Firefox/Javascript probleem *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik het volgende probleem en ik zou het op prijs stellen als er tweakers zijn die even willen meedenken.

Ik maak gebruik van Firefox en heb nu.nl als mijn startpagina. Sinds een paar maanden lijkt er iets niet goed te gaan met het laden van (de advertenties op) nu.nl. De kaders in het midden met de koppen van artikelen, foto's e.d. zijn meteen zichtbaar, maar het laden van de advertenties die daarbuiten vallen duurt lang en ik kan de site niet of nauwelijks scrollen, dat gaat met horten en stoten en ook klikken op (de link naar) een artikel lukt vaak niet meteen. Het lijkt alsof hij blijf hangen en vaak kan ik pas na een minuut of langer fatsoenlijk naar beneden scrollen.

IK heb al van alles geprobeerd (naast het doorspitten van forums): Firefox updaten, firefox verwijderen en opnieuw installeren. Java en Flash verwijderen en opnieuw installeren. Virus- en malware scanners gedraaid en die vonden niets. Met andere woorden niets helpt. Wanneer ik echter een add-on installeer die javascript uitschakelt, laadt nu.nl wel meteen en kan ik meteen normaal scrollen, dus het lijkt toch iets met Java te maken te hebben.

BIj andere sites heb ik, voor zover ik weet, geen probleem met laden en/of java, en ook in IE laadt nu.nl normaal. Maar ik werk nu eenmaal het liefst met Firefox en het is niet fijn om steeds die Java aan en uit te moeten zetten, dus ik wel het probleem graag echt oplossen.

Heeft er iemand een idee? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Wat heeft Javascript met Java te maken?

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25

Standeman

Prutser 1e klasse

Java != javascript. Dat zijn twee compleet verschillende dingen. Ik denk zelfs dat je je java-plugin in geheel kan verwijderen omdat je er waarschijnlijk nooit gebruik van maakt.

Misschien dat je processor / geheugen gebruik enorm omhoog schiet bij nu.nl. Zou je even moeten kijken in je taskmanager..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reacties en excuses voor de verwarring, ik ben geen techneut..

Maar iig weer wat geleerd.. ik dacht dat Java hetzelfde was als Javascript of er in ieder geval mee te maken had :-)

Die add-on gaat inderdaad over Javascript (QuickJS) en als ik die activeer werkt het dus wel normaal.

Mijn processor-/geheugengebruik schiet niet ineens door het dak als ik mijn browser met nu.nl open (dus zonder die javascript disabler ingeschakeld), dus dat lijkt hem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Ik heb hier sinds kort ook bij een aantal gebruikers het probleem dat alleen nu.nl vast slaat. Wij gebruiken dan wel IE8/9, maar hebben ook de Win7 x64 volledig up-te-date ook flashplayer en Java. Geen idee waar het nu nog in kan zitten. Heb IE al een keer hersteld naar de fabrieksinstellingen met "Persoonlijke instellingen" ook verwijderd. Ik kom er niet meer uit... slaat ook vast bij alle invoegtoepassingen uitgeschakeld.