Toon posts:

Crashes veroorzaakt door filetransfer?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me kt7a nou bijna stabiel, maar nog 1 lullig, irritant probleempje blijft maar opdoemen.
Als ik bijvoorbeeld een file van 700 mb ofzo van me cd naar me hd wil copyen, loopt me comp altijd tijdens het kopieerproces muurvast.
Een spel als quake 3 met zowiezo al 1 file van 467 mb (pak0.pk3) laat zich aan de andere kant weer wel goed installeren.
Dit probleem heb ik specifiek sinds ik de kt7a heb, dus ik ga ervan uit dat het niet aan de cd-rom/hd ligt.
oh ja, bij full proc usage loopt me compi stabiel op 62 graden cpu en 35 graden systeem (via hw monitor)...nou snap ik dus al helemaal niet waarom ie crashed bij grote files copyen :(
Heeft iemand een suggestie, of better yet...de oplossing voor me?

voor de zekerheid dan nog even een system specje:

abit kt7a, tbird 1.2 ghz, asus 50x cd-rom, gf2 gts 32 mb deluxe, maxtor 60 gb 5400 udma 100 hd

bvd

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Dit probleem had ik o.a. ook. Het is opgelost door A-Merk geheugen.

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb dit ook wel eens, maar dan vooral over het netwerk. Als er veel bestanden van mijn pc naar een aandere verplaatst worden hangt ie.

Ik denk dat het aan de warmte ontwikkeling van mijn hd's komt. er liggen twee UDMA 66, 7200 toeren schijfen boven elkaar.
Afgelopen week was er een [url="http://http://www.tweakers.net/nieuws/16265"]review[/url] over een HD cooler. Ik zit er serieus over na te denken...

Verwijderd

hmmzz heb het probleem ook
en eh ligt echt nie aan A-Merk geheugen ( den dat infineon 133 ecc goed genoeg is toch )
heb het probleem ook nog steeds word er wous van (dacht dat het eerst aan de gerounde kabels lag maar met nieuwe heeft ie het ook nog )

plz iemand die hier een antwoord op weet ?? ik heb een msi k7t pro 2-a

Verwijderd

Mmmhh.

Twee opties die ik zo snel zie..

1) De netwerk kaart van Peewee deelt misschien met een andere kaart. Zit die toevallig in PCI-slot 1 ? Dan deelt hij met de VGA kaart, en dat heeft psies dit als gevolg

2) McStrife zijn probleem schijnt met gepackte bestanden te zijn. Dat duidt op rekenfouten van de CPU. Probeer het eerst met standaard instellingen voor de CPU en het geheugen.

Gaat het dan wel goed, laat het geheugen dan niet te snel lopen, en verhoog de Vcore van de CPU iets.

:Y)

• The End
  • Laatst online: 13:32

The End

!Beginning

<Quote>
2) McStrife zijn probleem schijnt met gepackte bestanden te zijn. Dat duidt op rekenfouten van de CPU. Probeer het eerst met standaard instellingen voor de CPU en het geheugen.</Quote>

Als je iets copieerd, bemoeit je proc daar niet zoveel mee. Als het gezipte bestanden zijn die je copieerd, copieerd ie ze gewoon(Dus niet uitpakken...) De PC crashed ook niet als hij Q3 speelt. Dan rekent de proc nog veel meer.

Ik denk eerder dat er iets mis is met de drivers o.i.d. of warmte ontwikkeling.

Verwijderd

ik denk dat het gewoon aan die kloten ata controller ligt ( had ik toch maar een asus bordje met een promise gehaald )
denk dat daar een update voor moet komen

Verwijderd

Ik ging dus even uit van installeren vanaf de CD. Als dat gepackte bestand gelezen wordt en de bestanden naar de HD worden 'gekopieerd' moeten ze natuurlijk wel uitgepakt worden van de CPU.

Bij fouten zegt 'ie dan dat de bestanden niet gekopieerd kinden worden omdat het ****.pack bestand niet gelezen kon worden, maar eigenlijk is het een rekenfout dus..
vandaar..
of zoiets ..

:+

• BlauweFles
  • Niet online
Mijn netwerkkaart deelt geen irq met mijn videokaart. Echter wel met mijn HPT66 Controller. Ik denk dat dat dan het probleem is.

Ik zal hem ff verschuiven denk ik.

Thx for the advice

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 14:48 schreef Peewee het volgende:
Mijn netwerkkaart deelt geen irq met mijn videokaart. Echter wel met mijn HPT66 Controller. Ik denk dat dat dan het probleem is.

Ik zal hem ff verschuiven denk ik.

Thx for the advice
Okiedo, Ferrari-ze :P
Pagina: 1