Afgelopen zaterdag ging ik naar een kickboksgala van een vriend van me, vandaar ook dat ik niet naar de tweakers fotomeet was. Ik was al van plan foto's van zijn gevecht te maken, maar toen hij de organisatie vertelde dat ik wel aardig foto's kon maken vroegen ze me gelijk of ik alles wilde coveren. In ruil daarvoor mocht ik vrijelijk om de ring lopen en geen entree betalen. Nou dat leek me wel een uitdaging.
Mijn gear: 600D + 430EXII+grip, 18-55 II 50mm1.8
De lichtsituatie was erg belabberd, tl buizen en aan 2 zijden een smalle strook ramen. Het was bewolkt weer buiten. Wanneer ik met mijn 18-55 op 5.6 een foto schoot kwam ik bij iso800 ongeveer uit op 1/60e seconde. Te traag bedacht ik door de snelle actie. Ik wilde koste wat kost mooie plaatjes maken waarbij de actie goed stilgelegt was, en het moest met mijn 18-55 gebeuren omdat de vechters het ene moment in de hoek ver bij je vandaan staan, en het volgende moment 1 meter voor je neus. Gezien ik dus best vaak op 5.6 aan diafragma zat heb ik besloten om de 430exII erop te zetten en omwille van de range recht voor zn raap zonder bounce of omnibounce te (ettl) flitsen.
Die dag bijna 1000 shots gemaakt, waarvan een groot deel zonder meer 1 stop in exposure omhoog gegooid konden worden in lightroom. Best apart, je verwacht toch dat de ettl zn werk goed doet. Tussen de gevechten door zette ik bij de prijsuitreiking en bij het oplappen tussen de rondes mn flits uit, zodat de belichting wat natuurlijker was voor de rustigere scenes. Autofocus stond op servo, burst aan, alles met evaluative metering (misschien beter andere gekozen?). In het begin op de standaard iso400 voor flits geschoten, maar toen werd de achtergrond wel erg donker, dus daarna naar iso800 gegaan.
Mijn vraag aan jullie, hoe hadden jullie dit aangepakt, en hoe vinden jullie de shots eruit gekomen? Heb er 13 klaar staan hieronder.
1.

IMG_5996.jpg by Martijnvdueren, on Flickr
2.

IMG_6065.jpg by Martijnvdueren, on Flickr
3.

IMG_6081.jpg by Martijnvdueren, on Flickr
4.

IMG_6115.jpg by Martijnvdueren, on Flickr
5.

IMG_6192.jpg by Martijnvdueren, on Flickr
6.

IMG_6230.jpg by Martijnvdueren, on Flickr