AMD K6-2 500 temperatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:42
De MB CPU temp sensor geeft 57-59 graden aan onder normaal gebruik, is het tijd voor een betere koeling?? Met andere woorden wat is een beetje normale temperatuur voor die uP??

(MB is Epox MVP3G-2 dus niet temp sensor verhaal ??)

De sensor zit recht onder de uP, ik heb hem voor het plaatsen van de uP iets omhoog gebogen zodat ie tegen de processor zit aan de onderkant...

Verwijderd

Hmm, mijn k6-2 350 is meestal 64-65 graden. Dan wordt ie ff idle ofzo en dan koelt ie weer af. Ik heb een temporary oplossing door mijn kamerventilator op de open kast te zetten, werkt prima 49 graden :)

BuTcH!

Verwijderd

Dat is weel heel warm voor een AMD k6

zou als ik jou was maar is een andere koeler kopen want een kamerventilator op je open kast Roeleerd ook niet echt :-)

Mijn Amd Athlon 800 is mooi 35 graden

• _-= Erikje =-_
tsja, ik ben heel erg aan het denken over een water/peltier koeling.... maar dan slechts koelen tot ongeveer 15 graden...

's kijken of ik een temp gestuurde voeding kan verzinnen :O

• barrel
  • Laatst online: 10-03 21:10
Hey

Waarom zou je in vredesnaam, een waterkoeling installatie zetten op een amd k6-2 ??. Die dingen zuigen (de k6-2). spaar gewoon een tijdje door voor iets knap dan al je geld uit te geven aan een waterkoeling instalatie. Ik denk dat zo'n k6-2 toch niet hoger gaat dan 600 Mhz.
Ik heb hier ook een k6-2 500 met gewoon 3 tweede hands standaard koelers, kosten 25 piek, op 2,5 volts en draait perfecto stabiel op 550 mhz :-)). Gewoon lekker gaan klooten met dat ding, en niet teveel verwachten van zo'n k6-2. Als je der al meer dan 30 Mhz extra der uit haalt ben je al goed bezig.

Grtz barrel

• _-= Erikje =-_
[beteuterde mode aan]
snik snik k*t uP.. niet eens fatsoenlijk te overklokken. :(

[iets minder beteuterde mode aan]
Maar die koeling is wel om te bouwen naar een athlon oid.... :)

[super beteuterde mode aan]
maar ik heb geen geld voor een athlon, net een Giant XtC DS-2 (mountainbike) besteld à Fl 3499,-- snik..

'k ga wel sparen voor een Epox K7XA en een athlon 800 of hoger, tegen de tijd dat ik weer geld heb zitten we wel aan de atto (1*10^18) Herz :(

[clear all modes]

• _-= Erikje =-_
ik heb het volgende newbie water/peltier koelings systeem bedacht,

De radiator ben ik van plan te maken van koper buis (4 mm) en 4 100mm fans, die wordt dus 20 x 20 is dat
te groot?? te klein?? gaarne commentaar/tips.. Tnx
Systeem setup
Radiator

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hallo,

Ik heb ook een Amd k6-2 500.. deze werd eerst ook ong. 60 graden met de standaard cooler en een simpele kastcooler.

Nu heb ik goede coolers gekocht namelijk:
CPU cooler: Global Win FEP32
Kast cooler: Sunon 12V 2,6 Watt

Na deze geplaatst te hebben en het voltage naar beneden gooien (2,1V) is de temperatuur flink gedaald!!!! :P

Kast temp: 25 'C (t's nu ook warm hier)
CPU temp: 41 'C

Whatever.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:31
ik heb dezelfde waardes als meendering ook k6-2 500 Mhz

.

Pagina: 1