Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierEend
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-11-2024
Hallo experts ;) ,

Ik heb een nieuwe monitor, Samsung SyncMaster S23A700D.
Deze werkt prima, mooi beeld, en het gamen gaat lekker!
Mijn vorige beeldscherm was een SyncMaster 913v(19inch,1280x1024).

Er is alleen 1 probleempje....

Ik heb mijn s23a700d aangesloten met de bijgeleverde DVI-D DualLink(24+1)-kabel op mijn videokaart(8800GTX). Tijdens het opstarten krijg ik geen BIOS meer te zien en ook niet het allereerste stukje 'Starting Windows' als Windows opstart. Daarna werkt alles! Bij mijn oude monitor werkte dit allemaal prima. Daar zag ik het Bios opstarten. Mijn oude monitor was aangesloten met een VGA-kabel(zo'n blauwe 15pins).

Beide uitgangen van de videokaart heb ik al geprobeerd. En hij zit nu in de primaire uitgang, daar waar de vorige monitor ook op zat.
Het scherm staat 'aan'.
Kabel zit er goed in. Ook in de videokaart.
Videokaart is uptodate met nieuwste driver.
Er is sinds het afkoppelen van de oude monitor en het aankoppelen van de nieuwe monitor verder helemaal niets aan de computer veranderd.

Dit betekent dat ik niet meer het BIOS in kan.... Hoe kan dit?

Ik kan er nog wel in door op F2 te drukken, maar dan zie ik nog steeds niet wat ik doe.....

Alvast bedankt voor reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Druk gewoon eens tijdens het opstarten op DEL en kijk eens of je in je bios kan komen.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierEend
Ik kan er nog wel in door op F2 te drukken, maar dan zie ik nog steeds niet wat ik doe.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 20:10
Misschien eens, terwijl de pc uit staat en de monitor wel al aan, even kijken wat de monitor als standaard input neemt (DVI, HDMI etc.). Misschien dat hij tijdens het booten op een andere input staat en daardoor niets toont, alhoewel me dit vreemd lijkt.
Ik kan straks thuis eens kijken hoe het bij mij zit. Zelf heb ik dat scherm ook (2 stuks zelfs) en heb ook nog een 8800GTX in mn pc hangen. Dit is echter niet mn primaire grafische kaart (is een HD6970), maar deze 8800GTX gebruik ik puur om een tv aan te sturen. Maar om het geheel na te bootsen zal ik dus wat moeten klooien met de 6970 eruit halen etc. en ik weet niet of ik daar vanavond de tijd voor heb. Als ik wel tijd heb, zal ik vanavond even kijken en hier een update doen. Mocht ik niet meer posten, kun je me altijd even een DM sturen ter herinnering.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierEend
Moi_in_actie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:15:
Misschien eens, terwijl de pc uit staat en de monitor wel al aan, even kijken wat de monitor als standaard input neemt (DVI, HDMI etc.). Misschien dat hij tijdens het booten op een andere input staat en daardoor niets toont, alhoewel me dit vreemd lijkt.
De input die die zoekt heet 'digital'. En helaas er gebeurd nog steeds niets.

En ik ben ontzettend benieuwd wat jij gaat zien als je eventueel dezelfde opstelling maakt.
Alvast bedankt daarvoor d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Ik had helaas gisteren, zoals ik al dacht, geen tijd. Vanavond heb ik waarschijnlijk wel wat tijd, zal eens wat gaan proberen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierEend
Ik zit aan 2 dingen te denken die een oorzaak kunnen zijn.
Moi_in_actie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:15:
Dit is echter niet mn primaire grafische kaart (is een HD6970
1.
Dus jij ziet op jouw monitor direct na het 'aandoen' van de pc, ook de monitor 'aangaan'?
Wat dus zou betekenen dat het aan de videokaart zou liggen.
Het BIOS van de videokaart geeft alleen een VGA output tijden het opstrarten. En dus geen DVI-D output waarschijnlijk.

2.
Het BIOS van het moederbord is out of date.

Het kan zijn dat dit 2 geheel onlogische oorzaken zijn, maar ik heb er gewoon té weinig verstand van helaas.
Lachen mag.... :P and please correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Ik zie bij mijn HD6970 de gehele bios post, raid controller meuk en alles voorbij komen met opstarten ja. Wat ik kan nakijken is als ik die kaart eruit haal en alleen de 8800GTX gebruik, wat ik dan zie. Mijn 8800GTX is trouwens van Asus, geen idee of verschil in merk hier nog van enige invloed heeft.
Wat betreft bios versie e.d. daar kan ik ook niet mee helpen, daar kijk ik zelf ook nooit naar (en doe het ook niet updaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Heb het zojuist even getest en hey.. exact hetzelfde resultaat: geen beeld tot aan het "Welkom" van Windows. Heel vreemd, maar je bent dus niet de enige en het licht dus zeer hoogstwaarschijnlijk aan je GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierEend
Moi_in_actie schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:08:
Heb het zojuist even getest en hey.. exact hetzelfde resultaat: geen beeld tot aan het "Welkom" van Windows. Heel vreemd, maar je bent dus niet de enige en het licht dus zeer hoogstwaarschijnlijk aan je GPU.
Hulde Moi_in_actie! Bedankt voor het testen! _/-\o_

Wie geeft deze persoon zijn verdiende kudo's? :+

Waarschijnlijk is het zo dat in de videokaart-Bios iets staat dat er alleen een VGA output is. En dus geen DVI-D output. Wat wel ontzettend jammer is.
Wat ook jammer is, is dat mijn monitor niet nog een VGA ontvanger/convertor oid bevat. Dan zou dit probleem zich ook niet voor doen.

Het is namelijk ook zo dat er alleen een DVI-D kabel in kan met een 24+1 connector. Zo eentje als op deze afbeelding. Het gaat om die eerste. Er kan niet een kabel in die die 4 extra pinnetje heeft aan de linkerkant zoals de 24+4+1.
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/images/DVI-Connector-types.jpg

Ik was toch aan een andere GPU toe, dus er is een nieuwe onderweg.... wordt vervolgd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Dit dus Afbeeldingslocatie: http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20101113134351/nonciclopedia/images/d/d9/To_be_continued-1.jpg

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik vermoed dat het niet aan de videokaart ligt maar misschien aan het scherm. Mijn ervaring met enkele Samsung schermen is dat deze niet altijd heel erg vlot zijn met het oppikken van een beeldsignaal (om het zacht uit te drukken). Zeker als de resolutie een paar keer wisselt (zoals tijdens het booten) krijg ik op enkele schermen pas beeld zodra Kubuntu al bijna geladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierEend
HET VERVOLG......:

Ik heb een andere videokaart(MSI 560GTXti HAWK) erin gestopt en nu werkt het zoals het behoort te werken!
Ik blij *O* .

Conclusies:

1. De monitor heeft alleen een digitale DVI-D input.

2. Mijn 8800GTX videokaart geeft tijdens het opstarten van de computer alleen dus maar een VGA signaal door, en geen digitaal signaal.

3. De combinatie 8800GTX videokaart mét S23A700 monitor werkt prima, behalve dat het BIOS niet wordt weergegeven op het beeldscherm. Er is pas beeld wanneer Windows is gestart.

4. Wanneer je toch de s23a700 monitor koopt, en je videokaart laat het BIOS niet zien, is dat de allermooiste reden om een nieuwe vette videokaart te kopen :+ .

Allen bedankt voor het meedenken en vooral 'Moi_in_actie' voor de testopstelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:57
BierEend schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 23:05:
[...]

Hulde Moi_in_actie! Bedankt voor het testen! _/-\o_

Wie geeft deze persoon zijn verdiende kudo's? :+

Waarschijnlijk is het zo dat in de videokaart-Bios iets staat dat er alleen een VGA output is. En dus geen DVI-D output. Wat wel ontzettend jammer is.
Wat ook jammer is, is dat mijn monitor niet nog een VGA ontvanger/convertor oid bevat. Dan zou dit probleem zich ook niet voor doen.

Het is namelijk ook zo dat er alleen een DVI-D kabel in kan met een 24+1 connector. Zo eentje als op deze afbeelding. Het gaat om die eerste. Er kan niet een kabel in die die 4 extra pinnetje heeft aan de linkerkant zoals de 24+4+1.
[afbeelding]

Ik was toch aan een andere GPU toe, dus er is een nieuwe onderweg.... wordt vervolgd....
Ik heb momenteel een oude 8800gt erin, en ik zie wel alles gelijk bij het opstarten ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierEend
Dat kan, dan zal jouw videokaart-BIOS ook een DVI-D signaal uitzenden.
Pagina: 1