[VBA] Probleem met functies in verschillende talen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Talen en Excel. Achter een door mij gemaakt Excel document zit een flink stuk VBA code dat het een ander uitrekent en kopieert naar een nieuw document. In mijn bron document wordt een grafiek gemaakt, welke in een output document als afbeelding plak.

De Excel welke ik gebruikt heb is op mijn werk in het Engels, dus heb ik de volgende regel in de VBA code staan.
code:
1
doel.ActiveSheet.PasteSpecial Format:="Picture (PNG)", Link:=False, DisplayAsIcon:=False
.
'
Bij Format wordt hier een string opgenomen, namelijk Picture (PNG).

Vandaag thuis even de VBA geprobeerd, maar ik blijk nu foutmeldingen te krijgen. Na even zoeken kwam ik er achter dat het er aan ligt dat in een Nederlandstalige Excel heb. En daarbij is het format in het Nederlands, namelijk Afbeelding (PNG).

Hoe kan ik dit probleem oplossen zodat mijn VBA code in elke taal versie van Excel functioneert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Lastig... Ik heb hier geen Nederlandse Excel. Werkt "PNG" als format niet bij beiden? :p

En daarnaast is een vectorformaat een betere keuze voor een grafiek, dan gaat er geen resolutie/opmaak verloren. "HTML", "Enhanced Metafile" of "EMF" zal vast werken. ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14

Reptile209

- gers -

Op MSDN wordt een PasteSpecial getoond waarin je een DataType kunt opgeven die taalonafhankelijk is. Voor een PNG moet je dan volgens mij gewoon een wdPasteBitmap gebruiken.

Zo scherp als een voetbal!