Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• feiyucka
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-06-2019
Hallo,

Ik heb in juli 2010 (ik snap inmiddels dat ik god daar voor op mijn blote knietjes mag bedanken, gemiddeld 25 euro per maand onbeperkt internet inclusief telefoon) de X10 bij Vodafone i.c.m. B+S+W 200 abo gehaald.
Mag dus inmiddels al een tijdje verlengen maar gezien de huidige prijzen tob ik nog tussen de mogelijkheden.

Ik zit door mijn studie waarschijnlijk een halfjaar in het buitenland over een jaar (augustus 2013 aldus de planning), dus een 1 jaar abonnement zou het beste passen (of bij Hi studentabo, daar kan je je abo stilzetten maar ik ben niet een fan van de leaseconstructie).

Ik ben inmiddels al een keer of wat gebeld door Vodafone, en dat ik minimaal 1GB nodig heb wisten zij ook wel. Punt is dat ik dan gemiddeld rond de 40 euro per maand ga zitten en dat is nogal een verhoging voor in principe een beperkter abonnement.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Xperia S, en ik hoop dat iemand hier mij duidelijkheid kan verschaffen over wat de meest ideale keuze voor mij is.

Wat ik tot nu toe heb:

- Hi
Plus: Goedkoop vergeleken met de rest, en abo voldoet aan mijn eisen (na limiet verlaagde snelheid internet etc.)
Min: Toestellease.. Uiteindelijk nog ca. 15% bijbetalen en bij schade/verlies etc. blijft het hun eigendom
Vraag: Zou een goedkope verzekering / je reeds bestaande inboedelverzekering de nadelen van toestellease niet grotendeels uit de weg helpen? En, als je normaal gesproken je telefoon kapot maakt of schade hebt moet je toch ook betalen?

- Vodafone (verlengen of niet? Online zijn de prijzen voor verlengen duurder dan een nieuw abo lijkt het wel?)
Plus: Goeie ervaring afgelopen jaren. Reeds klant (geen aansluitkosten en wellicht wat mogelijk kwa verlengen met een actie?
Min: Duur zover ik heb gezien..

- Gsmtopdeal.nl en genoegen nemen met een Xperia Arc S
Plus: Rete goedkoop, 21 eu p/m.
Min: Ik wil liever de Xperia S want nieuw en hip en alleen 2 jaar contracten..

Hellup.

• jayjey
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
Tsja, ik zit met precies hetzelfde probleem. Qua abonnement is gsmtopdeal duidelijk het beste denk ik vooral gezien die 1GB (hoewel zie hieronder *). Echter, de Xperia ArcS is een oudere phone is en ik moet er dan wel 2 jaar mee verder.

Als je dat bij T-mobile zelf afsluit is veel duurder. Voor een beetje databundel (1GB) moet je een enorme hoeveelheid belminuten aanschaffen waardoor je veel duurder uitkomt.

Vraag is dus of je genoeg hebt aan de ArcS, ik weet dat ook niet.... Kijk eens bij de reviews die in de pricewatch staan bij de telefoons.

*
Er geldt wel:
Je kunt eenmaal per maand overstappen naar een hoger Bel & Sms abonnement.
Bij een dergelijke overstap vervalt de 50% korting die standaard geldt op een Bel & Sms abonnement.
Na 2 jaar vervalt de promotie en gelden reguliere tarieven. Belminuten en smsjes zijn 1 maand geldig vanaf de aankoopdatum.

Dus overstappen kan in de praktijk niet, en je belminuten die je niet gebruikt kun je zelfs niet eens 1 maand meenemen. Ik vraag me trouwens af of je ongebruikte MB kunt meenemen, dat zal wel niet....

[Voor 60% gewijzigd door jayjey op 19-05-2012 15:16]

• feiyucka
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-06-2019
Je hebt bij gsmtopdeal volgens mij onbeperkt internet (althans, een verlaging naar 1GB ofzo), dus dat is wel prima. In de familie heeft reeds een iemand de Arc S via gsmtopdeal aangeschaft, maar om nou te zeggen dat dat zo'n spetterende vernieuwing is als je een X10 hebt.. Misschien eens kijken voor een sim-only, al kan ik eentje met veel internet nauwelijks vinden..

• Muttley
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19-11 00:28
als ik het zo bekijk ben je mogelijk met een losse telefoon goedkoper uit.
Je betaald nu ong 25 euro per maand, maar gaat naar de 40 voor een beperkter abonnement. Als je hetzelfde abonnement wilt, ben je nog duurder uit, dus zeg even 45 euro (in de praktijk zal het 50 worden).
Bij een abonnement van 2 jaar is 24 x 20 (prijsverschil oud en nieuw abbo) = 480 euro, want je krijgt hem waarschijnlijk niet gratis bij 1-jarig. De telefoon staat in de pricewatch voor ong. 400 euro zonder abbo.
Als je niet gelijk (zoals je nu ook hebt) na afloop een andere telefoon wilt, wordt het helemaal kassa.

An 11 is a 10 that swallows

• jayjey
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
Duurder? Gsmtopdeal --> 20,95: plenty belminuten en onbeperkt internet (Snel tot 1GB)....+ gratis toestel (ik weet niet of het veel beter is dan je huidige X10) en eventueel verkoop je die.

[Voor 13% gewijzigd door jayjey op 18-05-2012 02:10]

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True