Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Webcam(auto dim/bright sensor) koppelen aan lcd in/output

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net zoals je terug ziet in hedendaagse smartphones waar de visuele ambient eigenschappen gemeten worden welke input leveren om auto brightness tewerkstellen.

Kan dan niet in een laptop welk vaak een webcam ingebouwd hebben de albeit lage definitie van een simpele lichtsensors (smartphone) dan ook geen auto brightness leveren in windows omgeving?

Je ziet het ook terug in samsung high end televisies.
Al heb ik het niet opgezocht ga ik er vanuit dat samsung een meer gelijkende aan laptop dan smartphone setup kennen dan smartphones.

Namelijk een webcam welke veel hogere definities kan opnemen en weergeven van het visuele ambient gebeuren.
Met een accesoire brightness sensor (gelijkend aan smartphone setups).
Dit setup vind je vaak terug op elke laptop en met de juiste software kan dit allemaal toch makkelijk dienen tot volledige geautomatiseerd brightness van de lcd en de mogelijkheid om nog verder het beeld kwaliteit te verbeteren alsook bij portable devices langere baterijduur...

Zo dacht een betere video ervaring te kunnen creëren bij video inhoud van lage helderheid welk bij hoog reflecterend beeldschermen een spiegelbeeld van de omgeving, gezien vvanuit de gebruiker zijn perspectief in het beeld naar voren komt en in hoog zonlicht het beeld zelfs amper leesbaar maakt (Ik kijkt dus ook al uit naar oled screen voor deze reden).
De kleuren en intensiteit daarvan zouden veel nauwkeuriger worden weergegeven voor de gebruiker (denk:oled).

De latency alleen van je webcam tot je gegevens hebt om je berekeningen te maken maakt het onmogelijk om in realtime te bewerkstellen of zie ik dat verkeerd?
Ook moet via afbeelding of video loop een calibratie tooltje gemaakt worden aangezien sommige devices een mat en andere dan weer een glossy scherm gebruiken.

Heel legio mogelijkheden feitelijk maar ik vind geen software terug die zulke dingen doet buiten in webcam related software wat enkel om de brightness van de opgenomen webcam feed slaat.

Misschien met mijn idee kunnen enkele tweakers zulke dingen schrijven in software?
Misschien moet ik mijn idee inzenden naar microsoft of linux community?
Misschien moet ik naar mpc hc en andere (vlc, xmbc) mijn idee inzenden?
Ik vraag het dan maar hier omdat ik niet de beste inzichten heb im de betreffende zaken.
Allemaal in hoop voor betere video ervaring maw.

Dus laat wat van je horen als je de antwoorden tot deze vragen kent aub!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2012 18:12 ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
1e resultaat op: webcam auto brightness screen
http://superuser.com/ques...ss-of-screens-from-webcam
Het is wel frans en wellicht niet een gelikt programmatje, maar volgens mij doet het precies wat je zoekt.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn frans is alles behalve maar er stak ook een engelstalige link in: http://jonls.dk/redshift/

Voor mij werkt versie 1.4 en 1.7 niet voor mij oftewel heb ik een userfriendly GUI nodig.
Bij opstarten zie ik msdos venstertje nog net verdwijnen. Het is in 2004 gemaakt dus verwacht ik er niet veel van. Misschien later nog eens even bekijken want het is inderdaad zeer aangenaam voor de ogen.

Dat niet frans tooltje flux werkt wel maar dat maakt enkel de kleur warmte dynamisch over verloop van de dag afhankelijk van je geolocatie en datum.
Misschien als je echt veel leest dat het wel leuk ik maar voor video totaal waardeloos.
Leuke interface, datwel.
Hier legt de maker het uit dat hij het ondernam wegens slechte slaap kwaliteit :
http://stereopsis.com/flux/research.html

Op zich interseert die auto brightness me niet zo zeer liever dan de slechte video weergave.
Ik hoopte het in windows verwerkt te zien door microsoft zelf of een 3th party.
Als mpc hc het kon aanwenden als overlay bij video bekijken had ik zelf ook geen verder noodzaak in gehad.

Net nog op adaptive brightness optie gestoot in windows wat blijkbaar een auto brightness is gebruikmaken van de lichtsensor gepaard met de webcam. Buiten een statische offset toepassen op je contrast en kleuren geeft het niet echt het gevoel te werken. zelfs de auto brightness lijkt me niet te werken.
http://windows.microsoft....s-brightness-and-contrast
http://answers.microsoft....e1-445a-99ec-5b130fed6f13

Na wat testjes met de lichtsensor te blokken met mn hand onder een felle lamp alsook de webcam en beide tegelijk leek mijn scherm is geen opzicht laat staan in helderheid te veranderen.
Die feature in windows lijkt niet te werken en geeft helemaal geen extra functionaliteit.

Het Lijkt me beter om het idee te forwarden.
Zo daagte het idee ook al op mij om het in het programmerings fora te plaatsen lieven dan windows...

EDIT: Plots nog een inval gehad deels door mijn ervaring met mijn android smartphone ervaringen.
Night reader op mijn smartphone liet me toe PDF files te lezen op een zwarte achtergrond en met witte letters wat veel aangenamer is 's nachts in het donker.
Zo heeft ook de default browser van android een inverted color mode.
Nadeel bij het lezen van PDF's was dat de afbeeldingen niet getoont werden wat eigenlijk helemaal geen zin houdt indien ilustraties van belang zijn net zoals op tweakers wordt er al een een afbeelding of youtube filmpje gebruikt om informatie aan de man te brengen.

Via android browser kan je dan wel inverted colors gebruiken wat een gelijkenis kent maar dat maakte de afbeeldingen (op youtube filmpjes had het geen effect dacht ik) onbruikbaar.
Zo heb ik mij al vaak afgevraagt waarom er geen browser of OS (windows voor mij, linux voor andere) die dat allemaal netjes afleverd. Zit je inderdaad weer met een zwarte achtergrond wil in het donker zeker voordelig is maar bij achtergrond vervuiling (lees:reflecties van de omgeving gezien door de gebruiker op het scherm) bijna een spiegel effect geeft (denk ik alweer aan oled).

Afhankelijk van het resultaat zou je nimmer op oled schermpjes moeten wachten.
Dit betekend minder last op de ogen bij computer gebruik. Betere video weergave. Alsook energy efficient en langere levensduur van de schermen zelf wat toch moet opwegen tov de webcam (dacht ik volledig passief te zijn om misschien het auto focussen indien het erover bezit aangezien het licht zelve de optisch oog aandrijft).

Ook blijjft de webcam nog volledig bruikbaar is aangezien de data stroom van de webcam gewoon voor meerdere doeleinden gebruikt worden.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2012 23:26 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:02

TheVMaster

Moderator WOS
Afgezien van het eh...taalgebruik wat ik niet helemaal begrijp (of komt dat omdat ik een software man ben mischien) hoort deze volgens mij meer thuis in de Hardware afdeling…

MOVE >>> OH