Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Dit programma gooit om de zoveel tijd een deel van je geheugen leeg.
Engineering
Verwijderd
komt dit regelmatig voor, en wat stond er allemaal open ?
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
Verwijderd
Als je een out of memory melding o.i.d. krijgt, is dat 999 van de 1000 keer een programma wat fouten maakt of een driver of een hardware probleem..
(rot geheugen, verkeerde instellingen zoals cas2+turbo+133Mhz+fsb teveel omhoog, cpu te ver overgeklokt zodat 'ie rekenfouten maakt)
Of reepjes die niet goed samenwerken..
getright <== voor office XP die ik al gestopt had
Winroute <== internet mee deel
msn mesenger <== spreekt voor zichzelf
winAmp <== idem
en dan nog wat verder in de taalbalk stond als logitech keyboard, Live! value, asus probe software.
dat was het ong.
jah!!Op maandag 26 maart 2001 01:20 schreef Ritch het volgende:
ik weet niet precies hoeveel mem winme aan kan, maar dat is minder dan 512Mb toch? Kijk dat eerst maar es na, en 512Mb hebben en dan WinME draaien is natuurlijk een belediging voor je dimmetjes!
maar winME draait nog steeds ok en ik hbe niet echt tijd om 30Gb te formateren en opnieuw alle proggies te installen dus gaat ik nog ff met winME werken.
Verwijderd
btw als ik Win2k gebruik kan ik dan ook last hebben van dat me mem vol zit of komt dat niet voor in Win2k.
Verwijderd
Oh ja...al die onnodige dingen als probe, live, keyboardshit eruitgooien (msconfig intikken bij uitvoeren...vinkjes bij opstarten weghalen). Anders ctrl+alt+del dan kun je ook al je onnodige shit uitzetten. Alleen systray en explorer zijn nodig om win te laten draaien...ook een manier om wat geheugen vrij te maken...
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Windows, 98 of ME of 2K, gebruikt dus helemaal geen 'geheugen' waar je een foutmelding op kunt krijgen.
Alleen virtueel geheugen wordt gebruikt.
(daarom zijn we ook ooit van de 286 naar de 586 CPU gegaan)
Daar krijg je dus alleen bluescreens met Vmem.vxd over, of een partij gemopper "wil de gebruiker aub z'n virtuele geheugen instellingen veranderen" (Swapfile
Dit is gewoon een PROGRAMMA GEHEUGEN fout. De programmeur is wat lui geweest en heeft te kleine arrays voor z'n data gealloceert.
Je weet wel, CD brander programma's die altijd in een spagaat gingen met meer dan 29 tracks en zo.
Programmeer foutje dus.
(Heb je soms weer geprobeerd te veel MP3's in Mirc te downloaden..??
Verwijderd
Is inderdaad een programmeer fout maar in welk proggie die zit weet ik nie maar mIRC, Kazaa of Messenger lijkt me waarschijnlijk want dat heb ik nie en heb nergens last van (Win 2k).
En upgraden is echt zonde van je geld als je nie eerst een ander OS installeert.
Suc6
Verwijderd
Suc7
Verwijderd
waarschijnlijk zit er geen limiet aan je Vcache en loopt die gewoon vol
Verwijderd
De reden hiervan weet ik echter niet, maar het hielp WEL!!!!
Verwijderd
Kijk es. dat is Empirisch onderzoek, zo heeft Thomas Edison ons de eerste bruikbare gloeilamp geschonken.Op maandag 26 maart 2001 11:16 schreef MrK het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar NA het partitioneren van in 40GB hdd in 2 partities van 20GB is het probleem verholpen.
De reden hiervan weet ik echter niet, maar het hielp WEL!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Het kan trouwens best zo zijn, dat het betreffende programma gewoon op een grote harde schijf de kluts kwijt raakt door de grootte van de FAT (te kleine array gedefinieerd), of dat er teveel bestands namen ingelezen owrden.
(Ook weer een te kleine array dus..)
Probeer de suggeste van MrK dus maar es
Dit probleem heb jij niet alleen hoor.
Dit is een WinME probleem.
Het heeft volgensmij zelfs in de computer totaal of in een van die andere tijdschriften gestaan dat Win ME bij 512MB geheugen snel gaat aangeven dat er te weinig geheugen aanwezig is:(.
Hier is een
patch
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
LOLOp maandag 26 maart 2001 15:40 schreef LindaVanKessel het volgende:
<bla bla>
Hier is een Bug voor te downloaden, alleen kan ik je niet zeggen waar...
Hier is een BUG voor te downloaden?
Een patch bedoel je...>:)
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Verwijderd
2) wat je virtueel geheugen betreft:
hier zijn de meningen over verdeeld. Ik hanteer altijd het volgende:
minimaal: 2 × aantal MB RAM
maximaal: 3 × aantal MB RAM
Windows 9x is gewoon shit voor deze hoeveelheid geheugen, met 128MB en 256MB had ik dit nooit.
gelukkig had je het even gequote, want dit is natuurlijk wel weer lachenOp maandag 26 maart 2001 16:09 schreef Windhoosje het volgende:
[..]
LOL
Hier is een BUG voor te downloaden?
Een patch bedoel je...>:)
no offence
Mijn workaround? Ghostimage terugzetten en wachten tot de volgende keer! Ow en natuurlijk multiboot met 98 en 2K!
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Dat is dus een groot sprookje. Mijn pc heeft 256 Mb RAM en is ingesteld dat hij pas een swapfile aanmaakt als het RAM geheugen op is. Dat gebeurt nooit eigenlijk. M'n pc loopt als een zonnetje zonder swapfile.Op maandag 26 maart 2001 19:04 schreef MT het volgende:
2) wat je virtueel geheugen betreft:
hier zijn de meningen over verdeeld. Ik hanteer altijd het volgende:
minimaal: 2 × aantal MB RAM
maximaal: 3 × aantal MB RAM
Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen
Met ConservativeSwapFileUsage=1 in je system.ini onder [386Enh]Op maandag 26 maart 2001 23:16 schreef vulcan het volgende:
En hoe doet biobak dat? klinkt wel leuk.
Verwijderd
Probeer het nu eens!!!!Op maandag 26 maart 2001 11:16 schreef MrK het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar NA het partitioneren van in 40GB hdd in 2 partities van 20GB is het probleem verholpen.
De reden hiervan weet ik echter niet, maar het hielp WEL!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
en laat even weten hoe het ging. Ik kreeg dezelfde reacties als jij nu. (logisch)
Staan iets van 10 regels ofzo.....
Valt ook niks te vinden in de registry...
Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen
Ga een echt OS draaien man. Win9X doet helemaal niks met alles boven 128 mb, dus 384mb schroot in je bak nu, en daar wil je dan nog meer schroot bij prikken omdat je te lui bent om een re install te doen.
Windoos 2000 is da bomb!
PS: Virtueel geheugen los zetten als je dit probleem vaak hebt, want er lekt dan gewoon iets als een zeef en de pan om het lek op te vangen moet wat groter. Ook kan het zijn dat je GDI resources aan de lage kant raken met al die shit open die jij noemt, Win9X heeft namelijk maar een GDI heap van 512kb ongeacht de mem grootte
Verwijderd
Wel ja nog meer van dat..Op maandag 26 maart 2001 23:43 schreef misfire het volgende:
Windhoos Meer Errors hahahaha.
Ga een echt OS draaien man. Win9X doet helemaal niks met alles boven 128 mb, dus 384mb schroot in je bak nu, en daar wil je dan nog meer schroot bij prikken omdat je te lui bent om een re install te doen.
Windoos 2000 is da bomb!
PS: Virtueel geheugen los zetten als je dit probleem vaak hebt, want er lekt dan gewoon iets als een zeef en de pan om het lek op te vangen moet wat groter. Ook kan het zijn dat je GDI resources aan de lage kant raken met al die shit open die jij noemt, Win9X heeft namelijk maar een GDI heap van 512kb ongeacht de mem grootte. Als je niet weet wat GDI heap is: daar worden alle icoontjes op gedonderd, dus live prut met een hoop icoontjes is al snel zoon boosdoener.
Voeg het volgende toe aan System.ini en je hebt dus 1024 k cache voor de GDI ipv 512..
[vcache]
mincachefile=0
maxcachefile=1024
Ken UW Windows.
En van anderen moet je er weer MaxFileCache=523264 in zetten ofzo. Ik snap er echt geen reet meer van.Op dinsdag 27 maart 2001 00:00 schreef Hooi het volgende:
[..]
[vcache]
mincachefile=0
maxcachefile=1024
Ken UW Windows.
pffffff...
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
dit is duidelijk de ME bug...
als ME een prog heeft gestart die bijvoorbeel 40MB RAM nodig heeft, en daarna afsluit... blijft de 40MB RAM nog bezet in het geheugen (word niet meer vrijgegeven)..
dus na een tijdje krijg je mem errorz
M$ heeft nog geen patch hiervoor gemaakt
Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.
...
Verwijderd
En op een gegeven ogenblik is gewoon de benzine op
(dit heeft iemand ooit van een helpdesk te horen gekregen) LOL
Maarre, je moet windows gewoon ff opnieuw opstarten.
Of een goed OS gebruiken zonder memoryleaks. W2k of maak die d/l van XP een x af en ga daarme upgraden.
Linux mag ook.
Maar geen windows 98, Steeds Erger of Meer Ellende.
Bug in Windows Me vreet geheugen
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
toen was mijn hd vol en zei hij precies hetzelfde..
daar zou het dus ook aan kunnen liggen.
Verder raad ik idd aan om Memturbo ofzoiets te gebruiken.
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Don't hate me for asking these stupid ass questions.
[386Enh]
ConservativeSwapfileUsage=1
En verander je swapfile naar minimaal en maximaal 1mb.
BTW Mirc is een van de programma's die de oorzaak van je probleem (zie titelbalk)
Echter een ander programma kan het geheugen adres niet geblokkeerd hebben.....
KT7 AMD TB800@800 | 512MB Dane-Elec | 2x Quantum LM 30,0 GB RAID 1| Asus 7100 Geforce2MX 32MB | W2k AS SP2 | WNTE 4.0 SP6 | W98SE
Verwijderd
Gaan we nu weer 6 maanden oude topics ophalen ?
Nee he, dachtut niet.
(*Hooi loopt flierfluitend naar achteren, op zoek naar een vriendelijke slotjesgallier....*)
Daar doe je verstandig aan. Kijk maar eens hier: http://www.tweakers.net/nieuws/17831Op maandag 26 maart 2001 00:57 schreef ReseTTim het volgende:
btw ik draai wel WinME, maar die wordt binnenkort wanneer ik tijd heb removed van deze hdd.
Meer geheugen is niet noodzakelijk. Je moet alleen een ander OS erop zetten wat a) geen geheugenlek heeft en b) goed kan omgaan met 512 MB (of meer) geheugennu is mijn vraag mot ik nog meer mem kopen :):).
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Aannames zijn fataal.
Dit topic is gesloten.
![]()