Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

errordocument 404 werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb geen website maar ik wou gewoon iets simpels maken voor op mijn lan. Maar ik wou wel het zo maken dat als je een url in typt op mijn host wat niet bestaat dat hij hem terug redirect naar mijn start pagina.
Maar waarom lukt dit niet? Ik heb een compleet standaard IIS 7,5 configuratie gedaan en een compleet standaard Apache/2.2.14 (Ubuntu) Server at localhost Port 80 installatie gedaan.

Dus ik heb een index.html van 2 regels en een custom 404.html voor apache.

Ik kies in de IIS management console for error pages en om te redirecten en dat doet hij gewoon niet.

Ik maak in apache een .htacces file met ErrorDocument 404 /404.html en dat pakt hij ook al niet.
Voor de zekerheid nog chmod 644 gedaan en hem groter dan 512bytes gemaakt maar het wil allemaal niet baten.

WAAROM NIET?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Laat je slash voor de ErrorDocument locatie eens weg, als je .htaccess in dezelfde map staat als je 404.html hoeft die slash er niet voor.

Afhankelijk van je host kan het ook nog eens zijn dat je je errorpagina's in een /error/ of /errors/ map moet zetten en dan met je .htaccess aan de slag gaan en naar die map verwijzen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben localhost en de error of errors of de slash helpen niet

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Geen idee wat dit in WEB doet. Daar heeft het opzich niks mee te maken. Wat jij wil kan en staat echt op verschillende sites inclusief volledige kant en klare voorbeelden uitgelegd. Voordat een .htaccess werkt zul je in je apache config een AllowOverride moeten gebruiken om zo aan te geven wat vanuit een .htaccess gebruikt kan worden. Maar waar het niet werkt is nogal gissen omdat je bijna niks verteld of je config behalve dat je een .htaccess hebt.

Ik kan je topic verplaatsen naar de juiste plek maar ik ga deze sluiten om je je nogal erg weinig relevante info geeft en omdat dit een redelijk standaard iets is wat met erg weinig moeite aan de praat te krijgen is. Gewoon even logisch nadenken en je zult het vrij snel werkend hebben ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.