Toon posts:

wifi repeater opnemen in airport wifi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
G'avond...ik heb een wifi repeater gekocht...(envivo is het merk ofzo)

Ik zie deze repeater wel in mijn wifi..maar ik heb niet het idee mijn wifi bereik groter is geworden..
Als ik deze selecteer heb ik geen internet-bereik..
weet iemand wat ik kan doen om wel mijn wifi bereik uitgebreiden..?
of gaat dit niet werken in een os lion configuratie?

grt marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:58:
weet iemand wat ik kan doen om wel mijn wifi bereik uitgebreiden..?
De handleiding lezen?

En we doen hier niet aan grt $naam/G'avond; Het algemeen beleid #groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke..sorry..

handleiding is een beetje kaal en eigenlijk alleen geschreven voor een pc-omgeving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

De handleiding vertelt mij dat je je computer met een utp aan de envivo moet hangen. De computer geef je een vast ip adres in een specifieke ip range. Dan kan je op het ding inloggen (via safari), je netwerk gegevens klonen, je vult je wpa key in en klaar ben je. Installeren via je draadloze verbinding kan ook, maar via een draad is handiger.

http://www.teknihall.be/index.php?id=1267&L=1

Je kan eigenlijk weinig fout doen, dus ik vraag me af waar je tegen aan loopt.

[ Voor 43% gewijzigd door job op 14-05-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja volgens mij heb ik dat gedaan..hij zit nu op 192.168.10.111 zo uit mijn hoofd..en hetzelfde als in de handleiding. (ik heb deze instellingen overigens gedaan via een pc laptop met de draad eraan)

Nu zie ik op mijn apple laptop..dit signaal wel naast mijn eigen wifi verschijnen, alleen heb ik er geen internet contact mee..en is mijn vraag hoe kan ik met dit bereik mijn huidige bereik uitbreiden...

(of zou hij dit wellicht doen..alleen zie ik het niet..of weet ik niet hoe ik het kan zien???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
je geeft aan dat je dezelfde instellingen hebt gebruikt als in de handleiding maar wie zegt dat je instellingen op je airport/express ook hetzelfde zijn. kans bestaat dus dat je hierdoor performance of bereik verbetering merkt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je wel een IP adres als je verbind met de repeater?

De handleiding doet niks met het DNS gedeelte, dat zou ook de oorzaak kunnen zijn dat internet niet werkt.

Verbind eens met de repeater en ga met behulp van Safari naar 213.239.154.20

Krijg je dan een T.net pagina te zien met de foutmelding "Wrong host" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ik was er even een weekje tussen uit...

je zegt dat hij niks doet (via de handleiding) met de DNS...maar wat zou ik er dan mee kunnen doen..

als ik de repeteer selecteer...en als ik dan via safari. naar 213.239.154.20..dan krijg ik het safari screen, dat hij de pagina niet kan openen..

als ik met de alt-op de wifi verbinding van de repeater klik..zie ik wel deze waardes..

PHY-modus: 802.11n
BSSID: 00:23:13:01:31:39
Kanaal: 11 (2,4 ghz)
BeveiligingL Geen
RSSI: -50
Verzendsnelheid: 26
MCS-index: 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:46

skate master

Autodesk Educator Expert

Heb je het wifi kanaal van je repeater en je basisstation wel op het zelfde kanaal ingesteld?
Ik ben een een poosje aan het kloten geweest met een repeater en kreeg het ook niet werkend totdat ik het wifi kanaal gelijk had gezet.
Zorg er tevens voor dat de DNS server op je repeater uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
welk kanaal bedoel je? 2,4 en 5 ghz? op mijn wifi heb ik beide...

het gekke is ook...via airport configuratie zie ik alleen mijn extreme en time capsule en geen wifi repeater..

en via netwerkvoorkeuren zie ik de repeater...2 verschillende manieren om iets in te stellen..gaat het daar misschien fout?
Pagina: 1