[XP] Pagefile zonder OS verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Hoi :)

Heb de laptop van mijn buren te leen / te fix. XP home geinstalleerd. Ding is vastgelopen op het terugzetten van een herstelpunt. Nog maar 820 meg vrij, en da's wat weinig :P
Gevolg is dat ie nu in een bootloop zit. Kan er niks meer mee - gelukkig kan ik wel de HDD benaderen door hem via USB aan mijn PC te hangen :)

De HDD staat dus redelijk vol, maar ik heb het vermoeden dat het verwijderen van de pagefile wel eens voldoende kan zijn. D'r is nog een reden dat ik die eigenlijk weg wil: hij is volgens Avast geinfecteerd met een bootsectorvirus uit de oude doos. Dikke kans dus dat de rest van de bootsector ook geinfecteerd is, maar zolang ik er niet van boot kan dat op mijn eigen PC geen kwaad :)

Als ik nou de pagefile weghaal, kan ie dan nog booten? Zo nee: Als ik de pagefile weghaal en dan meteen naar de laatstbekende werkende config terug ga, werkt dat dan wel?

Thx :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 18:02

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Tijdens het booten maakt hij die pagefile gewoon weer net zo hard aan.....
Maar is het niet makkelijker om \windows\temp en zo leeg te mikken?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Voor zover ik heb kunnen nagaan staat daar niet zoveel in, iig niet zoveel dat ik voldoende ruimte zou hebben voor een recovery.
Maakt die die pagefile ook aan als ie de config terugzet? of pas daarna? In voorkomend geval kan het namelijk wel eens de oplossing zijn :)

Een andere optie is het aanpassen van de partities - d'r staat nog een 2e partitie op die ook iets van 40GB is en daar is nog zat vrij, maar dan moet ik met 3rd party tools aan de slag. Zou fijn zijn als ik zonder zou kunnen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Data backuppen en herinstall doen.
In safemode kan je wel komen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 17:24

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als jij in windows 7 werkt en je wilt van een andere schijf de partitie uitbreiden dan kan dat zonder problemen hoor ;) C: + 40GB partitie samenvoegen en goan (natuurlijk wel de data van die 40GB even tijdelijk ergens anders parkeren)

En C:\Windows\$hfmig$ de inhoud daarvan (niet de map zelf!) weggooien en de $_UninstallKB### mapjes kunnen gewoon weg als de updates succesvol zijn geweest.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Squ1zZy schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:15:
Data backuppen en herinstall doen.
In safemode kan je wel komen volgens mij.
Data backup was het eerste wat ik deed. Reinstall kan altijd nog - maar ik heb geen XP home bij de hand, en de buren hadden geen CD (zal wel ASUS prinstall zijn geweest), dus dat zou een semi-legale worden dan ;)
Wiethoofd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:28:
Als jij in windows 7 werkt en je wilt van een andere schijf de partitie uitbreiden dan kan dat zonder problemen hoor ;) C: + 40GB partitie samenvoegen en goan (natuurlijk wel de data van die 40GB even tijdelijk ergens anders parkeren)

En C:\Windows\$hfmig$ de inhoud daarvan (niet de map zelf!) weggooien en de $_UninstallKB### mapjes kunnen gewoon weg als de updates succesvol zijn geweest.
Ben nu de boel met een partitietool aan het aanpassen, benieuwd of ie daarna wel wil recoveren. Laat ik nog ff weten. Had wellicht onder ook onder W7 gekund, maar ivm die recoverypartitie en het feit dat ik niet 100% zeker weer waar vanaf geboot wordt, toch maar eerst "gewoon" resizen ;)
Als ie daarna wel goed recovert ga ik iig even een hoop meuk van die laptop afhalen. D'r draaien vziw 2 virusscanners die beiden al anderhalf jaar geen updates meer hebben gehad, en da's pas het begin :X

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 15-05-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Is er geen recovery partition gezien het een Asus laptop betreft?
Pagina: 1