Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PC}Geluidskaart Keuze

Pagina: 1
Acties:

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:26

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Avond,

Ik ben op zoek naar een leuke geluidskaart die wat beter is dan mijn onboard realtek shait.

Nu was ik vroeger fan van Soundblaster, heb ze nog allemaal.

Soundblaster 2.0 , Live , Live 5.1, AWE 32 , Audigy , XFI - Gamer

Nu wil het verhaal dus dat creative niet echt goed windows 7 ondersteund. (met de bovenstaande kaarten natuurlijk).

Tijd voor een nieuwe geluidskaart dacht ik. Ik hobbel naar mijn locale computerboer.

"Geluidskaarten Meneer, U heeft een geluidskaart op uw moederbord zitten."
"Ja meneer dat weet ik, maar zeg nu zelf. Deze voldoet niet aan mijn eisen."
"Wat zijn u Eisen dan"
"Nou er moet goed geluid uitkomen en ik wil niet met realtek werken"
"Ok. Sorry meneer , we verkopen geen geluidskaarten"

Ik een beetje rondneuzen op het net.. Ik zie veel kaarten, maarja.. Soundblaster wat ik graag wil hebben hebben niet echt meer een kaart , meesten zijn van die usb dingen.

Mijn vraag aan jullie. Welke geluidskaart gebruiken jullie? en misschien tips voor een goeie. Ik stel wel hoge eisen aan geluid. Belangrijk onderdeel in games.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:17

FeaR

In GoT we trust

Ook wel handig om te weten is hoe je de kaart aan gaat sluiten (digitaal of analoog), in welke mode (surround of stereo) en wat de luidsprekers zijn. Indien het een simpel PC-setje is zou ik er namelijk niet al te veel geld aan uitgeven.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Ik heb een dolby surround setje liggen . kan zowel analoog / digitaal. Dus in surround mode.

Maar ik zoek wel een kaart die meer kan dan alleen maar geluid produceren. Voordeel van de sounblaster serie is/was dat er zoveel mogelijkheden waren.

Dank voor de link.. Ik heb er al een paar kandidaten uit weten te plukken.

[ Voor 13% gewijzigd door Stronkie op 15-05-2012 08:44 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:17

FeaR

In GoT we trust

"Dolby Surround Setje" zegt niet veel. Als het een kant en klare set van een merk als LG, JVC, Sony of wat dan ook is bestaat de kans dat je niet analoog surround aan kan sluiten. Meerkanaals analoge ingangen op dergelijke setjes zijn namelijk behoorlijk schaars. Mocht het een set zijn van een iets hoger segment is het wel mogelijk. Mocht je analoog aan gaan sluiten dan is een geluidskaart zeker een leuke toevoeging aangezien je dan de analoge componenten van de kaart gebruikt en daarop is veel voordeel te behalen ten opzichte van een onboard.

Mocht je digitaal aan gaan sluiten moet je er voor zorgen dat de geluidskaart Dolby Digital Live dan wel DTS Connect ondersteunt. Dit omdat je anders met games geen surround hebt. Games hebben geen ondersteuning voor on the fly digitaal surround zoals dat met analoog wel is. Dolby Digital Live dan wel DTS Connect maakt realtime DD of DTS aan voor je. Digitaal aansluiten doet verder niet veel met de componenten op de kaart. Een kaart van bijvoorbeeld honderd euro kopen en dan digitaal aansluiten is zonde.

Je moet voor jezelf beslissen of je dus digitaal of analoog aan gaat sluiten. Met analoog aansluiten is wel veel meer te bereiken qua instellingen en kwaliteit. Kwaliteit van digitaal aansluiten hangt ook weer af van de DAC in de surroundset. Het is dus een beetje afwegen wat nu de beste keuze is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Windows 7 Pro x64 + X-Fi XtremeMusic + I/O Console gebruiker zonder problemen meldt zich.

Welke problemen ondervind je dan met X-Fi en W7?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
klik geluiden. geen creative software kunnen gebruiken. alleen de drivers en de kaart werkt zoek ik niet.. Ik wil de software kunnen gebruiken etc
Pagina: 1