• robertootjuh
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-11-2025
Beste Tweakers,

Mijn vorige zelfgebouwde computer is erg verouderd dus heb ik besloten mijn complete systeem te vervangen inc. behuizing. Dvd brander en 2 sata harddisks wil ik behouden.
Wel weet ik al dat het een core i5 gaat worden (3570K) en moederbord: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3.
De videokaart kom ik niet uit door het enorme aanbod O-) . Ik ben geen echte gamer maar sluit niet uit dit meer te gaan doen (ik heb hier ca. €100 voor over). Welke voeding raden jullie me dan aan en welke behuizing (zo geluidsarm :z mogelijk). Voor voeding dacht ik tussen de 40 en 60 euro en voor de behuizing tussen de 50 en 100 euro. Bedankt voor de eventuele adviezen.

Gr. Rob

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:04

thijsco19

KTM 990 SMT

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Verwijderd

Weer zo'n knakker die denkt dat wij hier een helpdesk zijn compleet met glazen bol. Ooit wel eens de Pricewatch gebruikt? Daar kan je zo sorteren, dat aan al jouw eisen voldaan worden. Blijkbaar heb je nog niet (nooit?) van eigen inzet gehoord? Dat :z icoontje slaat duidelijk op jou, liever lui dan moe om zelf onderzoek te plegen. Jammer voor jou, maar ik ga geen tijd, moeite en energie steken in iets wat je zelf dient te doen.

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-01 17:54

hostler

Yeahhh dude!

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:16:
Weer zo'n knakker die denkt dat wij hier een helpdesk zijn compleet met glazen bol. Ooit wel eens de Pricewatch gebruikt? Daar kan je zo sorteren, dat aan al jouw eisen voldaan worden. Blijkbaar heb je nog niet (nooit?) van eigen inzet gehoord? Dat :z icoontje slaat duidelijk op jou, liever lui dan moe om zelf onderzoek te plegen. Jammer voor jou, maar ik ga geen tijd, moeite en energie steken in iets wat je zelf dient te doen.
Nou nou, in plaats van de moeite nemen om hem af te zeiken kon je hem ook rustig helpen ;)

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Juist niet doen want dan leren ze het nooit :p. Ik denk dat de FX5800 Ultra voor de ts een uitstekende kaart is.

Verwijderd

hostler schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:18:
[...]

Nou nou, in plaats van de moeite nemen om hem af te zeiken kon je hem ook rustig helpen ;)
Nee, dat kan dus niet. Hier wordt eigen inzet verwacht en dat is totaal niet terug te vinden, daarnaast zijn wij geen helpdesk, maar een forum, dat is toch wel iets anders.

• Convo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02 20:22
Advies1: Gewoon geen videokaart. Je moederbord (GA-Z68X-UD3H-B3) heeft al een onboard video aansluiting. Koop de videokaart pas als je erachter bent of je nu wel of niet wilt gaan gamen.

Advies 2: Als je nu per sé 100 euro wilt uitgeven aan een videokaart waarmee je wat kunt gamen ga dan bijvoorbeeld voor de Club3D Radeon HD 7750 of iets anders uit de pricewatch tussen 0-100 euro.

Advies 3: Geeft 20 euro meer uit voor de videokaart uit het budget gamesysteem in de best-buy guide. Zie http://tweakers.net/revie...tgame-en-gamesysteem.html.

[ Voor 27% gewijzigd door Convo op 14-05-2012 23:54 ]

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:20:
[...]

Nee, dat kan dus niet. Hier wordt eigen inzet verwacht en dat is totaal niet terug te vinden, daarnaast zijn wij geen helpdesk, maar een forum, dat is toch wel iets anders.
Je ziet toch dat ie nieuw is. Meeste mensen die net beginnen hebben altijd zo'n topic. Zonder ze te helpen en op de fouten te wijzen leren ze het nooit. Ik had in het begin ook zo'n no inzet topic.

Verwijderd

Nieuw en onwetendheid zijn 2 verschillende dingen. ;) Hij had op zijn minst even de regels door kunnen lezen, maar wie doet dat tegenwoordig nog blijkbaar? Gelukkig hoor ik niet bij de meeste, in de ruim 3 jaar dat ik hier nu vertoef, heb ik nog nooit een topic geopend en weet je waarom? Omdat ik niet alleen bereid ben om zelf tijd en moeite in een onderzoek te steken, maar het ook nog daadwerkelijk doe. ;)
Ze leren het nooit? Met alles voorkauwen zeker wel? Juist dan leer je dus niets.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:09
ionn schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:28:
[...]

Je ziet toch dat ie nieuw is. Meeste mensen die net beginnen hebben altijd zo'n topic. Zonder ze te helpen en op de fouten te wijzen leren ze het nooit. Ik had in het begin ook zo'n no inzet topic.
Mee eens, maar als je ergens nieuw komt kijken en actief wilt zijn, dan neem je toch even de huisregels door? Het is aan 'ons' om zoveel mogelijk vriendelijk te verwijzen naar de juiste topics etc. maar ergens 'binnenvallen' waar je vreemd bent, tja dan hoor je standaard even naar de regels te kijken. Dit is overigens helemaal niet raar, ik ken geen enkel ander serieus forum waar de regels anders zijn... de kans dat je ook ergens anders tegen dergelijke regels aanloopt is dus heel erg groot. Het moet ook leuk blijven voor de personen die willen helpen ;) Maar natuurlijk wel altijd proberen beleefd te blijven, als dat niet lukt dan liever gewoon niet reageren. Is een ander onbeschoft, niet reageren maar melding van maken middels het handje bovenaan de pagina te vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 14-05-2012 19:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:35:
Nieuw en onwetendheid zijn 2 verschillende dingen. ;) Hij had op zijn minst even de regels door kunnen lezen, maar wie doet dat tegenwoordig nog blijkbaar? Gelukkig hoor ik niet bij de meeste, in de ruim 3 jaar dat ik hier nu vertoef, heb ik nog nooit een topic geopend en weet je waarom? Omdat ik niet alleen bereid ben om zelf tijd en moeite in een onderzoek te steken, maar het ook nog daadwerkelijk doe. ;)
Ze leren het nooit? Met alles voorkauwen zeker wel? Juist dan leer je dus niets.
Een PB was netter geweest. Wat hier nu gebeurd is dit forum en topic ook niet voor bedoeld.
Ontopic.

TS hier kun je voor je prijs wat dingen uitzoeken. Als het wat lijkt zet je de link van het product hier neer en kunnen wij verder helpen.
http://tweakers.net/pricewatch/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 19:59 ]

• robertootjuh
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-11-2025
Mijn welgemeende excuses dat ik de "forumregels" niet goed heb doorgenomen. Deze idd. beginnersfout zal me niet nog eens overkomen. Toch wil ik degenen die normaal en VRIENDELIJK hun adviezen willen delen heel erg bedanken.
Ik ben nl. al "lange" tijd aan het zoeken op Tweakers en pricewatch maar na er gewoon niet uit komen dacht ik dat een advies vragen juist gewaardeerd werd.
Ik begrijp zo'n reaktie als van KeDeShCh (wat ben jij goed zeg) dan ook niet zo goed. Uit deze reaktie spreekt heel veel frustratie en boosheid die mijns inziens niet past op een computerforum. Ik stel een doodnormale vraag (nogmaals sorry) zonder kwaaie bedoelingen en dan komt er een reaktie die bol staat van insinuaties en beledigingen.

Verwijderd

Een 550TI

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Vraag hier voor je videokaart:
[BBG aanschaf] Videokaarten

Wat kast betreft ga eens kijken naar Antec kast en met name de performance one serie die ze hebben deze zijn redelijk geluidsdempend:
http://www.antec.com/Believe_it/product.php?Family=Ng==

Kijk volgende keer gewoon even op het forum welke topics een sticky hebben en welke wellicht antwoord kunnen geven op jouw vragen, in dit geval de best buy guide aanschaf voor videokaarten.

Verwijderd

robertootjuh schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:20:
Mijn welgemeende excuses dat ik de "forumregels" niet goed heb doorgenomen. Deze idd. beginnersfout zal me niet nog eens overkomen. Toch wil ik degenen die normaal en VRIENDELIJK hun adviezen willen delen heel erg bedanken.
Ik ben nl. al "lange" tijd aan het zoeken op Tweakers en pricewatch maar na er gewoon niet uit komen dacht ik dat een advies vragen juist gewaardeerd werd.
Ik begrijp zo'n reaktie als van KeDeShCh (wat ben jij goed zeg) dan ook niet zo goed. Uit deze reaktie spreekt heel veel frustratie en boosheid die mijns inziens niet past op een computerforum. Ik stel een doodnormale vraag (nogmaals sorry) zonder kwaaie bedoelingen en dan komt er een reaktie die bol staat van insinuaties en beledigingen.
Ik vind het pas goed als iemand uit zwarte lettertjes op een witte ondergrond kan beslissen dat er heel veel frustratie en boosheid zit. ;) :P

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

robertootjuh schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:41:
Beste Tweakers,

Mijn vorige zelfgebouwde computer is erg verouderd dus heb ik besloten mijn complete systeem te vervangen inc. behuizing. Dvd brander en 2 sata harddisks wil ik behouden.
Wel weet ik al dat het een core i5 gaat worden (3570K) en moederbord: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3.
De videokaart kom ik niet uit door het enorme aanbod O-) . Ik ben geen echte gamer maar sluit niet uit dit meer te gaan doen (ik heb hier ca. €100 voor over). Welke voeding raden jullie me dan aan en welke behuizing (zo geluidsarm :z mogelijk). Voor voeding dacht ik tussen de 40 en 60 euro en voor de behuizing tussen de 50 en 100 euro. Bedankt voor de eventuele adviezen.

Gr. Rob
Hallo Robertootjuh,
Let wel dat je van fabriek af alleen 2e generatie intel ondersteund. Je moet even bios update doen, wil je zeker zijn dat het werkt.
Een Nvidia GT550 zal wel voldoende zijn.
Vidoekaarten tot 100 euro
Voor je voeding zal je toch nog even rekken in je budget.Als je hem oprekt naar 100-120 euro, dan kun je wel een goede voeding kopen.
Behuizing is wat je zelf wilt, maar hoe duurder hoe beter (athans zo zou het moeten zijn)

Johann Sebastian Bach

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 10:44

Sinester

Game Guru

Ik vind het pas goed als iemand uit zwarte lettertjes op een witte ondergrond kan beslissen dat er heel veel frustratie en boosheid zit
Ook al had je gelijk, dat was precies wat ik ook dacht... iemand met het verkeerde been uit bed gestapt
Advies1: Gewoon geen videokaart. Je moederbord (GA-Z68X-UD3H-B3) heeft al een onboard video aansluiting. Koop de videokaart pas als je erachter bent of je nu wel of niet wilt gaan gamen.
Beste advies imo, als je toch nog wil gamen later kan je beter iets meer geld sparen en dan een fatsoenlijke videokaart kopen

Hello there

Verwijderd

Sinester schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:24:
[...]

Ook al had je gelijk, dat was precies wat ik ook dacht... iemand met het verkeerde been uit bed gestapt
Ja, wat je DACHT, de WAARHEID ligt anders. Dat is dus ook precies het probleem met mensen, ze denken teveel en weten te weinig. ;)

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Nivida_intel schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 08:51:
[...]
Hallo Robertootjuh,
Let wel dat je van fabriek af alleen 2e generatie intel ondersteund. Je moet even bios update doen, wil je zeker zijn dat het werkt.
Een Nvidia GT550 zal wel voldoende zijn.
Voor je voeding zal je toch nog even rekken in je budget.Als je hem oprekt naar 100-120 euro, dan kun je wel een goede voeding kopen.
Behuizing is wat je zelf wilt, maar hoe duurder hoe beter (athans zo zou het moeten zijn)
*fixed ;)

Een voeding van 450-500 watt is meer dan voldoende voor wat jij van plan bent, die kan je al krijgen voor 50-60 euro (a-merk). Maar ook deze vraag kan je ergens anders stellen.

Mijn boosheid is trouwens terug te vinden in de zwarte letterjes, als je van elk woord uit de voorgaande zinnen de eerste letter pakt en die achter elkaar zet dan krijg je het te zien. Deze zin niet meetellen.
Pagina: 1