• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-02 09:38
Beste heren en dames misschien wel!

Ik ben van plan een Geforce GTX 550 aan te schaffen. Deze heeft aanboord een Dual link dvi.
Mijn oude kaart, een GTX 8800 had 2 dvi poorten waarop ik 2 schermen aan had gesloten.
Is dit met de Dual link DVI dmv een split kabel ook mogelijk? En heb ik dan gewoon 2 dezelfde schermen of kunnen deze ook afzonderlijk zijn?

Groeten!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:03
mannetje19 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 15:23:
Beste heren en dames misschien wel!

Ik ben van plan een Geforce GTX 550 aan te schaffen. Deze heeft aanboord een Dual link dvi.
Mijn oude kaart, een GTX 8800 had 2 dvi poorten waarop ik 2 schermen aan had gesloten.
Is dit met de Dual link DVI dmv een split kabel ook mogelijk? En heb ik dan gewoon 2 dezelfde schermen of kunnen deze ook afzonderlijk zijn?

Groeten!
Volgens mij is minimaal 1 (zoniet beide) poorten op de GTX8800 ook dual-link dvi. Dit heeft te maken met het aansturen van grotere schermen (bijvoorbeeld de 30" cinema display van apple). Check de GTX550 die je wilt kopen goed, want volgens mij zitten daar ook gewoon minimaal 2 digitale aansluitingen op (zelf nooit een tegengekomen die dat niet heeft toen ik aan het zoeken was naar een nieuwe kaart). Overigens geeft een simpele google actie mij het idee dat het splitten van duallink dvi niet kan.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:09
Zolang per monitor de resolutie niet boven de 1920x1200 uitkomt dan is duallink geen vraagstuk... welke monitoren gebruik je/ben je van plan te gebruiken?