Ik ben mij aan het inlezen op het gebied van testen. Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat de relatie is tussen "testsoorten", "testontwerptechnieken" en "testtechnieken". Hoe ik het nu zie:
- Testsoort: Een type test. Afhankelijk van doel, aandachtsgebied, etc. Voorbeelden zijn moduletesten, systeemtesten, acceptatietesten, etc.
- Volgens mij zijn testontwerptechnieken en testtechnieken hetzelfde, maar wordt dit gewoon anders genoemd door verschillende testmethodieken? Ik ben bijvoorbeeld ook al testspecificatietechnieken tegengekomen. Is de naamgeving gewoon anders of zit hier wel degelijk een verschil tussen?
- Testtechnieken: Een testtechniek is de manier waarop je de testsoort uitvoert. Voorbeelden zijn: algoritmetest, syntactische test, etc.
- Staat een testsoort 'boven' een testtechniek? M.a.w: kies je eerst een testsoort en van daaruit de testtechniek(en)?
- Kunnen alle testtechnieken worden gebruikt voor elke testsoort (Natuurlijk niet, maar ik was eigenlijk op zoek naar de best geschikte technieken per testsoort. Zoiets kon ik niet vinden)?