Toon posts:

(XP 32bit) Help heb Minimaliseerende spellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag ik heb een probleem ,, ik heb recent een tweedehands vidokaart gekocht een radeon 9550 st(of)xt weet het niet meer zeker.
de kaart werkt naar behoren en ik heb de Legacy drivers geinstalleerd die voor xp zijn bedoeld.

Nu Mijn Probleem
tijdens het opstarten van spellen en het spelen van spellen ( gebeurt vaker bij Dark Crusade dan bij Half Life 2 ) minimaliseert het spell naar de taakbalk en moet ik op het spel in de taakbalk klikken om het spel weer voor mijn neus te krijgen wat erg storend is en tja zo wil je geen spellen spelen ( ik niet tenminste) dus dat is behoorlijk lastig.

wat me ook opviel tijdens het typen van deze post is dat de browser ( opera ) soms gedeselecteerd wordt en dat ik dan weer op de browser moet klikken om weer toegang te krijgen tot het typ venster( dit kan komen door dat de exe van opera gecorupteerd was/is, ik heb er nog niet overheen geinstalleerd )

maar als ik een DVD afspeel dan minimaliseerd i niet ( heb een korte test gedaan )

Ik heb ook deze dag een virusscan gedaan en heb 1 trojan en drie virusen verwijderd waarvan een van de virussen antistar hete of zoiets dergelijks de naam van de trojan ben ik vergeten, en ik kwam wat corrupte bestanden tegen.

het lijkt me een windows probleem en ik will wel met een clean install beginnen maar ik heb momenteel geen xp install dvd liggen dat komt pas eind deze week of volgende week, dus nu zit ik met dit systeem

ik hoorde ook iemand zeggen van zet windows op een usb stick en installeer het van af daar, maar ik heb geen flauw idee hoe ik een usbstick bootable moet maken en of dit moederbord ( een gigabyte 7vm400am-rz) dat kan ondersteunen ik heb tenminste geen usb boot optie gezien in de bios.

als iemand mij hier mee kan helpen dan ben ik weer een blij man!!!

Dank u wel vooor u aandacht en tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me sterk dat dit te maken heeft met de stuurprogramma's van de nieuwe videokaart.

Heb je je PC al gescand voor virussen en/of spyware?

Je zou ook http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653 kunnen gebruiken om te achterhalen wat de focus van je spellen/apps steelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk is er een applicatie die probeert de focus te pakken, en dan minimaliseren fullscreen applicaties dus. Een reinstall lijkt me dus ook de beste optie.
WinVista en Win7 kun je in elk geval vanaf USB installeren zonder al teveel problemen (daar zijn standaard tooltjes voor te vinden), ik weet alleen niet of die er ook zijn voor XP. Installeren vanaf USBstick zou op zich moeten kunnen, maar makkelijker is gewoon even een DVDtje erin te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou heb gescand met spybot search and destroy en vond wat cookies ( toen ik een register backup met spybot wou maken kreeg ik wel een restart en een System error) maar hij vond wel wat cookies waar wat mee was dus die zijn verwijderd.

Fridgeman ::
ik heb process explorer gebruikt maar moet me er nog wat in verdiepen maar het is wel Helpfull( nederlands woord daarvoor??). Bedankt voor de tip het is wel een leuk programma

TERW_DAN::
bedankt voor je info, ik ga nog even rondneuzen naar een manier om xp op usb te krijgen Vista lijkt me een beetje zwaar voor mijn amd Sempron 2800( 1780mh ) met 1gig aan ram draai graag spellen en probeer graag mods uit en mag ook graag een spelletje Stalker doen

Heel erg bedankt heren

Vraagje ? is het mogelijk om een sata schijf van 1.5 of 2 terrabyte onder xp 32 te draaien heb namelijk wat ruimtegebrek met al die spellen

Tip programma wintoflash waar mee je windows kunt installeren moet het nog verder bekijken

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-10 21:09
Vraagje ? is het mogelijk om een sata schijf van 1.5 of 2 terrabyte onder xp 32 te draaien heb namelijk wat ruimtegebrek met al die spellen
Jup, Windows XP kan gewoon tot 2 TB gaan per partitie.