Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

slecht internet bij de Marine?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Amerikaanse marine wil web-apps tegen piraten

Ik weet niet of het grappig bedoeld was, maar het is natuurlijk complete flauwekul om te suggeren dat de US NAVY zo'n web app niet behoorlijk op hun schepen zou kunnen draaien.

De betreffende link gaat over traag internet op de Wasp... Een schip met 1000 bemanningsleden, en 2200 mariniers aan boord. Ja, om een schip genoeg bandbreedte te geven voor meer dan 3000 personen, is inderdaad niet zo makkelijk! (En uiteraard ook totaal geen prioriteit om een oorlogsschip)

Maar om genoeg bandbreedte voor één enkele webapp te krijgen is duizende keer makkelijker, en zal echt geen probleem zijn!

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-11 16:09
In de bron, waar ik in het artikel overigens naar verwijs, staan deze passages:
The communications infrastructure onboard is a reminder that the Wasp began its service to the Navy in 1989: the flight control station has a big, black telephone with a big, black spiral cord attached.
en
The ship’s communications gear feels like a throwback to a pre-wired era, and it runs up against some serious bandwidth limits.
en
But it’s not as if extracurricular web browsing is impossible. Login, click on Internet Explorer, and prepare to wait. “You may not hit the website you need on the first, second, third try,” Evans says, “but it’ll get done.”
Het lijkt mij aannemelijk, vooral met de laatste quote, dat een simpel webappje niet zo'n eenvoudige affaire is om in kritieke situaties te gebruiken. Vooral niet wanneer de toegang tot het internet op dergelijke schepen standaard wordt uitgezet in een gevechtssituatie.

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 11:27
Sorry hoor, maar dat is echt geen solide onderbouwing om zo'n opmerking bij het artikel te plaatsen.

Ten eerste een stukje gezond verstand:
De Amerikaanse marine heeft er zelf voor gekozen om webapplicaties te gebruiken. Als dat een probleem zou opleveren omdat ze die bandbreedte niet hebben op hun schepen, dan zouden ze natuurlijk nooit die keus hebben gemaakt. Ze zijn daar niet dom.

Ten tweede staat in het artikel waar jij in verwijst met name dat er weinig bandbreedte is voor persoonlijk webbrowsen voor niet-militaire doeleinden.
Simpelweg omdat militair verkeer voorrang heeft en er daardoor heel weinig over blijft voor de rest.

Zo'n webapp valt natuurlijk onder het militair verkeer en zou niet afgeknepen worden.

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-11 16:09
ik heb de desbetreffende zin verwijderd omdat het misschien inderdaad wat vergezocht is.