Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aladin69
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-05-2012
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende incident:
Via mijn KPN experia H220N een usb externe Hardeschijf gekoppeld. Via de genoemde router de file sharing op "Enable" gezet (/mnt/usb1_1) en Samba ook op Enable gezet zodat ik via Windows 7 de /mnt/usb1_1 een netwerk mapping van gemaakt.
Alles werkt prima en kon ik de hardeschijf via het netwerk op mijn Samsung UE55D8000 benaderen!! maar ik was snel teleugesteld dat alle mijn MKV bestanden niet meer zichtbaar zijn :-( alleen .avi en .ts bestanden wel!

Mijn vraag is: Hoe kan ik via de bovenstaande constructie MKV bestanden zichtbaar maken??
Hardeschijf rechtsreeks op de tv aansluiten werken de MKV bestanden vlekkeloos.

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:56

Tazzios

..

MKV al eens hernoemt naar avi? werkt dat?
Experia box is misschien te traag voor HD ?

topic titel: Samsung UE55D8000 MKV afspelen via netwerk

[ Voor 72% gewijzigd door Tazzios op 14-05-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aladin69
Dat trukje heb ik ook geprobeerd. Bestaande avi's zichtbaar, maar henoemde avi's niet!
.ts files zijn zichtbaar en draaien zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-07 11:28
Klinkt alsof de TV de share middels UPnP benaderd, en de box MKV niet via dat protocol beschikbaar stelt. Een googletje geeft aan dat hernoemen naar avi toch echt de oplossing zou moeten zijn. Zie deze link.

[ Voor 13% gewijzigd door buzzbuzz68 op 14-05-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aladin69
..Deze link heb ik ook gezien. De meneer van de film heeft een " my book world" gebruikt en dat is een NAS. Ik heb geen NAS, maar alleen een hardeschijf die via USB rechtsreeks aan de router gekoppeld is.

Extra info: Via Twonky kan ik mkv bestanden via mijn pc gewoon naar de tv sturen en kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 11:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

UE55D8000 ondersteund geen mkv. Je zult ze om moeten zetten naar iets anders. Het is dus niet de box, maar de TV. Simpel de extensie aanpassen maakt van een mkv natuurlijk nog niet een echte avi.

Twonky werkt waarschijnlijk met transcoding. Dan wordt on the fly je mkv omgezet in avi (of mp4)

[ Voor 20% gewijzigd door Janoz op 14-05-2012 15:10 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aladin69
@Janoz
Als ik mijn externe hardeschijf rechtsreeks aan de tv sluit, dan kan ik MKV gewoon draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zijn de bestanden wel zichtbaar als je met een PC naar die share gaat?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 19:57
Janoz schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:09:
UE55D8000 ondersteund geen mkv. Je zult ze om moeten zetten naar iets anders. Het is dus niet de box, maar de TV. Simpel de extensie aanpassen maakt van een mkv natuurlijk nog niet een echte avi.

Twonky werkt waarschijnlijk met transcoding. Dan wordt on the fly je mkv omgezet in avi (of mp4)
55D8000 ondersteunt zeker wel MKV, sowieso via de USB-poort. Ik weet alleen niet of er een verschil zit tussen USB en DLNA.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aladin69
@CodeCaster
Via mijn pc kan ik via \\samba\usb1_1 alle files inclusief de mkv files zien en afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 11:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik baseerde mijn aanname op een vlotte google naar 'UE55D8000 mkv' en zag daar bij de eerste hit al 'Unfortunately, it turned its nose up at our MKV video files.' staan. Nu ik iets verder dan de lnegte van mijn neus kijk blijkt inderdaad dat dat alleen via het netwerk geld blijkbaar: http://www.t3.com/reviews/samsung-ue55d8000-review

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1