Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W2K8R2]Vanuit werk VM-Server thuis benaderen.

Pagina: 1
Acties:

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-11 13:12

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Goedemorgen allemaal,

Ik heb gisteren in het kader van een onderzoek voor mijn werk thuis even een klein Windows 2008 R2 Servertje gemaakt, welke Sharepoint Server 2010 host. Nu moet ik op het werk de mogelijkheden van Sharepoint onderzoeken, en omdat ik nogal wat (logische) restricties heb m.b.t. installeren van software en dergelijke hier, wou ik mijn thuis PC gaan gebruiken als eigen test/speel-server.

Nu vraag ik mij echter af, kan ik vanaf hier, dus via het internet mijn PC benaderen, en meer specifiek, de Virtual Machine welke mijn Server 2008 host?
De PC zelf draait op Windows 7 Pro, en de VM wordt verzorgd door VMWare Player. De server heeft voldoende geheugen en processoren toegekent om redelijk vlot te kunnen werken, dus in theorie moet het wel kunnen, maar hoe/waar zet ik dat op?

De “fysieke” PC hangt achter een modem+ Router en ik heb hier op het werk vrij internet toegang. Verder heb ik volledige toegang tot het betreffende modem, dus eventueel kan ik daar ook de noodzakelijk dingen in wijzigen.

Maar hoe zet ik dit op? Hoe bereid ik de PC/Server voor op contact/interactie van buitenaf, en wat moet ik hier doen om contact te leggen? Eventueel zou ik nog via mijn eigen PC naar de server toe kunnen, maar het liefste heb ik gewoon dat de PC thuis vrolijk de Server heeft draaien en ik deze direct kan benaderen en daar dan kan spelen.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kun je niet gewoon via RDP verbinden met de betreffende VM? Gewoon poortje forwarden in je router en gaan?

Je geef namelijk niet aan wat je zelf überhaupt al geprobeerd hebt.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

RDP, VNC, Teamviewer,....

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-11 13:12

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Zelf heb nog niet veel geprobeerd, maar ik ziet ook nog eens op een XP-machine, die volgens mij geen Remote Desktop toegang heeft. Teamviewer zou misschien kunnen, ik kan deze hier niet installeren, maar via het web zou wel moeten kunnen, mits ik dit thuis zo opzet.

Maar hoe moet ik dan die RDP benaderen?

Heb hier totaal geen ervaring mee, dus graag hulp aub :)

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 15:52
Darkasantion schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:45:
Heb hier totaal geen ervaring mee, dus graag hulp aub :)
misschien kun je dan beter eerst wat gaan lezen over netwerken, portforwarding en Remote Desktop.
We kunnen het allemaal gaan uitleggen maar op tweakers wordt verwacht dat je ook zelf wat opzoekt.

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 14:42
Via RDP is het vrij simpel, gewoon poort 3389 forwarden naar het IP adres van je Server, en je kunt op je werk via je externe (thuis) ip gewoon verbinden.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

marti-n schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:53:
Via RDP is het vrij simpel, gewoon poort 3389 forwarden naar het IP adres van je Server, en je kunt op je werk via je externe (thuis) ip gewoon verbinden.
moet de firewall wel poort 3389 toestaan naar buiten toe en er geen packet filtering plaatsvinden

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 14:42
Gunner schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:54:
[...]

moet de firewall wel poort 3389 toestaan naar buiten toe en er geen packet filtering plaatsvinden
Hij zegt dat hij vrij internet toegang heeft,

Maar je zou natuurlijk ook bv poort 50000 naar 3389 kunnen forwarden dmv 'Virtual Server' (zo heet dat bij mij in elk geval)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Mocht je thuis een dynamisch IP hebben, wat in de meeste gevallen zo is. Kun je even een dyndns account instellen zodat je altijd via hostname.dyndns.org naar je thuisserver kunt connecten.

Zowel de port forwarding als de dyndns settings e.d. zul je moeten instellen op je router. Eigenlijk ondersteunen alle routers dit ongeveer wel. Maar pak de handleiding er even bij.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1