Absoluut onmogelijk? Tuurlijk niet, zo kun je het ook wel bekijken. Maar wanneer winnen we nou met dat soort uitslagen? Juist, San Marino. Hoe deed Ronaldo het tegen Denemarken?

Onmogelijk? Wat mij betreft wel.
Verder, over 2 wedstrijden van Oranje gekeken zijn mij wel een aantal dingen opgevallen die Bert hopelijk ook heeft gezien.
Beginnend achtering. Willems speelde tegen Denemarken een prima wedstrijd en komt nog wel mee op, maar bij balverlies is hij niet snel genoeg om weer achterin klaar te staan en hij zal dan een overtreding nodig hebben om het zelf te corrigeren. Dat gaat hem sowieso tegen Portugal de kop kosten. Mathijsen oogde niet geweldig fit en had bij het doelpunt van Gomez meer oog voor de grensrechter door met zijn armen in de lucht te zwaaien voor buitenspel in plaats van gewoon te verdedigen. Het verdedigen zelf moet echt een prio zijn, en dat was er bij hem gewoon niet helemaal. Van der Wiel was niet bijzonder. Niet bijzonder slecht, maar ook niet bijzonder goed. Heitinga, tsja, als je hem er ook uit zou willen halen blijft er nog maar weinig over van je mogelijkheden. Wat mij betreft mogen daar Willems en Mathijsen eruit en mag Vlaar links centraal gaan staan. Wat ook opviel bij beide wedstrijden en wat ook genoemd werd in het commentaar was dat De Jong vaak de bal achterin op komt halen en daardoor wat meer afstand neemt van het middenveld. Door hem als middenvelder op te stellen verlies je daar wat snelheid in de opbouw en dat is zonde. Hem zou ik dan als voorstopper voor Heitinga zetten, zodat je daar ook wel gewoon de connectie met het middenveld houdt.
Op het middenveld.. Het is vaker gezegd, van Bommel heeft de snelheid niet (en dat wordt bij ACM ook niet van hem gevraagd) om grote afstanden voor- en achteruit te overbruggen maar het is wel een figuur met uitstraling en karakter. Laten we daar nou straks even weinig aan hebben tegen de Portugezen. De Jong schuift naar achteren en van Bommel moet eruit voor een speler als Kuyt. Nou heb ik op het middenveld ook wel interesse in iets nieuws, iets frisser in de zin van Strootman. Meer aanvallend gericht, heeft wat meer conditie dan van Bommel maar het kan gewoon iets frisser zijn. De meningen over Van der Vaart zijn verdeeld maar ik denk dat als hij zijn baard even bijwerkt ook genoeg snelheid kan hebben om opbouwend fatsoenlijk te fungeren. In ieder geval beter dan Afellay waar ik in 2 wedstrijden om eerlijk te zijn eigenlijk niets van heb gezien. Sneijder dan op links over de vleugel zorgde wel voor die kans(en?) voorin, dus ik zou hem daar liever zien dan centraal.
Voorin dan. Van Persie kan het niet alleen en Robben is ongelooflijk gefrustreerd. Zit mentaal niet geweldig in zijn vel en ook fysiek is wel te zien dat hij een aardig seizoen achter de rug heeft. Zijn houding bij de wissel vanavond was ook enigzins vreemd. Afijn, hij probeert constant hetzelfde vanaf rechts en dat gaat steeds maar fout. Niet in de basis, het zou een leuke wissel zijn. Maar wat vanavond ook te zien was bij het late doelpunt van Robin, was dat Huntelaar de verdediging van de Duitsers bij die aanval openbrak omdat de centrale verdedigers leken te twijfelen of ze hem nou moesten dekken of niet. Zonder Huntelaar daar was het van Persie alleen geweest en dan hadden die twee CV's hem wel gehad. Het oogde leuk, fris en het leek te werken, al was het voor deze wedstrijd al wel te laat. De Duitsers hadden ons al uitgespeeld in de 50 minuten vanaf het eerste doelpunt. Als Bert daar nou eens mee begint, kunnen we tegen Portugal wellicht echt nog stunten.

Ik zou persoonlijk aan zoiets denken. Kuyt op de vleugel is sterk maar houdt het misschien niet de hele wedstrijd vol, dan zou je daar Sneijder naartoe kunnen schuiven en op zijn plaats, links dus, Robben inbrengen. Achterin is en blijft ons zwakste punt, maar tegen Portugal zal het primair moeten gaan om doelpunten en dus aanvallen, we hebben niets te verdedigen. Maar laat dan spelers als Robben en Afellay eerst eens een helft goed kijken ofzo, en breng ze dan in de tweede helft nog in. Of zorg gewoon voor het vroege doelpunt, en laat Kuyt daarna in ieder geval de achterlinie versterken. We weten immers wel dat hij dat ook kan

Eventueel zou van Marwijk dan later in de wedstrijd nog kunnen besluiten om achterin Schaars en / of alsnog Mathijsen in te brengen, maar dan moeten we wel een voorsprong hebben om aan vast te houden. Denk aan een 0 - 3 voorsprong, en dan a la Chelsea verdedigen.
Zo, dat ook weer in een keer uitgetikt, ben benieuwd wie zich hier ook wel in kan vinden.