een tip op een ander forum was om het toestel uit te zetten, de sd-kaart en batterij verwijderen, even wachten en alles weer terug en aanzetten. Daarna werd hij wel herkend. Heel vreemd maar het werkte. Alleen opnieuw starten was overigens niet voldoende geweest want dat had ik al geprobeerd.
Bij Gebruikte opslag zie ik onder SD-kaart (er stond al SD-kaart voordat ik deze erin had zitten) alleen nog de ruimte die het toestel zelf al had. Blijkbaar wordt dat altijd als SD-kaart weergegeven. De 14,7 GB (formatted) van de nieuwe SD kaart wordt daar nog niet weergegeven, al wordt deze nu dus wel herkend onder Instellingen - Opslag. Ik heb er ook al wat mp3's opgezet. Ik had verwacht dat dit er dan bij opgeteld zou worden.
Bij Gebruikte opslag zie ik onder SD-kaart (er stond al SD-kaart voordat ik deze erin had zitten) alleen nog de ruimte die het toestel zelf al had. Blijkbaar wordt dat altijd als SD-kaart weergegeven. De 14,7 GB (formatted) van de nieuwe SD kaart wordt daar nog niet weergegeven, al wordt deze nu dus wel herkend onder Instellingen - Opslag. Ik heb er ook al wat mp3's opgezet. Ik had verwacht dat dit er dan bij opgeteld zou worden.
Intern geheugen is de sdcard, en je sdhc is external sd
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2