Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• bowz3r
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-05 23:16
Hallo,

Ik heb een probleem met Wireshark op mijn stage.

Van mijn baas moet ik packets analyseren met Wireshark.
Ik heb Wireshark geïnstalleerd op een laptop en aangesloten op de switch, waar ook alle andere PCs op aangesloten zitten.
De poort waar de laptop op zit, is een Monitoring Port. (dit heb ik ingesteld via de webinterface van de switch)

Toch kan ik geen packets zien die van andere PCs afkomen, alleen die van mijn laptop.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Met vriendelijke groet,
Bowz3r

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 15:38
promicious driver geïnstalleerd neem ik aan?
Daarnaast ook op de switch alles goed staan?
Dus monitor je wel alle poorten of in ieder geval de poort van de devices die je wilt monitoren.

ps. Let op wat wel en niet mag met monitoren. Je zit erg snel in een grijs gebied.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-11 16:05

Perkouw

Moderator General Chat
Even vervelend doen -> Wat heb je zelf al gedaan om het probleem te achterhalen en wat ben je zoal tegengekomen ?

Gezien je dit 'van je baas' moet doen voor je 'stage' lijkt het me essentieel dat je zelf eerst de oplossing probeert te vinden.

• bowz3r
Ik heb eerst natuurlijk even via Google gezocht, en wat tutorials op youtube bekeken.
Op de website van Wireshark had ik gevonden, dat de monitoring port op de switch geactiveerd moet zijn, en het zal werken.

Als de promicious driver niet geïnstalleerd is kan ik toch ook niet mijn eigen packets zien? Die kan ik wel zien, maar ik heb geen driver apart geïnstalleerd.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

bowz3r schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:29:
Als de promicious driver niet geïnstalleerd is kan ik toch ook niet mijn eigen packets zien? Die kan ik wel zien, maar ik heb geen driver apart geïnstalleerd.
Lees de FAQ even. De 'promiscuous mode' wordt standaard ingeschakeld:
Most network interfaces can also be put in "promiscuous" mode, in which they supply to the host all network packets they see. Wireshark will try to put the interface on which it's capturing into promiscuous mode unless the "Capture packets in promiscuous mode" option is turned off in the "Capture Options" dialog box
Het kan echter zo zijn dat de driver van de kaart (welke heb je?) alleen pakketjes van en naar jouw mac-adres doorgeeft aan het OS, en de rest laat vallen. Wellicht is dat te configureren in de driver, zoals ook hier wordt aangegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 15-05-2012 00:11 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• bowz3r
Capture packets in promiscuous mode staat aan.
Mijn netwerk kaart is: marvell yukon 88e8042 pci-e

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-11 18:33
Misschien zou je ergens nog een oude hub tijdelijk vandaan kunnen trekken, zodat je in ieder geval kan uitsluiten of het aan de switch of je netwerk kaart ligt.
Tevens kan ik nergens vinden van welke switch je gebruik maakt.

• bowz3r
Ik gebruik een HP procurve switch 2824 J4903A
1 poort daarvan is ingesteld als monitoring port, daar heb ik mijn laptop met wireshark op aangesloten.
Pagina: 1