Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

aanschaf tv 37pfl7606 of toch een ander model?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik mag een nieuwe tv uitkiezen.

Ik had eerst een lg 37ld450 waarmee ik erg veel problemen heb gehad, in totaal is er 6 keer een monteur bij geweest ivm een bromtoon in het scherm(waarschijnlijk door de lampen achter de lcd)en resonantie veroorzaakt door de speakers het probleem was niet op te lossen.

Ik mag nu eindelijk een nieuwe tv uitkiezen en gelukkig mag dit ook een ander merk zijn want mijn vertrouwen in LG is misschien onterecht verdwenen(wellicht had ik de welbekende maandag morgen editie te pakken en is LG verder een prima merk)

Ik heb de plasma discounter om advies gevraagd en ik kreeg van hun als antwoord dat de philips 37pfl7606 en goede tv zou kunnen zijn voor mij.

Nu wil ik graag weten hoe de gebruikers ervaringen zijn van 37pfl7606.

1:Ik heb hier al naar gezocht en kreeg onder andere te zien dat de kijkhoek niet fijn was, hoe moet ik mij dit voorstellen is dat erg storend?

2:Bij sommige toestellen zou de tv ook een piep toon gaan geven in de ambilight en als die stand-by staat, nu is mijn vraag hoe serieus moet ik deze problemen nemen?

Zouden jullie naast de 37pfl7606 nog een andere merk en type advieseren of is philips de juiste keuze?

Ik hoor het graag mvg Simon

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat kijken in de winkel beter is en dan je keuze bepalen maar ik mag alleen bij de plasma discounter een tv uitzoeken.

De tv's zijn daar aangesloten op een gesloten hd systeem en ze hebben geen mogelijkheid tot het bekijken van eredivise live en aangezien ik veel voetbal kijk wil ik graag wat advies van niet alleen een verkoper maar vooral ook graag van gebruikers van de 37pfl7606.

Ik las namelijk op deze site over strepen op het beeld tijdens het voetbal kijken?
En ook heb ik dus iets gelezen over een vervelende kijkhoek wat zich alleen bij 3d tv's een probleem zou geven ivm de 3d techniek, hebben alle 3d tv's dat probleem is dat erg storend of zouden jullie mij liever een 2d tv aanraden?

Ik zit dus alleen met de 2 bovenstaande vragen en hoop dat jullie me alstublieft kunnen helpen en/of het advies kunnen geven voor een andere 3d tv tot maximaal 700 euros?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:57

mr.paaJ

generatie cmd+z

De vervelende kijkhoek bij 3D komt door de passieve 3D techniek, waardoor je 20% van boven en onder niet het 3D effect ziet. In normale inrichting (scherm ongeveer op ooghoogte) is dit geen probleem. Storender vind ik de horizontale kijkhoek, die ook niet al te best is waardoor het beeld wat dof/suf oogt als je er niet goed voor zit. Iets dat je daar in de zaak prima kunt vergelijken hoor.

Als je 3D niet perse nodig vindt, is de 6606 eigenlijk een mooier scherm. Betere horizontale kijkhoek en iets meer contrastrijk beeld vanwege een ander LCD paneel. Helaas (?) geen ambilight.

Wat je kunt proberen is een opname van een voetbalwedstrijd (zijn vast wel als torrent te vinden toch?) op een USB stickje zetten en die meenemen. Dan kun je toch redelijk zien wat je kunt verwachten.

Mogen ze je trouwens verplichten het geld bij hun weer uit te geven? Ik denk eigenlijk van niet.

-
moet het 37" zijn? Anders hebben ze met de Philips 40PFL5507, LG 42LW5x00 en met name de Panasonic P42GT30 nog meer mooie alternatieven staan.

[ Voor 7% gewijzigd door mr.paaJ op 15-05-2012 18:12 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reactie en duidelijke uitleg!!

Wat betreft die kijkhoek, doet dit zich dan ook voor bij 2d uitzendingen of alleen bij het gebruik van de 3d functie?

Die opname van een voetbal wedstrijd vind ik een top idee dat ga ik zeker doen, thanks!!

Wat beteft het uitgeven van het geld, bij lg krijg je het geld gecrediteerd aan de dealer waar je de tv hebt aangeschaft en niet op je eigen rekening helaas.Ik zit in dit geval dus vast aan de plasma discounter en kan dus niet kiezen voor een goedkopere winkel.(al vind ik de plasma discounter verder wel een degelijke toko de problemen van de lg zijn niet veroorzaakt door de plasma discounter en de service en ondersteuning tijdens de problemen zijn van hun kant zeer goed te noemen)

Qua het formaat van het scherm is 37" ideaal voor mij misschien dat 40" ook zal passen maar dat is dan echt de max qua ruimte omdat ik het scherm ook voor mijn hobby gebruik met een 2de lcd scherm ernaast(ik produceer muziek en gebruik het grote scherm dan voor het hoofdprogramma dit word een sequencer genoemd en het 2de scherm gebruik ik voor de softwareinstrumenten).

Dus met een beeje passen en meten kan ik denk ik ook wel een 40"kwijt op mijn bureau, dus als die 40pfl5507 een veel betere tv is dan hoor ik dat graag

Verder was mij idd door de plasma discounter de pfl6606 in eerste instantie aangeraden maar ik vond dat 3d ook wel gaaf omdat er steeds meer films in 3d worden gemaakt dacht ik dat het een goed idee zou zijn om hierin te investeren?

En wat betreft ambilight, het is wel leuk maar geen vereiste natuurlijk het belangrijkste voor mij is een goed degelijk toestel waarbij ik niet veel of eigenlijk geen ellende mee kan verwachten want dat ben ik wel zat na 2 jaar lang gezeur te hebben gehad met de lg.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder aankoopadvies. Ik zet je even in het juiste subforum, succes! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat er nog wat advies kan komen over de aanschaf van de tv want door de problemen die ik met het vorige toestel heb gehad wil ik nu beter voorbereid zijn.Dus als iemand met iets meer kan vertellen over de keuze van een toestel hoor ik het graag

Verwijderd

Topicstarter
Niemand hier die nog tips en advies wil geven?

Modbreak:S.V.P. Niet kicken binnen 24 uur, zie ook Het algemeen beleid

[ Voor 55% gewijzigd door Michael Knight op 17-05-2012 23:03 . Reden: kick ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Als je tot Plasma Discounter beperkt bent is er niet al te veel keus nee (als je ook 3D wilt). Maar fyi, in de Philips zit gewoon een LG paneel (de 42 en hoger tenminste, 32 heeft een Sharp en 37 is blijkbaar niet bekend of kan verschillen). Heb die ook op m'n lijstje gehad voor het design en ambilight + passive 3D (goedkope brilletjes) en oke beeld maar uiteindelijk voor het geld kan je beter krijgen/ gelijkwaardig voor een stuk minder geld.
32 inch Samsung D6200 zou nog een optie zijn of HX750. Volgens mij hier nog wat gelezen over een bepaald probleem met de 7606 ... lijkt de cam+ module te zijn als ik het zo terug zoek. Dus of dat belangrijk is?
Moet zeggen dat als ie niet uitverkocht was in de winkel hij hier al zou staan :D (als 2e keus na Sony EX720 die het uiteindelijk alsnog geworden is. Was ook uitverkocht maar uiteindelijk toch maar online besteld na een aardige aanbieding tegengekomen te zijn).

edit: oh wacht, de D6200 in 40inch was al onder 700.

Heb ook goede dingen over Toshiba gelezen maar weet niet of dat ook geldt voor de Toshiba 40TL933

edit: volgens de site is de 37 7606 uitverkocht? Apart gezet?

Moet wel zeggen dat ik de 6200 niet op m'n lijstje had maar wel de 6500. Als 37 je ideaal is zie ik geen reden om de D6200 te kiezen voor dezelfde prijs en wat extra inches waarnaar je toch niet op zoek was.

[ Voor 50% gewijzigd door apis29 op 17-05-2012 23:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reactie ik heb uiteindelijk die 40pfl5507 gereserveerd zodat ik niet voor niks er heen rij,ik wou ook de de 7606 reserveren maar die was idd gister ineens uitverkocht.Dus ik ga straks naar de winkel en in overleg met hun maak ik dan mijn besluit.

De d6200 en de hx750 ga ik ook even bekijken, ik vind die hx750 erg mooi maaar ik denk dat die buiten mijn budget gaat vallen dat is denk ik duurder als 700 euro

Ik vind de keuze op dit moment ook beperkt en baal daar een beetje van maar ze moeten denk ik leeg verkopen voor de nieuwe collectie.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:03
De HX750 is inderdaad duurder dan de Philips 7606 maar is dan ook een klasse hoger. Volgens mij wordt de EX7** lijn niet meer verder ontwikkeld door Sony, wat eigenlijk de tegenhanger van de 7606 is.

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-10 13:55
Zelf heb ik de 42pfl7606. Echt een super toestel. Antwoord op je vragen:

1. Kijkhoek is erg goed bij mij. Op flatpanelshd is een review te zien met foto's van de kijkhoek. Bij 3d kijken is de kijkhoek verticaal wat beperkt. Hier heb je last van als je er heel dicht op zit (1 a 1,5 meter) Bij 3,5 meter is dit minder. Zelf heb ik er nog nooit last van gehad. Als je staat valt het 3d effect dus wel weg, hetzelfde als je op de grond zou zitten.
2. Zelf heb ik geen last van een pieptoon (alleen bij gtst af en toe een pieptoon, maar dat wil ik toch al niet zien, helaas de vriendin wel eens.. Heb het idee dat het aan de uitzending ligt, want bij films en andere tv programma's geen last van)
3. je kunt de brilletjes a 1 euro van de bios ook gebruiken, werkt prima (dus goedkoop als je wat bezoek hebt en met zijn allen een 3d film of concert wilt kijken)

Zelf zou ik je dit type (42 inch) wel adviseren. Hoe het met de 37 inch versie staat kan ik je helaas niet vertellen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties het is uiteindelijk de 40pfl5507 geworden maar ben er toch niet geheel tevreden over want ik krijg helaas geen scherp beeld :( ff kijken hoe ik dat kan oplossen maar daar had ik al een nieuw topic voor geopend dus hoop dat ik daar nog wat wijzer word.
Pagina: 1