web-app voor iPhone en Android OS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben momenteel bezig met mijn afstudeerproject waarbij ik een concept voor een mobile-app moet vertalen en presenteren naar een demo. Programmeren is te hoog gegrepen, maar html5 lukt me aardig dus ik wil graag een werkende web-app maken. Helaas heb ik geen ervaring op het gebied van web-apps, wie zou me een beetje op weg kunnen helpen?

Ik heb tot nu toe ook nog geen html5 mobile template kunnen vinden die meer biedt dan alleen basis code. Een alternatief is ook welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 12:49
Wat voor app moet je vertalen, welke functionaliteit ed?

Met jQuery Mobile kan je met html5 redelijk eenvoudig een web-app achtige html5 site maken.

Met Phonegap kan je native functies aanroepen binnen je webapp. Op de site is hiervoor best wat documentatie te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 15:40

glashio

C64 > AMIGA > PC

Met Sencha Touch 2 kan je snel op gang komen. Alhoewel programeren/scripten onvermijdelijk is bij de gratis versie. Premium krijg je Architect pakket erbij.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Misschien kun je gebruik maken van Kendo UI Mobile.

Voor demo doeleinden kun je gewoon de gratis evaluation versie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips! Ik ga ze allemaal even goed bekijken.

Het grote probleem waar ik alleen mee deal bij mijn web-app is dat ik een klein stukje javascript gebruik die het mogelijk maakt binnen een kader te tekenen en te gummen. Helaas is deze functie niet mogelijk door de vele scroll-mogelijkheden op smartphones. Heeft iemand hier nog een oplossing voor? Op dit moment heb ik met een ander javascriptje het voor elkaar gekregen de scroll-functie uit te schakelen, maar helaas zijn de 'teken'- en 'gum'-functie nog steeds niet mogelijk..