Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-07 12:40
Dit kreeg ik net in mijn mail box:

Klantnummer ..........

Beste heer ......,

Tot onze spijt moeten wij u meedelen dat uw bestelling met ordernummer .........
geheel of gedeeltelijk niet leverbaar is. Helaas is het volgende geannuleerd:

EAN-nummer: omschrijving:

3391891965804 NI NO KUNI - WRATH OF THE WHITE - PS3

Als u al betaald heeft wordt het bedrag zo snel mogelijk teruggestort.*

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Freerecordshop.nl

*Indien uw bestelling in een winkel is gekocht, ga dan naar de winkel voor uw terugbetaling.

Dit had ik al vernomen aangezien ik al gebeld had.
Daarbuiten heeft het nog een kleine 24u geduurd voor ze deze mail verstuurde.
Nu maar hopen dat ik me centen snel terug krijg O-)

(Dit gaat overigens wel over de Wizards Edition)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
De normale game is toch wel overal goed te verkrijgen ?

Anders koop ik hem wel via de PSN store vrijdag

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398509

Iusedto schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:10:
De normale game is toch wel overal goed te verkrijgen ?

Anders koop ik hem wel via de PSN store vrijdag
Volgens mij wel, bij de Bart Smit waar ik hem haalde hadden ze een stapeltje liggen, en ik zie het spel ook niet zo snel verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Het is toch relatief hoor. Ik zie op enkele webwinkels hem als uitverkocht. En ik weet bijvoorbeeld ook dat de handelaars er minder van gekregen hebben dan dat ze gevraagd hebben. Het is natuurlijk niet zo'n ramp als met de CE.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem100
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06-2023

willem100

Stadia: Wil123#2834

[quote]Beakzz schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 00:01:
[...]

"En volgens mij is dat bij meer mensen zo, want hij is op veel plekken uitverkocht. Had hem vanmiddag bij Amazon besteld , maar zag later pas ( of misschien stond het er toen pas) dat alle bestellingen vanaf 24 jan. niet op releasedag beschikbaar zullen zijn. Dus gelijk gecancelled en uiteindelijk maar voor een paar euro meer op yourgamingzone besteld".

Hier het zelfde. Eerder deze week bij Amazon.uk besteld met hardcover guide. Helaas zowel het spel als guide niet leverbaar op dit moment. Zit er aan te denken om maar te cancelen. Prijs bij Amazon is overigens ook 5GBP omhoog gegaan naar 39.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-07 09:27
Zou de Wizard edition alsnog aangevuld worden?

Bij onze Engelse buren worden er nu en dan nieuwe exemplaren aangeboden (net nog bij Shopto) maar men verscheept niet naar hier.

Ik had (om 100% zeker) te zijn 3 pre-orders geplaatst maar allen zijn gecancelled :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyokki
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-07 18:48
Ik heb hem op Ebay besteld vandaag voor een redelijke prijs : http://www.ebay.nl/itm/330866533564
Staat dat ze nog op voorraad hebben, ondertussen de normale versie verder spelen!
Hopelijk gaat het goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Nyokki op 31-01-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-07 15:12
Amazon.co.uk lijkt wel te leveren, mijn Wizard's edition is net verstuurd.

De hardcover guide is nog wel beschikbaar hoor op Amazon.co.uk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Nyokki schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:13:
Ik heb hem op Ebay besteld vandaag voor een redelijke prijs : http://www.ebay.nl/itm/330866533564
Staat dat ze nog op voorraad hebben, ondertussen de normale versie verder spelen!
Hopelijk gaat het goed.
Aaaaaaah dat meen je niet. Ik had nog best wel een week kunnen wachten als ik wist dat ik de CE kreeg.

Voor de rest een top spel. Zit een paar uur erin. Alle side Quest gedaan van Ding Dong Dell. Heerlijk spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
Bijna 2 uurtjes gespeeld nu en de game speelt heerlijk weg.
Ik was even huiverig of de grafische stijl mij zou bevallen, maar tot nu toe is deze echt prachtig!
De soundtrack is ook meesterlijk. Van het weekend even flink wat uren maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik ben de laatste tijd bezig met een kleine inhaalslag op ps3-rpg-ish-gebied.

Zo heb ik sinds kort Valkyria Chronicles en Resonance of Fate aangeschaft. Over de eerste ben ik trouwens erg te spreken, de tweede ligt nog braaf op de 'nog te spelen'-stapel....

Gisteren heb ik Ni no Kuni ook besteld en komt die er dus ook nog bij. Heb echt te weinig tijd om die allemaal te spelen ;) en ik moet ook nog werken, studeren en af en toe FiFa spelen..

Het is allemaal niet zo makkelijk hoor, dat gamen....

Het zou trouwens zo maar kunnen dat dit een persoonlijke top 3 game gaat worden voor dit jaar - dus misschien moet de rest vanaf vanavond (als de game via de post binnen is dan) even een paar weken plaatsmaken.

Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar deze game!

Butt-kicking! For goodness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Remco20 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 08:29:
Bijna 2 uurtjes gespeeld nu en de game speelt heerlijk weg.
Ik was even huiverig of de grafische stijl mij zou bevallen, maar tot nu toe is deze echt prachtig!
De soundtrack is ook meesterlijk. Van het weekend even flink wat uren maken :)
Helemaal mee eens!

Gisteren eindelijk twee uurtjes gehad om hem te starten, ben nu net bij het eerste "gevecht". Wat een prachtige charme heeft dit spel zeg. Ben een tijd bezig geweest met rondrennen in de stad om met verschillende mensen de praten, en ik ben echt onder de indruk van de details.

En dat wizard boek! Hebben jullie gezien hoe je helemaal kunt uitzoomen van een pagina en zo op een overzicht terecht komt? En als je inzoomt op de afbeelding van een creature krijg je een animatietje te zien. Heerlijke details, en ben ook gek op die Ghibli stijl.

En de muziek is inderdaad ook indrukwekkend zeg. Nog een paar uurtjes en mijn weekend begint! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:48
Anoniem: 398509 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:44:
[...]

Helemaal mee eens!

Gisteren eindelijk twee uurtjes gehad om hem te starten, ben nu net bij het eerste "gevecht". Wat een prachtige charme heeft dit spel zeg. Ben een tijd bezig geweest met rondrennen in de stad om met verschillende mensen de praten, en ik ben echt onder de indruk van de details.

En dat wizard boek! Hebben jullie gezien hoe je helemaal kunt uitzoomen van een pagina en zo op een overzicht terecht komt? En als je inzoomt op de afbeelding van een creature krijg je een animatietje te zien. Heerlijke details, en ben ook gek op die Ghibli stijl.

En de muziek is inderdaad ook indrukwekkend zeg. Nog een paar uurtjes en mijn weekend begint! :D
Met beiden eens :) Net 2 uurtjes gehad om het spel te testen en kan niet wachten om vanavond/vannacht nog een paar uurtjes erin te duiken :D Nog geen idee wanneer ik zelf moet vechten of mijn hulpje , maar dat zal vanzelf allemaal wel duidelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-07 10:06
Ik heb er nu 3 en een half uur inzitten en ik kan beamen dat het een prachtig spel is. Voor het eerst in mijn leven speel ik een spel wat ook daadwerkelijk aanvoelt als een echte animatiefilm. De details en sfeer die er geschept wordt als je bijvoorbeeld in ding dong bells loopt is enorm goed. En dat is mede dankzij de geweldige soundtrack. Er valt ook veel te doen en te ontdekken. Hier gaan nog heel wat uurtjes in terecht komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:20

^^0nMe

Got Babana's?

Als grote Studio Ghibli-fan kijk ik al sinds de aankondiging uit naar deze game en van wat ik in de eerste 5 uur heb gezien voldoet Ni No Kuni aan al mijn verwachtingen. Met name de art en aandacht voor details is werkelijk fenomenaal, het voelt aan alsof je zelf in de nieuwste Ghibli film vrij rondloopt.

De steden voelen zeer levendig aan met een kleurrijke verzameling personages en leuke achtergrond shouts (Ik speel met de Japanse audiotrack, geen idee of het bij de Engelse ook zo is). Van mij mochten ze zelfs het hele vechtsysteem eruit hebben gelaten, want ik heb bijzonder veel lol om het verkennen van iedere milimeter en de adventure elementen. Zeker onder het genot van de ge-wel-di-ge soundtrack van Joe Hisaishi en het Tokyo Philharmonic Orchestra, ik had de Limited Edition met soundtrack op CD graag willen hebben...

Combat is tot nu toe (1 bestuurbaar personage + 3 familiars) solide maar niet veel bijzonders. Ik heb de neiging om vooral standaard atks te gebruiken omdat je niet zo makkelijk aan mp komt die je beter kunt besteden aan heals. De gevechten zelf zijn best pittig als niet goed oplet, want heals hebben een kleine lag en Oliver heeft niet al te geweldige defensieve stats. Hopelijk wordt het later wat tactischer zoals bij boss battles.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
De game bevalt hier ook goed, setting en graphics zijn geweldig, maar er zijn wel twee minpunten imho. Het is jammer dat de AI van je partners zo dom is: niet verdedigen bij grote aanvallen, ineens de lvl 1 familiar het gevecht in sturen.. :s Daardoor wordt ik soms gedwongen om party healer te spelen zodat we in leven blijven en ondertussen maar toekijken hoe de AI partner aanvallen doet met 1 damage :'( Echt een (grote) smet op het spel wat mij betreft. Ze hadden het beter turnbased kunnen maken.
Ik vind het ook jammer dat elke oplossing etc bij quest zooo uitgelegd wordt. Eerst geven ze al dikke hints, dan gaat drippy nog eens letterlijk vertellen wat je moet doen en in welk menu en vervolgens wordt dat ook alvast voor je geopend... :s ik zou zeggen: activeer de spell dan ook maar, ik kijk wel ^_^
Gelukking is de rest goed genoeg waardoor ik wel blijf spelen, gotta catch 'em all :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Yay, vandaag ontvangen *O*
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HPrpjcd.jpg

Lekker gamen vanacht :9

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Verbazingwekkend stil in dit topic :) Iedereen verdwenen in deze mooie speelwereld ? ;)

Heb er zelf nu 8 uur in zitten in een behoorlijk sociaal weekend dus dat is voor mij veel. Vind het spel echt geweldig , maar zou nu weleens willen dat drippy gewoon zijn kop houdt en mij zelf dingen laat proberen. Heb echt vaak dat drippy weer eens 3 minuten uitlegt wat ik dan allang weet ( welke soort magic je moet gebruiken enz)

Heb de difficulty op normal staan maar het mag van mij wel wat moeilijker worden. Die waypont functie gelijk al uitgezet , want anders blijft er geen uitdaging meer over. Hoop dan ook dat hij verderop een stuk pittiger wordt.

Klinkt misschien negatief , maar geniet echt heel erg van dit spel dus gewoon wat kritiekpuntjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:38
Chester schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 14:21:
Yay, vandaag ontvangen *O*
[afbeelding]

Lekker gamen vanacht :9
Is het boek nog wat of is het zonde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik ben ook wel benieuwd naar dat boek.
Had hem zelf ook graag willen hebben...
Al is het maar dat hij gewoon mooi in je kast staat ;)

Ik zit nu z'n 15u in het spel.
Fantastisch :D. Ik probeer gelijk alle side-quest en monster hunts uit te voeren.
Op die manier doe je ook nog wat grinden. Ik kreeg Esther op lvl 10. en ging de trials doen op lvl 15.

Proberen jullie ook alle monsters te vangen ?

Gisteravond weer tot veel te laat door gegaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-07 15:57

fub

Arunia schreef op maandag 04 februari 2013 @ 07:45:
Is het boek nog wat of is het zonde?
Het boek is een 1-op-1 hardcopy van het magiers handboek in het spel. Handig als je een bossfight in gaat en je iets over de strategie wilt weten, en de verhaaltjes zijn ook geweldig. Mooie illustraties en het zit in een mooie band (dat valt mij dan weer op -- mijn 'andere hobby' is boekbinden).
Ik heb het naast me liggen tijdens het spelen en zoek zo af en toe wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
Zit nu zelf ruim 9 uur in de game en ben helemaal verkocht. Wat een heerlijke game zeg.

Bizar verslavend ook :)

Enige nadeel wat ik tot nu toe kan vinden is dat je de side quests niet kan zien op je map. Alleen de main quest blijft actief. Of doe ik iets fout ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die slachtoffer zijn geworden van Namco's slechte planning met CE's(en andere geinterreseerden); Op Reddit is iets te vinden over een PDF van de Wizzard's Companion. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Iusedto schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:07:
Zit nu zelf ruim 9 uur in de game en ben helemaal verkocht. Wat een heerlijke game zeg.

Bizar verslavend ook :)

Enige nadeel wat ik tot nu toe kan vinden is dat je de side quests niet kan zien op je map. Alleen de main quest blijft actief. Of doe ik iets fout ?
Volgens mij zie je knipperde blauwe balletjes op je map voor sidequests en soms waar je dan heen moet O-)
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:23:
Voor degenen die slachtoffer zijn geworden van Namco's slechte planning met CE's(en andere geinterreseerden); Op Reddit is iets te vinden over een PDF van de Wizzard's Companion. O-)
Zou je deze niet even posten met een linkje ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Dubrillion op 04-02-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Dubrillion schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:27:
[...]

Wanneer mogelijk graag ja, of anders misschien een DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubrillion schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:27:

Het is toch copyright, ook al is het deze keer wel erg zuur voor de benadeelden. Sowieso, jullie kunnen toch zelf wel ff zoeken? ik heb de sleutel woorden gegeven :?

Zit op de eerste results pagina als je mijn steekwoorden pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik heb hem ondertussen gevonden. Het was inderdaad snel voor elkaar.
400mb aan PDF-pagina's :O.
Meer dan 300 Pagina's....
Ik zat te twijfelen om dit uit te printen op me werk, maar dat gaat me baas niet leuk vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Die van mij is maar 213 MB ..Eens kijken wat het kost of een bevriende drukker hem voor een redelijke prijs kan fixen voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Beakzz schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:59:
Heb de difficulty op normal staan maar het mag van mij wel wat moeilijker worden. Die waypont functie gelijk al uitgezet , want anders blijft er geen uitdaging meer over. Hoop dan ook dat hij verderop een stuk pittiger wordt.
Ik zit nu op het punt dat ik de berg op ga om de vulkaan te stoppen (zat ook al in de demo), en alle beesten in de woestijn rennen al een tijdje van me weg. Ik vind het ook niet heel erg moeilijk, maar ik vind de gevechten eigenlijk ook wel leuk om te doen, dus je bent toch wel een poosje aan het 'grinden' en (dus) aan het uplevellen.
Bovendien had ik wat van mijn Pokémonfamiliars laten evoluerenmetamorfosen, en die moest ik dus weer terug brengen naar een acceptabel level.

Wel lekker als je harder kan lopen en de monsters rennen voor je weg: bijna altijd een verrassingsaanval! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Dubrillion schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:32:
Meer dan 300 Pagina's....
Ik zat te twijfelen om dit uit te printen op me werk, maar dat gaat me baas niet leuk vinden :D
Mwah, 4 pagina's per vel en je komt uit op 75 vellen. Da's nog wel te doen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
fub schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:55:
[...]

Ik zit nu op het punt dat ik de berg op ga om de vulkaan te stoppen (zat ook al in de demo), en alle beesten in de woestijn rennen al een tijdje van me weg. Ik vind het ook niet heel erg moeilijk, maar ik vind de gevechten eigenlijk ook wel leuk om te doen, dus je bent toch wel een poosje aan het 'grinden' en (dus) aan het uplevellen.
Bovendien had ik wat van mijn Pokémonfamiliars laten evoluerenmetamorfosen, en die moest ik dus weer terug brengen naar een acceptabel level.

Wel lekker als je harder kan lopen en de monsters rennen voor je weg: bijna altijd een verrassingsaanval! >:)
Hé dat punt ben ik nu ook.
Ik heb net me Mitey laten ''metamorfosen''.
Waar kan je nog meer van die drops vinden / kopen ?

En 75 Pagina's valt inderdaad mee.
Misschien van de week eens doen als er nog niet veel mensen zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Dubrillion schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:08:
Hé dat punt ben ik nu ook.
Ik heb net me Mitey laten ''metamorfosen''.
Waar kan je nog meer van die drops vinden / kopen ?
Ik heb ze nog niet in een winkel kunnen vinden. Maar...
spoiler:
Er is een errand waarbij je twee specifieke monsters die in de woestijn voorkomen moet 'temmen'. Als beloning krijg je daar wat drops voor. En de eerste keer dat je via die 'putdeksels' een familiar de storage in keilt, krijg je 'Jumbo Drops' waarmee je een familiar blijkbaar zijn uiteindelijke vorm kan laten aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
fub schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:15:
[...]

Ik heb ze nog niet in een winkel kunnen vinden. Maar...
spoiler:
Er is een errand waarbij je twee specifieke monsters die in de woestijn voorkomen moet 'temmen'. Als beloning krijg je daar wat drops voor. En de eerste keer dat je via die 'putdeksels' een familiar de storage in keilt, krijg je 'Jumbo Drops' waarmee je een familiar blijkbaar zijn uiteindelijke vorm kan laten aannemen.
Oké bedankt voor de info.
Ik doe de side-quests altijd eerst en pak deze dan eerst even mee vanavond _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Spoiler omtrent metamorph drops.

spoiler:
Drops droppen vrij vaak, gedurende de quest naar de top van Smoky Mountain loot je er sowieso meerdere.

[ Voor 12% gewijzigd door hexagram op 04-02-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Man oh man, dit weekend 18 uur in getikt, wat een fijn spel zeg. Dit spel is wat ik vroeger droomde hoe RPGs er op deze generatie consoles zouden zijn :D

Zal later een wat langere post maken met mijn bevindingen, maar even snel een paar snelle puntjes voor de anderen in deze thread:
  • Als je het fysieke boek niet hebt, kan het leuk zijn om enkel de pagina uit te printen waarmee je dat alfabet kan vertalen. Niet noodzakelijk maar ik vond het zelf wel leuk om van die kleine details uit de wereld te vertalen (zoals wat op je eerste toverstaf staat). Hier is een afbeelding van die pagina: http://i.imgur.com/wOmEBIp.gif
  • Mensen hadden het hier over een sidequest om bepaalde monsters te temmen. Misschien is het random welke je moet temmen, maar als je de Green Buncher moet hebben zoals ik dan een kleine tip hieronder. Zonder dit is het erg lastig om hem te vangen, ik was er bijna een uur mee bezig wat niet fantastisch was.
    spoiler:
    De Green Buncher vind het blijkbaar leuk als je heel vaak van familiars wisselt tijdens het gevecht
    .

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 398509 op 04-02-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Jongens jongens....
Wat kan Adobe vervelend zijn als je moet printen.

Ik krijg 2 vellen op me scherm te zien.
Deze wil ik dus printen op een A4, zodat de pagina's zelf verschalen naar A5 en dan
tweezijdig printen , door midden snijden op de tekentafel en dan mooi inbinden....

Krijg het zeker echt niet voor elkaar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 10:23

Bosmonster

*zucht*

Anoniem: 398509 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:58:
Man oh man, dit weekend 18 uur in getikt, wat een fijn spel zeg. Dit spel is wat ik vroeger droomde hoe RPGs er op deze generatie consoles zouden zijn :D

Zal later een wat langere post maken met mijn bevindingen, maar even snel een paar snelle puntjes voor de anderen in deze thread:
  • Als je het fysieke boek niet hebt, kan het leuk zijn om enkel de pagina uit te printen waarmee je dat alfabet kan vertalen. Niet noodzakelijk maar ik vond het zelf wel leuk om van die kleine details uit de wereld te vertalen (zoals wat op je eerste toverstaf staat). Hier is een afbeelding van die pagina: http://i.imgur.com/wOmEBIp.gif
  • Mensen hadden het hier over een sidequest om bepaalde monsters te temmen. Misschien is het random welke je moet temmen, maar als je de Green Buncher moet hebben zoals ik dan een kleine tip hieronder. Zonder dit is het erg lastig om hem te vangen, ik was er bijna een uur mee bezig wat niet fantastisch was.
    spoiler:
    De Green Buncher vind het blijkbaar leuk als je heel vaak van familiars wisselt tijdens het gevecht
    .
PS osc4r kun je de volgende keer ook aangeven waar je spoiler over gaat?
toon volledige bericht
Ah goeie tip! Weet je misschien ergens wat monsters fijn vinden wat dat betreft? Linkje of zo?

Want die Turbandit lukt me ook niet. Nu ben ik inmiddels wel wat te hoog level misschien, want ik one-hit ze vaak... wordt lastig om ze dan te tamen...

Ik heb ook nog enthusiasm nodig voor die sheik in Al Mamoon, maar niemand daar heeft enthusiasm over :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Bosmonster schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:41:
[...]

Ah goeie tip! Weet je misschien ergens wat monsters fijn vinden wat dat betreft? Linkje of zo?

Want die Turbandit lukt me ook niet. Nu ben ik inmiddels wel wat te hoog level misschien, want ik one-hit ze vaak... wordt lastig om ze dan te tamen...

Ik heb ook nog enthusiasm nodig voor die sheik in Al Mamoon, maar niemand daar heeft enthusiasm over :?
Wat betreft die sheik, daarmee bedoel je
spoiler:
'her moojesty' ?

Zo ja, dan
spoiler:
Heb je eerst die kaas gegeven en moet je haar daarna restraint geven toch? Dan moet je naar de weaponshop, daar krijg je de tip dat die kerel die ook bij her moojesty is, daar genoeg van heeft.

Ik (probeer) ook alle familairs in een gebied te tamen, dat geeft het grinden tenminste een doel :) Ik vind het trouwens wel redelijk irritant dat ze steeds wegrennen zodra je wat sterker bent. Dat maakt het wel een beetje vervelend als je gewoon wat battles wil doen om een familiair te levelen.
Overigens een tip met betrekking tot evolueren: kijk wel even goed of er nog moves zijn die je familiar kan leren op een hoger level voordat je ze zo'n drop geeft. Zonde als je een goede move misloopt, terwijl je nog maar 2 levels hoeft.

Ik blijf het battle systeem trouwens wel gaar vinden. Ik hoop dat ik straks nog een optie unlock waarmee ik ook kan bepalen welke familair mijn AI companion in battle gebruikt et cetera. Het is echt tenenkrommend om ze domme taktieken te zien gebruiken (die 1 damage doen) in een lastige boss battle.
Met betrekking tot verdedigen:
spoiler:
ik heb nu wel de 'all out defense' optie (heet volgens mij iets anders), maar volgens mij werkt dat alleen als je AI partners/familiars ook echt een 'defend' optie hebben. Als ze bijvoorbeeld 'evade' hebben, dan wordt dat volgens mij niet geactiveerd :( Hierdoor krijg je in sommige gevallen nog steeds harde klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bosmonster schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:41:

Sorry, ik heb helaas geen linkje. Bij de meeste monsters had ik geen probleem met het temmen, maar die Green Buncher bleef maar niet lukken dus die had ik gegoogled en vond het antwoord in een youtube over dit specifieke probleem.
De Turbandit had ik ook geen problemen mee, ik sloeg hem met mijn zwaard en hij was onder de indruk :P . Overigens zou one-hitten geen enkel probleem moeten zijn voor het temmen, als ze onder de indruk van je zijn staan ze weer op nadat ze verslagen zijn.

Voor dat enthousiasme in Al Mamoon had ik toevallig nog wat over van Ding Dong Dell... Hoop niet dat je daarvoor moet terug rennen..

EDIT Whoeps daar kwam nioz tussendoor gepost :p
nioz schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:03:
Wat betreft die sheik, daarmee bedoel je
spoiler:
'her moojesty' ?
Zo ja, dan had ik het over iemand anders..
nioz schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:03:
Ik vind het trouwens wel redelijk irritant dat ze steeds wegrennen zodra je wat sterker bent.
Open je menu met Triangle en ga er weer uit en ze rennen niet meer weg. Misschien flauw trucje maar helpt wel ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 398509 op 04-02-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hmm toch terug naar DDD dan.. had al een beetje die vrees..

Jammer dat er geen teleport-iets in zit. Dacht in het begin dat die tablets op de grond daarvoor waren, maar dat bleek de familiar retreat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Bosmonster schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:20:
Hmm toch terug naar DDD dan.. had al een beetje die vrees..

Jammer dat er geen teleport-iets in zit. Dacht in het begin dat die tablets op de grond daarvoor waren, maar dat bleek de familiar retreat..
Level-5 kennende komt er nog een ''zoom'' spell waarmee je terug naar oude steden kan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dubrillion schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:21:
[...]

Level-5 kennende komt er nog een ''zoom'' spell waarmee je terug naar oude steden kan O-)
Klinkt goed :P
Ik blijf het battle systeem trouwens wel gaar vinden. Ik hoop dat ik straks nog een optie unlock waarmee ik ook kan bepalen welke familair mijn AI companion in battle gebruikt et cetera. Het is echt tenenkrommend om ze domme taktieken te zien gebruiken (die 1 damage doen) in een lastige boss battle.
Ik heb die blonde nu 3 verschillende soorten gegeven (zon/maan/ster) en ze pakt over het algemeen wel de meest nuttige. Tis wel zo dat als ze alleen maar magic-familiars heeft en der mana op is, er weinig damage te doen is natuurlijk. Probeer dus ook wel een of twee physical ertussen te stoppen voor als der mana op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 15:11
Vind het een van de leukere RPG's die ik de laatste tijd gespeeld heb. Ben ook bang dat ik terug kan gaan naar ding dong dell om wat heart stukjes te gaan zoeken. Zit nu in de machine stad, mooi gemaakt!

spoiler: world map transport
Je krijgt straks een Draak waar je mee kan vliegen over de gehele spelmap. Dit maakt het allemaal een beetje makkelijker :)

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Merken jullie dan niet dat er op een gegeven moment geen mensen meer zijn bij wie je heart stukjes kunt halen danwel afgeven? Ik haal gewoon standaard op zodra ik een groen bliepje zie op de kaart, en dan kom ik meestal 3 seconden later degene tegen die ik er blij mee kan maken.

Ook als je ziet dat je twee keer hetzelfde kunt afnemen (wat niet kan), dan weet je gewoon dat je het snel nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

osc4r schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:58:
Merken jullie dan niet dat er op een gegeven moment geen mensen meer zijn bij wie je heart stukjes kunt halen danwel afgeven? Ik haal gewoon standaard op zodra ik een groen bliepje zie op de kaart, en dan kom ik meestal 3 seconden later degene tegen die ik er blij mee kan maken.
Meestal duurt dat inderdaad maar 3 seconden, maar soms is het ook ergens in de volgende stad... Onder het motto 'beter mee verlegen dan om verlegen' houd ik mijn locket zo vol als mogelijk is. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Het spel bevalt mij geweldig. Sfeer, graphics en muziek zijn top notch. Ondertussen toch met engelse voice aan het spelen omdat het lezen soms wat snel gaat. Dat niet alles voiced is stoort mij helemaal niet, en liever dat ze daarop dan geld sparen en winst maken zodat er nog meer level5+ghibli samenwerking komt. Karakters zijn leuk, soms wat cheesy (incluis de woordspelingen), maar het brengt wel vaak een lach op mijn gezicht.

Ook vind ik het vrij uitdagend op bepaalde momenten, oftewel speel ik verkeerd. Zit nu bijvoorbeeld bij rusty's nightmare en ik wordt nogal de pan ingehakt. Toen ik meowjesty moest zoeken had ik eerst ook problemen tegen die monsters. Maar dan de sidequests doen en plots gaat het wel vlotter.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 15:51

Comgenie

Soms heb je dat

Mja bij gevechten was het voor mij ook een beetje wennen dat het een combinatie is van final fantasy achtige battle systeem, maar je nog wel vrij kan (en moet) rondlopen. Als je veel blijft bewegen tijdens boss battles, dan gaat het al een stuk beter. In die tijd kan je rustig je hp weer op orde krijgen en je familiars laten uitrusten :).

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Ja, dat vrij rondlopen laat ik nogal vaak vallen, niet gewend van dat ook nog te moeten doen, alhoewel het een leuke toevoeging is. Ik moet wel eens nakijken of er andere controls mogelijk zijn, want met linkse thumbstick rondlopen dan is het nogal moeilijk om ondertussen ook door het menu te gaan dmv de 4punts pijltjes toetsen.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt in de pan wordt gehakt kan je beter gewoon eerst de side quests doen. 2-3 leveltjes en nieuwe wapens maken enorm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

4bit schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:56:
Ja, dat vrij rondlopen laat ik nogal vaak vallen, niet gewend van dat ook nog te moeten doen, alhoewel het een leuke toevoeging is. Ik moet wel eens nakijken of er andere controls mogelijk zijn, want met linkse thumbstick rondlopen dan is het nogal moeilijk om ondertussen ook door het menu te gaan dmv de 4punts pijltjes toetsen.
Met L2 en R2 kan je door dat menu heen lopen. Scheelt een hoop gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik heb gisteren Old Smokey ''gedumpt''.
Ondertussen een hoop ''drops'' gevonden waardoor me Familiars komen Metamorfoses.
Dat is toch stiekem echt leuk en wist ik niet van te voren.

Ook heb ik de Draggle DLC en de Golden Hurly DLC gedownload.
Stonden al in de PSN. Je krijgt dan een ticket en die kan je inwisselen bij Solomon in
the tempel of trials.

Maar ik krijg maar niet die Green Buncher getemt. Zelfs niet met bovenstaande manieren.
Allemaal lvl 1. familiars gebruikt, zodat ik hem niet snel kill en van familiars kan ruilen.
Maar hij blijft me maar niet leuk vinden ;)

Voor de rest nog steeds .... TOP spel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Dubrillion schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 07:23:
Ook heb ik de Draggle DLC en de Golden Hurly DLC gedownload.
Stonden al in de PSN. Je krijgt dan een ticket en die kan je inwisselen bij Solomon in
the tempel of trials.
Ah! Is dat ook waar ik mijn tickets voor de Golden Mite en Golden Drogo kan inwisselen? Dat is me nl. nog steeds niet duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dubrillion schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 07:23:
Maar ik krijg maar niet die Green Buncher getemt. Zelfs niet met bovenstaande manieren.
Allemaal lvl 1. familiars gebruikt, zodat ik hem niet snel kill en van familiars kan ruilen.
Maar hij blijft me maar niet leuk vinden ;)
Ja joh? Vreemd.. Ik had hem echt een stuk of 30-40 keer gevochten zonder succes. Daarbij had ik natuurlijk geexperimenteerd met verschillende type/levels van familiars en verschillende aanvallen gebruikt om te kijken of dat uitmaakt.
Toen had ik die manier geprobeerd waarbij ik eigenlijk alleen maar constant van familiar wisselde (constant op die L1 rammen) en toen had ik hem in het 2e gevecht.. Nouja succes, laat weten als je een andere manier gevonden had!

Die bounties kunnen overigens verraderlijk zijn zeg. Was redelijk overpowered voor de omgeving (door al die Green Buncher gevechten ;)) en plots een super moeilijk gevecht tegen die goblin achtige beestjes. Esther lag na 10 seconden al plat! Maar net kunnen overleven door veel rondrennen en items te gebruiken.
Vervolgens vergeten Esther te healen voor het volgende gevecht.. Zijn er 2 familiars die verliefd op mij waren, kan ik niks doen omdat Esther lag te pitten! :o En nog geen items om mensen weer staande te krijgen 8)7 . Maar goed, uiteindelijk die familiars toch nog weten te vangen, en ik ben nu die Purrloiner aan het trainen.

Vind overigens die suggesties voor familiar namen fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Trainen jullie jullie familiars helemaal tot het hoogste level voordat je gaat morphen of direct zodra hij alle spells geleerd heeft die belangrijk zijn? Ik zit een beetje te twijfelen hoe ik dat met m'n vers gevangen purrloiner ga doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

osc4r schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:33:
Trainen jullie jullie familiars helemaal tot het hoogste level voordat je gaat morphen of direct zodra hij alle spells geleerd heeft die belangrijk zijn? Ik zit een beetje te twijfelen hoe ik dat met m'n vers gevangen purrloiner ga doen..
Ik zorg er in ieder geval voor dat ik een paar all-round goede familiars heb, dan metamorfoos (is dat een woord?) er eentje en die blijft lekker mee levellen terwijl anderen al het werk doen. Als het level dan (weer) acceptabel is, is er een andere aan de beurt, enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
fub schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:59:
[...]

Ah! Is dat ook waar ik mijn tickets voor de Golden Mite en Golden Drogo kan inwisselen? Dat is me nl. nog steeds niet duidelijk...
Ja daar kan je inderdaad je tickets inleveren.
Had het even snel geGoogled. Was nogal wat verwarring over.
De Draggle gaan we even flink trainen tot een echte DRAGON :D
Anoniem: 398509 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:31:
[...]

Ja joh? Vreemd.. Ik had hem echt een stuk of 30-40 keer gevochten zonder succes. Daarbij had ik natuurlijk geexperimenteerd met verschillende type/levels van familiars en verschillende aanvallen gebruikt om te kijken of dat uitmaakt.
Toen had ik die manier geprobeerd waarbij ik eigenlijk alleen maar constant van familiar wisselde (constant op die L1 rammen) en toen had ik hem in het 2e gevecht.. Nouja succes, laat weten als je een andere manier gevonden had!

Die bounties kunnen overigens verraderlijk zijn zeg. Was redelijk overpowered voor de omgeving (door al die Green Buncher gevechten ;)) en plots een super moeilijk gevecht tegen die goblin achtige beestjes. Esther lag na 10 seconden al plat! Maar net kunnen overleven door veel rondrennen en items te gebruiken.
Vervolgens vergeten Esther te healen voor het volgende gevecht.. Zijn er 2 familiars die verliefd op mij waren, kan ik niks doen omdat Esther lag te pitten! :o En nog geen items om mensen weer staande te krijgen 8)7 . Maar goed, uiteindelijk die familiars toch nog weten te vangen, en ik ben nu die Purrloiner aan het trainen.

Vind overigens die suggesties voor familiar namen fantastisch!
toon volledige bericht
Ik heb echt zitten switchen als een malle en dan allemaal lvl 1 familiars zodat ik wel 20 keer kan wisselen in een gevecht. Maar nog geen succes gehad. Heb het toch een stuk of 10x geprobeerd |:( .

Je kan eventueel een ''Feather of Phoenix'' gebruiken om je partner weer ''wakker'' te krijgen (aangezien ze lag te pitten ;) )

Ik betrap me erop dat ik soms Pokemon namen invoer :$
Maar me draakie heet Dovaakhin :D ....
Ligt eraan. Ik probeer met Mitey als echte ''powerhouse'' te trainen.
En me Naied (of zoiets) weer als healer.
Als die alle nuttige tricks heeft geleerd laat ik het Metamorfosen O-)

[ Voor 78% gewijzigd door Dubrillion op 05-02-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik zou geen level 1's pakken. Uiteindelijk moet ie onder de indruk zijn, niet in de lach schieten ;)

Ik heb hem uiteindelijk wel met wat switchen. Elke familiar even 1 klap laten doen (inclusief jezelf).

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 05-02-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik morfde eigenlijk zodra ik dat kon... Ik miste enkele drops dus ik moest wel enkele familiars met hoge levels overhouden die ik in mijn gevechten kon gebruiken tot de gemorfde beesjes weer sterk genoeg waren.
Zijn er redenen om niet te morfen als je dat kan? Misschien mis ik hier wat strategie..

En over die duivelse Green Buncher, persoonlijk ving ik hem dus zonder zelf een klap te geven, omdat ik alleen maar aan het switchen was.. Waarom hij dat bij mij leuk vond en bij anderen vervelend blijft doen, ik heb waarlijk geen idee ¯\(°_o)/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Anoniem: 398509 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:16:
Ik morfde eigenlijk zodra ik dat kon... Ik miste enkele drops dus ik moest wel enkele familiars met hoge levels overhouden die ik in mijn gevechten kon gebruiken tot de gemorfde beesjes weer sterk genoeg waren.
Zijn er redenen om niet te morfen als je dat kan? Misschien mis ik hier wat strategie..
Een gemorfde familiar wordt weer level 1, en is (dus) een stuk zwakker dan de high-level versie van de oorspronkelijke vorm. Maar hij levelt wel lekker mee, da's dan weer een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 13:17

jeka

Support your local club.

Ik zit al jaren te wachten op een goede pokemon game maar dit is nog 10x beter! Dit spel gaat er zeker komen!

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 11:02

westergas

rikkie_pc

Wel opvallend dat ie in geen één online shop daadwerkelijk leverbaar is. Moet ik nou echt naar een offline winkel de hoofdprijs gaan betalen? Dat ben ik niet meer gewend ;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren met mijn vrouw lekker verder gespeeld.
Kwamen uit bij Al Mamoon en van daar
spoiler:
terug naar Motorville. Daar die dat gevecht met die nightmare. Zelfs op easy was die nog ongelooflijk rot om te doen. Nahja, mijn vrouw heeft hem gespeeld. Spelen standaard op normal, maar ze heeft hem even voor dat gevecht omlaag gezet.
Denk dat ze nu toch door heeft dat we lekker sidequests gaan doen. :P Ach ja.
Maar nog steeds een super leuk spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Mijn Wizard's Edition is gisteren aangekomen en ik ben eigenlijk redelijk teleurgesteld in wat Namco Bandai met deze Europese versie van de WE heeft gedaan in vergelijking met de WE uit de US. Ik wist wel dat de Europese editie minder zaken verpakt had dan de Amerikaanse, maar het gaat nog verder dan dat. Niet alleen mist de Europese editie de soundtrack, de coin en het artwork, maar ook de verpakking is totaal anders. Waar de Amerikaanse editie een stevige doos is, die mooi openklapt met artwork binnenin is de Europese editie gewoon een cheap-ass gevouwen doosje van niet eens stevig karton.

Ik heb een WE gekocht voornamelijk voor het boek, de rest boeit me eigenlijk niet zoveel (behalve het gemis van de soundtrack, maar dat was makkelijke op een andere manier op te lossen >:) ), maar het voelt toch wrang aan dat je als Europeaan voor dezelfde prijs veel minder krijgt dan een Amerikaan. Onthouden voor de toekomst en nog beter informeren en dan maar importeren vanuit de States.

Nu ja, de ganse Ni No Kuni release in het westen is een debacle en een blammage voor Namco Bandai.

Gelukkig is het spel top. Het spel was even top gebleven met een andere uitgever en het is jammer dat geen andere uitgever die spel onder zijn vleugels wou/kon nemen voor de release in het westen ipv die amateurs van een Namco Bandai.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thriz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-03 14:56
Ik heb het verhaal zojuist uitgespeeld in ongeveer 42 uren. Er zijn nog maar weinig spellen die mij zo lang kunnen boeien. Geweldige game.

Het enige minpuntje is, zoals vaker wordt genoemd, de AI van je partners. Vooral in het begin had ik hier even moeite mee, ze branden door hun mana heen. Na wat switchen van tactics, familiairs en het weghalen van (te) dure abilities ging het al 10x beter. Ook speelde ik voornamelijk zelf de healer zodat de rest hun mana konden gebruiken voor aanvallen. De "all-out defense" ability is je beste vriend tijdens boss fights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Waren er maar meer games waar je 42 uur over kon doen :)!

Hoe zagen je teams eruit en welk level was alles toen je de eindbaas ging doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Weet iemand hoe je een familiar dropt? Heb er wat dubbel per ongeluk.

Tweede vraag: Hoe kom je aan een Emberstone? Zouden moeten droppen van Sunshine's, maar na ongeveer 100 kills nog niet gevonden.. word er een beetje moedeloos van..

edit: zal je net zien. Post dit bericht en de volgende die ik kill dropt een emberstone :')

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 06-02-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Bij de familiar depot kan je ze releasen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:15
DarthDavy schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:18:
Mijn Wizard's Edition is gisteren aangekomen en ik ben eigenlijk redelijk teleurgesteld in wat Namco Bandai met deze Europese versie van de WE heeft gedaan in vergelijking met de WE uit de US. Ik wist wel dat de Europese editie minder zaken verpakt had dan de Amerikaanse, maar het gaat nog verder dan dat. Niet alleen mist de Europese editie de soundtrack, de coin en het artwork, maar ook de verpakking is totaal anders. Waar de Amerikaanse editie een stevige doos is, die mooi openklapt met artwork binnenin is de Europese editie gewoon een cheap-ass gevouwen doosje van niet eens stevig karton.

Ik heb een WE gekocht voornamelijk voor het boek, de rest boeit me eigenlijk niet zoveel (behalve het gemis van de soundtrack, maar dat was makkelijke op een andere manier op te lossen >:) ), maar het voelt toch wrang aan dat je als Europeaan voor dezelfde prijs veel minder krijgt dan een Amerikaan. Onthouden voor de toekomst en nog beter informeren en dan maar importeren vanuit de States.

Nu ja, de ganse Ni No Kuni release in het westen is een debacle en een blammage voor Namco Bandai.

Gelukkig is het spel top. Het spel was even top gebleven met een andere uitgever en het is jammer dat geen andere uitgever die spel onder zijn vleugels wou/kon nemen voor de release in het westen ipv die amateurs van een Namco Bandai.
De digitale release was net zo'n ramp. Eerst releasen ze een 6GB versie; daarna een 16GB versie voor degene die de 6GB versie gedownload hadden en dan uiteindelijk de complete 21GB versie.

Heb de dingen 'tig keer lopen downloaden voordat ik doorhad hoe het in elkaar stak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-07 15:50
Heb gisteren mijn Wizards Edition binnengekregen uit Griekenland. Wel een nasty prijs voor moeten betalen (150 euro), maar ik wilde hem perse hebben en heb wel het idee dat dit over 10 jaar nog wat meer waard is (zie zeldzame SNES games als voorbeeld). Game een half uurtje gespeeld en begon erg leuk. Ben benieuwd!

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damn, 150 euro is wel erg veel. Maarja als je het geld hebt, dit is wel de meest interessante Collectors Edition die ik heb gezien. Zelfs in het spel vind ik dat boek echt ontzettend leuk gedaan, ik heb menig tijd besteed aan het doorpluizen van interessante stukjes en het vertalen van stukjes.
Hadden voor jullie in die havenplaats die vertaling gedaan voor dat spook? En daarbij:
spoiler:
eerst het verkeerde stukje vertaald?
Ik moest daar echt om lachen.
Thriz schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:32:
Ik heb het verhaal zojuist uitgespeeld in ongeveer 42 uren. Er zijn nog maar weinig spellen die mij zo lang kunnen boeien. Geweldige game.
Ben benieuwd waar ik op zal uitkomen. Zit op 20 uur, maar heb nog niet idee dat ik op de helft begin te komen. Ik heb nog niet eens een derde karakter :). Maar inderdaad heerlijk dat het spel zo lang is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thriz
osc4r schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:00:
Waren er maar meer games waar je 42 uur over kon doen :)!

Hoe zagen je teams eruit en welk level was alles toen je de eindbaas ging doen?
Mijn teams:

Oliver (54): Dynamite (47), Batterhorn (49), Dragamuffin (27).
2e persoon (56): Puss in Bouts (52), Electrixx (50), Flourongo (53).
3e persoon (54): Hurlabaloo (42), Aye-Aye Sir (48), Whampire Bat (39).
Reserve familiair: Sweetpea Sprite (43).

Overigens had ik nog niet alle sidequests en bounty hunts gedaan. En na het uitspelen zijn er weer een hoop nieuwe bij, dus kan nog even vooruit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Nog tips mbt waarom je die familiar opstelling hebt?

Ik zie nu af en toe door de familiars het bos al niet meer :P

[ Voor 38% gewijzigd door Bosmonster op 07-02-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thriz
Dit waren zo'n beetje alle eerste familiairs die ik kreeg of had gevangen. Had hetzelfde probleem als jij. :P

Vond het trouwens wel handig om iedere character een familair te geven met een heal ability. Als je in de problemen raakt kan iedereen even helpen healen. En Sweetpea Sprite had ik als reserve bij boss fights omdat die geen defend heeft, maar evasion. Die duurt heel kort en is dus moeilijk te timen met boss abilities.

Andere tip die ik kan geven is de ability "Short Circuit" die Fluorongo leert (wellicht ook andere familiairs). Die doet storm damage met vrij hoge kans op confuse. Ideaal om die direct aan het begin van een fight te gebruiken, aangezien de vijand dan op zijn teammaten begint in te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben zojuist nogal de andere kant op gegaan. Ik heb net het 3e persoontje en heb bijna al mijn familiar vervangen door nieuwe familiars die bij mijn characters voorkeuren passen. Het is mij eigenlijk niet volkomen duidelijk wat voor voordeel dit geeft, maar het leek mij een betere keuze.

Maarja, nu ben ik dus een groep low level familiars aan het trainen en mis nogal wat skills en equipment. Heb alsnog het idee dat ik niet echt het beste selecties zijn, maar dit kan ik gaandeweg wel leren.. en ik vind het trainen van familiars eigenlijk wel leuk, na elk gevecht krijg je weer een boel levels :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Je krijgt geloof ik 10% bonus als je een familiar equipped die past bij de persoon. Overigens ben ik nu m'n team aan het compleet maken met de beste familiars per persoon (althans, dat denk ik). Zojuist Lumberwood gevangen wat de beste tank/healer schijnt te zijn voor Esther, erg blij mee. Verder ga ik met Thumblemur verder bij de 3e persoon, die past goed en kan flinke damage geven!

Ook al een aantal Toko's omgelegd, erg handig als je net een familiar gemorphed hebt en ze weer een beetje bij willen krijgen qua level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

10% bonus op wat? :)

Ik had ook thumblemur aan die 3e persoon gegeven, blij om te horen dat dat waarschijnlijk een goed idee was. Vond het overigens wel grappig dat de familiar die die 3e persoon vanuit zijn hart heeft gesummoned helemaal niet bij hem past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyokki
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-07 18:48
Yes gisteren mn Wizard edition binnengekregen!
Nu weer lekker verder spelen en genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Anoniem: 398509 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:26:
10% bonus op wat? :)

Ik had ook thumblemur aan die 3e persoon gegeven, blij om te horen dat dat waarschijnlijk een goed idee was. Vond het overigens wel grappig dat de familiar die die 3e persoon vanuit zijn hart heeft gesummoned helemaal niet bij hem past..
Ja dat viel mij ook al op.. sowieso een kut familiar :P Die gouden hurly heb ik ook in de kast gestopt inmiddels.

Proberen jullie ook de drie verschillende types bij iedereen te krijgen (maan/ster/zon)? Volgens mij gaat de AI daar wel redelijk goed mee om namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Volgens mij krijg je 10% bonus op alle stats van je familiar. Die verschillende types ben ik nog niet zo mee bezig, ik ben nu eerst m'n teams aan het samenstellen.

Oliver krijgt van mij: Purrloiner, Naja en Sillymander
2e persoon krijgt: Napcap, Lumberwood en nog onbepaalde derde (iets met hoge attack)
3e persoon krijgt: Fuddy Daddy, Jabber en Bone Head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Is die Purrloiner wat? Zie iedereen er mee, maar vind hem niet zo speciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tot zoverre niet echt bij. Hij slaat redelijk hard, maar in vergelijking met Mitey heeft hij vrij weinig armor (hij is meer van de evade) waardoor ik nogal wat schade oploop.

Maar ik vind hem wel leuk (hij heet Purrrcy!) dus ik ben aan het kijken hoe hij is als hij een keer morfed en beter vergelijkbaar is met Mitey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Vanaf level 30 ongeveer gaat hij de Mite gigantisch voorbij qua kracht, dus dat is sowieso goed. Wat ik wel merk nu is dat naarmate je verder komt anderen toch hoger in de ranking komen dus op een gegeven moment ga ik hem eruit knikkeren maar voor nu (mid-game denk ik?) is hij erg tof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik probeer een beetje de IGN guide aan te houden nu.

http://www.ign.com/wikis/...h/Handy_Starter_Familiars

Hoop interessante info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:20

^^0nMe

Got Babana's?

Bosmonster schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 21:20:
Ik probeer een beetje de IGN guide aan te houden nu.

http://www.ign.com/wikis/...h/Handy_Starter_Familiars

Hoop interessante info :)
Ik vind de tips voor de 2e en 3e char niet echt geweldig voor het begin tot midden van de game. Voor de 2e char zou ik die ballon willen aanraden ook al is ie niet een de favoriete types. Erg goede stat growth en belangrijker zowel hoge pdef als mdef met offensieve stats, ik heb hem gebouwd als magic caster met een goedkope 4mp atk spell.

Die skelet en robot voor de 3e char zijn ook nogal traag en lomp. Heb als tank liever de monolith (kan eigenlijk vrij weinig behalve goed incasseren totdat je hem een betere offensieve magic spell kan voeren). Als offensieve is die monkey wel goed, maar ik heb nog liever een snellere (tijger).

Het hangt ook een beetje van je speelstijl af. Ik heb geen zin om de hele tijd als healer te spelen, dus die AI spelers krijgen van me wat tankier familiars zoals die ballon en monolith in combinatie met wat snelle aanvallers.

Mijn huidige party (ben denk ik halverwege of iets verder):
Oliver: Puss in boots, Mitey, meerdere kandidaten voor offensive magic
2e char: Drongo, ballon, trainee
3e char: Tijger, monolith, trainee

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik probeer zelf een beetje weg te blijven van guides omdat het dan enkel gaat om de beste op te zoeken en de rest te negeren, maar ben altijd blij met tips en suggesties ;)

Momenteel ben ik net voorbij de level 30. Ik probeer de teams altijd op te bouwen van familiars die de characters liken, momenteel heb ik:

Oliver:
  • Mitty - Niet meer de krachtigste, maar goede defense en vecht lekker snel
  • Purrcival - vecht lekker, maar loopt meer schade op
  • Dragette - Technisch gezien de sterkste, maar is eigenlijk tot zoverre waardeloos in gevechten. Enorm traag en loopt veel schade op. Zou liever een ster type hebben en/of eentje die meer magic attack heeft.
2e char:
  • Strongo - Blijft toch de sterkste magic familiar tot nu toe
  • Yellow buncher - Goede phys attack/defense alternatief.. En heeft me zoveel moeite gekost om te vangen dat hij verdomme zal meevechten ook.
  • Hippeafowl - Waardeloos, zoek vervanging.
3e char:
  • Dumbelemur - Heerlijk snelle en sterke aanvaller van type ster.
  • Megalith - Genaamd Rocko, belachelijk hoge defense rating. Character gebruikt deze familiar erg vaak waardoor ik me nooit zorgen hoef te maken over de HP.
  • Bougie - Net getraind als magic alternatief, ben nog niet echt onder de indruk.
Maar goed, ik heb net een heel stuk verhaal afgerond en de verbeterde rondreis optie gekregen, dus tijd om een boel sidequests te doen en op jacht te gaan naar betere familiars 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Laatst online: 24-07 17:55
Ik heb een paar forums gelezen betreft party setup, iedereen lijkt een eigen voorkeur te hebben. Ik heb niet echt een patroon kunnen ontdekken. Gezien het spel niet zo heel moeilijk is, lijkt "doe wat je zelf wilt" de beste optie. Ik verander regelmatig van party omdat ik dat veel leuker en interessanter vind. Alleen de mite en Esther's vogeltje (ik ben even de naam kwijt) zijn eigenlijk vaste waarden.
Wat ik wel vreemd vind is dat mensen die aapje aanraden, bij mij werkt het echter voor geen meter. Het zit in de laatste form en doet belachelijk weinig damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren in de Temple of Trials geweest en verplicht Mite moeten laten evolueren.
Had hier al gelezen dat je dan op 1 begint en dat je dan wellicht wat aanvallen mist. Nu zag ik dus nog een mogelijke aanval op level 50. Dat is dan wel weer iets wat nog een hele tijd duurt om te levellen, dus dat lijkt me dan minder boeiend. Maar was dat nog een interessant iets geweest?
Vond het wel vervelend dat het een verplichting was.

Voor de rest nog steeds een super spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Even een vraagje...NL webshops hebben dit spel nog steeds niet leverbaar (belachelijk) en op amazon betaal ik €57. Weet iemand wat dit spel bij bijvoorbeeld de FRS kost? En ligt ie wel gewoon in de winkel of zal ik mijn CC laten wapperen bij Amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Bij amazon.co.uk betaal je ongeveer €47,-, niet 57.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Je zal in fysieke winkels moeten kijken.
Kom het spel nog wel tegen, maar niet vaak om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Chester schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:50:
Bij amazon.co.uk betaal je ongeveer €47,-, niet 57.
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/ftyotdkdj/Naamloos.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Kies voor gratis verzenden ;) Boven de 20 pond stuurt amazon het gratis op.

[ Voor 14% gewijzigd door Chester op 11-02-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Laatst online: 14:27

inXs

known as inXs

www.zavvi.nl is hij ook weer! 42 euro geloof ik!

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 13:17

jeka

Support your local club.

Ik kan het spel niet vinden bij zavvi.... Beetje jammer...

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Chester schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:56:
Kies voor gratis verzenden ;) Boven de 20 pond stuurt amazon het gratis op.
Haha geniaal, gewoon overheen gelezen. Is natuurlijk ook precies de bedoeling, slim gedaan van Amazon ;)

Thanx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Arunia schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:31:
Gisteren in de Temple of Trials geweest en verplicht Mite moeten laten evolueren.
Had hier al gelezen dat je dan op 1 begint en dat je dan wellicht wat aanvallen mist. Nu zag ik dus nog een mogelijke aanval op level 50. Dat is dan wel weer iets wat nog een hele tijd duurt om te levellen, dus dat lijkt me dan minder boeiend. Maar was dat nog een interessant iets geweest?
Vond het wel vervelend dat het een verplichting was.

Voor de rest nog steeds een super spel.
Evolueren wil je eigenlijk met al je familiars doen. Het echte levelen begint pas op Rank 3 wat dat betreft. Zou me verder niet zo druk maken over die eerste paar leveltjes. Op een gegeven moment leveren sommige gevechten (Toko's) genoeg op om je familiars in 1x naar level 20 te brengen ofzo :P

Weet iemand trouwens wanneer je de Jumbo drops vrijspeelt bij het casino? (Trouwens makkelijk credits verdienen daar met dat Platoon-spel. Zat in 10 minuten op 100K ofzo :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Bosmonster schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:46:
Evolueren wil je eigenlijk met al je familiars doen. Het echte levelen begint pas op Rank 3 wat dat betreft.
Is het niet zo dat een ge-evolueerde versie andere tricks heeft? En dat als je dus niet alle tricks van de vorige vorm hebt geleerd, je die nooit meer kan leren? Wat dat betreft kan het gunstig zijn om nog een paar levels te wachten om die ene interessante trick te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bosmonster schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:46:
[...]

Evolueren wil je eigenlijk met al je familiars doen. Het echte levelen begint pas op Rank 3 wat dat betreft. Zou me verder niet zo druk maken over die eerste paar leveltjes. Op een gegeven moment leveren sommige gevechten (Toko's) genoeg op om je familiars in 1x naar level 20 te brengen ofzo :P

Weet iemand trouwens wanneer je de Jumbo drops vrijspeelt bij het casino? (Trouwens makkelijk credits verdienen daar met dat Platoon-spel. Zat in 10 minuten op 100K ofzo :P)
FFfffffuuu, ik zat gister een uur lang te klooien in dat casino met blackjack en slots zonder veel succes. Ik had dat Platoon gezien, maar had geen zin om die pagina's tekst aan uitleg door te lezen.
Die blackjack madame is trouwens niet de snuggerste. Als ze met haar eerste 2 kaarten niet jouw kaarten verslaat, zal ze doorgaan tot ze 18 of hoger heeft.. Zelfs als ze 17 heeft en jij 16.. Maar zelfs daarmee won ik maar 1 in de 10 keer, vraag me af of het pech was of dat het spel iets vals op de achtergrond zit te doen |:(

Dat laatste spel laat ik trouwens helemaal links liggen. Ik zag dat dat gebaseerd lijkt te zijn op die friendship trial van de Temple of Trials en dat vond ik eerlijk gezegd het enige deel van het spel dat echt kut was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

fub schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:07:
[...]

Is het niet zo dat een ge-evolueerde versie andere tricks heeft? En dat als je dus niet alle tricks van de vorige vorm hebt geleerd, je die nooit meer kan leren? Wat dat betreft kan het gunstig zijn om nog een paar levels te wachten om die ene interessante trick te leren.
Nah dat boeit niet. Op een gegeven moment krijgen ze toch alles weer, of kun je het ze leren (hun aantal slots is veel kleiner dan de skills die ze krijgen, dus na een tijdje moet je continu skills vervangen door nieuwe).
Anoniem: 398509 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:13:
[...]

FFfffffuuu, ik zat gister een uur lang te klooien in dat casino met blackjack en slots zonder veel succes. Ik had dat Platoon gezien, maar had geen zin om die pagina's tekst aan uitleg door te lezen.
Die blackjack madame is trouwens niet de snuggerste. Als ze met haar eerste 2 kaarten niet jouw kaarten verslaat, zal ze doorgaan tot ze 18 of hoger heeft.. Zelfs als ze 17 heeft en jij 16.. Maar zelfs daarmee won ik maar 1 in de 10 keer, vraag me af of het pech was of dat het spel iets vals op de achtergrond zit te doen |:(

Dat laatste spel laat ik trouwens helemaal links liggen. Ik zag dat dat gebaseerd lijkt te zijn op die friendship trial van de Temple of Trials en dat vond ik eerlijk gezegd het enige deel van het spel dat echt kut was.
Dat zijn de huisregels van Black Jack. Het huis is verplicht te hitten bij 16 (en vaak ook bij soft 17). Weet niet hoe serieus die Black Jack is in Ni no Kuni, maar over het algemeen is dat wel hetzelfde? Heb hem zelf niet gespeeld.

Platoon is een eigen bedacht spelletje volgens mij, of in ieder geval erg afhankelijk van de AI. En die laat wat steekjes vallen waardoor er patronen ontstaan. Combineer dat met de extreme toename van je winst (je kunt elke keer je winst weer opnieuw inzetten) en je zit na 4-5 gewonnen games op rij ineens op 100K+. Dit terwijl een verlies je maar 200 kost, dus daar klopt niks van :P

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 11-02-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bosmonster schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:21:
Dat zijn de huisregels van Black Jack. Het huis is verplicht te hitten bij 16 (en vaak ook bij soft 17).
Ah, dat wist ik niet, dat was dan mijn fout.
Pagina: 1 2 3 Laatste