[aansluiten] Lipsync + muziek van TV of Receiver

Pagina: 1
Acties:

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ik ben van plan een 7.1 receiver aan te schaffen zonder hdmi in of uitgangen.

ik heb daarnaast een NEOTV 550 mediaspeler

en een Philips 37 PFL 7606 TV ( Met CI+ module van UPC )

mijn angst bij aansluiten is dadelijk : Lip-sync problemen

- ik heb de optie om VIDEO van mediaspeler via HDMI naar TV te lussen, en AUDIO via OPTISCH naar RECEIVER te sturen

of

- Mediaspeler met HDMI aansluiten op TV ( als hierboven ), en optisch uitgang van TV op RECEIVER aansluiten.

(hierboven geldt als regel : de beste geluidskwaliteit + lipsync )

tweede waar ik twijfels over heb is mogelijk maken dat ik zowel TV als mediaspeler kan kijken, met het geluid over de TV-boxen, in plaast van over de receiver + boxen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-01 14:54

FeaR

In GoT we trust

HDMI naar de TV en dan de Audio Out van de TV gebruiken werkt sowieso als je geen problemen wilt. Naar mijn weten is de audio output van Philips namelijk afgestemd op de beeldprocessor. Enige waar je wel mee zit is dat niet alles van DTS en Dolby Digital doorgestuurd zal worden. Dolby Digital zou nog wel kunnen, maar grote kans dat alles eerst naar 2.0 Stereo terug wordt gezet. Wel jammer als je DTS dan wel Dolby Digital uit kan voeren. Om DTS en DD te behouden zal je rechtstreeks aan moeten sturen. Om de lipsync die je dan hebt op te lossen kan je de TV op Game-mode zetten. Of wellicht dat de NeoTV 550 een optie heeft om te vertragen?

Tweede zal omslachtig kunnen worden. Je zal dan om te wisselen tussen speakers en TV-speakers elke keer in de NeoTV in moeten stellen dat beeld en geluid apart moeten of beiden over HDMI (laatste als je geen geluid over de 7.1 wilt). Of je moet een speler hebben die beiden uit kan voeren tegelijk. Met de optie eerst alles naar de TV heb je dit natuurlijk niet. Als je dan geluid over de 7.1 wilt kan je gewoon de receiver aanzetten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
FeaR schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 15:43:
HDMI naar de TV en dan de Audio Out van de TV gebruiken werkt sowieso als je geen problemen wilt. Naar mijn weten is de audio output van Philips namelijk afgestemd op de beeldprocessor. Enige waar je wel mee zit is dat niet alles van DTS en Dolby Digital doorgestuurd zal worden. Dolby Digital zou nog wel kunnen, maar grote kans dat alles eerst naar 2.0 Stereo terug wordt gezet. Wel jammer als je DTS dan wel Dolby Digital uit kan voeren. Om DTS en DD te behouden zal je rechtstreeks aan moeten sturen. Om de lipsync die je dan hebt op te lossen kan je de TV op Game-mode zetten. Of wellicht dat de NeoTV 550 een optie heeft om te vertragen?

Tweede zal omslachtig kunnen worden. Je zal dan om te wisselen tussen speakers en TV-speakers elke keer in de NeoTV in moeten stellen dat beeld en geluid apart moeten of beiden over HDMI (laatste als je geen geluid over de 7.1 wilt). Of je moet een speler hebben die beiden uit kan voeren tegelijk. Met de optie eerst alles naar de TV heb je dit natuurlijk niet. Als je dan geluid over de 7.1 wilt kan je gewoon de receiver aanzetten.
op zich lijkt het geen probleem te vormen, ik ga de 7.1 receiver misbruiken slechts voor 2.0 geluid ( je moet ergens beginnen met een mooie set :) )

Maar ik wil natuurlijk wel alles kunnen horen wat ik afspeel, dus maakt niet uit of het geluid wordt omgezet naar stereo, ik wil wel iets kunnen horen. We hebben het dan toch over downsampelen?