Acties:
  • 0Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 14:54
Omdat mijn huidige versterker inmiddels behoorlijk is verouderd (geen HDMI aansluiting) ben ik op zoek naar een nieuwe versterker. Ik wil de versterker hoofdzakelijk gebruiken voor het volgende:

- tv kijken, geluid via speakers
- films/series kijken via Popcornhour A200 (die na jailbreak van mijn Apple TV 3 hopelijk de deur uit kan)
- films/series kijken via Apple TV
- muziek luisteren via spotify vanaf ipad gestreamt naar mn apple TV

- ik heb de volgende speakerset: YAMAHA NS-PB 150 speakers, dat zijn houten sateliet speakers van 60 watt per stuk met een actieve subwoofer. Waarop zowel muziek als films goed moeten klinken. Muziek is hierin geloof ik nog de grootste uitdaging.

De reden dat ik budget met een vraagteken en tussen haakjes heb gezet is het volgende:
- ik heb geen netwerkaansluiting nodig omdat ik spotify op mn ipad heb en al een apple tv heb. Dat werkt toch altijd beter dan die ingebouwde spotify applicaties waar waarschijlnijk nooit een firmware updat voor beschikbaar komt.
- ik heb "slechts" een surround set speakers, mogelijk wil ik daar in de toekomst nog wel twee goeie zuil-speakers op aansluiten. Dus 7.1 zou dan handig zijn, dan kan ik de twee nieuwe speakers als front aansluiten en de "oude" front als zij speakers aansluiten. Maar eigenlijk heb ik hier geen ruimte voor. Kortom een 5.1 set moet goed klinken met de Yamaha NS-PB 150 speakers.
- volgens mij is 4 hdmi aansluitingen vrij "basic" en dat is voor mij voldoende (TV, Apple TV, PopcornHour)

Ik zie door de bomen het bos niet meer en zie nu zelf drie goeie opties waarvan ik ook niet weet wat de beste optie voor mij is.
- Onkyo 309 (€199,-)
- Yamaha RX-V371 (€199,-)
- Denon AVR-1312 (€215,-)

Maar ik ben benieuwd wat volgens jullie andere goeie opties zijn. Het heeft immers geen zin voor functionaliteiten te betalen die ik toch niet gebruik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 413389

Die versterkers zullen prima zijn voor de luidsprekers die je hebt. Zal weinig verschil tussen zitten. Kies diegene waar de aansluitingen op zitten welke je nodig hebt. Onkyo wil nog wel eens HDMI problemen hebben. De andere schijnen dat wat minder te hebben.

Verder als je later zuilen aan wil sluiten beperkt de keuze van een budgetversterker nu, de keuze voor goede zuilen later. Op een bijvoorbeeld een Denon 2312 zit niet alleen o.a. een netwerkaansluitingen maar er zit ook een zwaardere en stabielere voeding in wat zorgt voor meer controle in de muziek. Vooral zuilen zullen die extra controle waarderen.

Je baseert de keuze van een versterker op de spullen die je nu hebt, maar niet op de luidsprekers die je nog wilt gaan kopen. Lijkt mij niet slim. Je kan beter naar een winkel gaan waar je gaat luisteren naar de luidsprekers die je later pas wilt hebben en zorgt voor goed advies welke versterker daar goed bij past. En dan koop je die versterker. Dan weet je zeker dat je goed zit wanneer je die zuilen aanschaft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Burnd
Anoniem: 413389 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:16:
Verder als je later zuilen aan wil sluiten beperkt de keuze van een budgetversterker nu, de keuze voor goede zuilen later. Op een bijvoorbeeld een Denon 2312 zit niet alleen o.a. een netwerkaansluitingen maar er zit ook een zwaardere en stabielere voeding in wat zorgt voor meer controle in de muziek. Vooral zuilen zullen die extra controle waarderen.

Je baseert de keuze van een versterker op de spullen die je nu hebt, maar niet op de luidsprekers die je nog wilt gaan kopen. Lijkt mij niet slim. Je kan beter naar een winkel gaan waar je gaat luisteren naar de luidsprekers die je later pas wilt hebben en zorgt voor goed advies welke versterker daar goed bij past. En dan koop je die versterker. Dan weet je zeker dat je goed zit wanneer je die zuilen aanschaft.
Ik wil mijn keuze ook juist baseren op de spullen die ik nu heb. Ik denk niet dat ik zuilen ga kopen. En als ik dat ga doen dan accepteer ik dat ik dan een betere versterker zal moeten aanschaffen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-01 14:38
Nevermind.

[Voor 90% gewijzigd door JeanLeGrand op 15-05-2012 18:13]

Denon AVR-X3600H

Anoniem: 413389

Oke, dat mag, maar dan maken de versterkers qua klank niet heel veel uit. Persoonlijk zou ik voor de denon gaan. Maar bedenk wel dat je dan 2x geld uitgeeft als je dan in de toekomst zuilen gaat halen!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:13
Ik zou er dan 6 euro bij doen en de AVR-1612 kopen. Zelf ook gedaan en zeer tevreden mee (heb zuilen). ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Burnd
Anoniem: 413389 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:53:
Oke, dat mag, maar dan maken de versterkers qua klank niet heel veel uit. Persoonlijk zou ik voor de denon gaan. Maar bedenk wel dat je dan 2x geld uitgeeft als je dan in de toekomst zuilen gaat halen!
Klinkt inderdaad als een goeie optie! Is die afstandsbediening ook goed te gebruiken als universele afstandsbedining?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee