Ik zie geen topic over dit NAS OS, dus dan open ik die zelf.
OpenMediaVault is een opensource linux distro gebaseerd op debian squeeze. Werkt heerlijk en heeft nu al aardig wat manieren om functionaliteit toe te voegen. Daarnaast kun je via apt gewoon alles installeren dat op debian 5 draait.
Zijn er meer mensen die dit OS gebruiken en voor welke functies?
Ikzelf doe op dit moment het volgende met OMV
Data Server (media voor mijn xbmc's op mijn appletv en iPad)
Download Server (sabnzbd, couchpotato, sickbeard)
Web Server (Apache, MySQL en PHP5 voor wordpress)
Ik heb ook Plex Media Server erop geprobeerd en het feit dat je dan je media via een webinterface kunt beheren is heerlijk. Probleem is alleen dat de mediaspeler voor apple tv 2 niet echt geweldig werkt en ik geen zin heb om een full blown htpc onder mijn tv te zetten.
Wat heb ik nu staan als hardware
Een Fujitsu Siemens Esprimo P2520 met:
C2D E4600 @2,4GHZ
2GB RAM
2x2TB HHD RAID 0 (zaten maar 2 SATA II poorten op het moederboard)
OS staat nu op een usb stick (op de forums van omv is te lezen dat het plaatsen van het os op een usb geen goede idee is omdat omv aardig wat reads en writes doet)
In de nabije toe wordt het:
C2D E4600 @2,4GHZ
2GB RAM
3x2TB HDD in RAID 5
en OS komt op een 80 gb 2,5 inch hdd te staan
Ik ben benieuwd waar anderen omv voor gebruiken en hoe jullie vinden dat het os is.
OpenMediaVault is een opensource linux distro gebaseerd op debian squeeze. Werkt heerlijk en heeft nu al aardig wat manieren om functionaliteit toe te voegen. Daarnaast kun je via apt gewoon alles installeren dat op debian 5 draait.
Zijn er meer mensen die dit OS gebruiken en voor welke functies?
Ikzelf doe op dit moment het volgende met OMV
Data Server (media voor mijn xbmc's op mijn appletv en iPad)
Download Server (sabnzbd, couchpotato, sickbeard)
Web Server (Apache, MySQL en PHP5 voor wordpress)
Ik heb ook Plex Media Server erop geprobeerd en het feit dat je dan je media via een webinterface kunt beheren is heerlijk. Probleem is alleen dat de mediaspeler voor apple tv 2 niet echt geweldig werkt en ik geen zin heb om een full blown htpc onder mijn tv te zetten.
Wat heb ik nu staan als hardware
Een Fujitsu Siemens Esprimo P2520 met:
C2D E4600 @2,4GHZ
2GB RAM
2x2TB HHD RAID 0 (zaten maar 2 SATA II poorten op het moederboard)
OS staat nu op een usb stick (op de forums van omv is te lezen dat het plaatsen van het os op een usb geen goede idee is omdat omv aardig wat reads en writes doet)
In de nabije toe wordt het:
C2D E4600 @2,4GHZ
2GB RAM
3x2TB HDD in RAID 5
en OS komt op een 80 gb 2,5 inch hdd te staan
Ik ben benieuwd waar anderen omv voor gebruiken en hoe jullie vinden dat het os is.