Windows 7: VMware: na uninstall geen internet/wel verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
Hey tweakers,

Om te proberen heb ik recent een vmware workstation 8.xx geïnstalleerd op mijn windows 7
(amd hexacore/ssd) (ik wilde meerdere gebruikers van dezelfde pc gebruik laten maken, werkt wel, maar veeeeel te traag ;) )

Nu was ik niet tevreden over de prestaties die ik in gedachten had, en wilde ik hem deinstalleren. Dat ging goed, netjes het uninstall programmaatje gedraaid, geen problemen.
Tot nadat ik de pc opnieuw opstartte: explorer, firefox en chrome kunnen de pagina's niet laden, modem geeft wel verbinding aan, windows idem: verbinding: geen foutmelding (rechtsonder op taakbalk)

Wat heb ik geprobeerd:
- VMware opnieuw geinstalleerd: hopla, inet doet het zoals gebruikelijk, maar da's niet de gewenste situatie.
- Surfen met explorer 64-bit: bingo, werkt ook, maar ook dat is niet de gewenste oplossing(flash etc...)
- In explorer 32bit de instellingen gereset: geen resolve
- programaatje VMware_Install_Cleaner.exe gedraaid: geen oplossing
- via run - cmd -ipconfig /flushdns, /release en /renew getikt: nix
- met cmd - ping google.nl: doet het prima, explorer niet dus
- firewall windows uitgezet, firewall modem uitgezet: geen oplossing
- verbinding/adapter verwijderd en opnieuw geinstalleerd
- opgestart in veilige modus+networking: ook geen internet

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het bridgen van de verbinding wat vmware doet bij het installeren, en dat bij het deinstalleren niet goed wordt opgelost?
Heeft iemand van jullie nog een creatief idee of dé oplossing? Of mis ik nou iets geweldig simpels?
Hartstikke bedankt alvast :)

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Aangezien het een probleem in Windows 7 lijkt te zijn tik ik je topic even over de schutting naar Windows Clients.

Had je deze gezien?

Wat voor virusscan heb je in gebruik? Hier wordt gesproken over mogelijke problemen door McAffee

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
Rupie schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:02:
Aangezien het een probleem in Windows 7 lijkt te zijn tik ik je topic even over de schutting naar Windows Clients.

Had je deze gezien?

Wat voor virusscan heb je in gebruik? Hier wordt gesproken over mogelijke problemen door McAffee
Tx Rupie, de link heb ik inderdaad gezien en compleet uitgevoerd zonder resultaat ook...
Als virusscanner gebruik ik Microsoft Essentials, maar ik neem aan dat dit niet de oorzaak is aangezien ik na opnieuw installeren van VMware wel verbinding heb. Maar ik zal 't eens proberen.

Waarom naar windows overtikken? Ik ben er bijna van overtuigd dat eht probleem bij VMware ligt en niet bij Windows, correct me if im wrong.

Dus deinstalleren VMware --> IE32bit geeft pagina niet weer/wel verbinding + IE64bit geeft wel pagina weer
Na installeren VMware problem solved, maar ik wil vmware van mn pc af 8)7

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Tsja.. zwaktebod, maar in dit soort gevallen grijp ik toch altijd terug naar systeemherstel.

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

How to reset Internet Protocol (TCP/IP)

Begin daar maar eens mee, dan zien we wel weer verder. Aangezien VMware een Bridge, en NAT/DHCP services installeert kan het ook geen kwaad om te checken of die wel weg zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
alt-92 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:20:
How to reset Internet Protocol (TCP/IP)

Begin daar maar eens mee, dan zien we wel weer verder. Aangezien VMware een Bridge, en NAT/DHCP services installeert kan het ook geen kwaad om te checken of die wel weg zijn.
Bedankt, ik heb het zojuist uitgevoerd, na opnieuw opstarten helaas hetzelfde verhaal. En inderdaad, ik dacht ook aan de bridge services etc die vmware installeert, maar die zijn allemaal verdwenen. Ik heb ook eens geprobeerd eerst vmware weer te installeren, in het programma de netwerkverbindingen te verwijderen, afsluiten en vmware weer verwijderd, maar ook dat gaf geen soelaas.
Kan het zijn dat vmware iets morrelt aan je ip adres?
Marlibica schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:25:
Tsja.. zwaktebod, maar in dit soort gevallen grijp ik toch altijd terug naar systeemherstel.
:X stond uitgeschakeld. niet slim in dit geval, maar allez...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

DrDDay schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:36:
[...]

[...]

:X stond uitgeschakeld. niet slim in dit geval, maar allez...
Dan wens ik je erg veel succes (dat meen ik). Ik heb dit 2 keer gehad, ben er 2 keer niet uitgekomen. Heb me een ongeluk gezocht.

Dan geld natuurlijk, als je een oplossing vindt ben ik erg nieuwsgierig naar de oplossing :)

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
Marlibica schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:19:
[...]

Dan wens ik je erg veel succes (dat meen ik). Ik heb dit 2 keer gehad, ben er 2 keer niet uitgekomen. Heb me een ongeluk gezocht.

Dan geld natuurlijk, als je een oplossing vindt ben ik erg nieuwsgierig naar de oplossing :)
Tx...maar blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem, en inderdaad, je zoekt je een ongeluk maar vind nix. Ik hoop nog op een verlichtte tweaker met een lumineus idee :)

Pagina: 1