Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Edimax PS3103P Printserver met 3 printers print in abracadab

Pagina: 1
Acties:

• Glasya
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11 19:04
Hoi allen,

Na enige dagen geleden een topic te hebben gehad over het niet kunnen vinden van de drivers voor een OKI Microline 380 printer onder Windows 7 zie ik mij genoodzaakt nogmaals een topic te openen.

Afgelopen zaterdag heb ik bij ons bedrijf een nieuwe server geïnstalleerd (Server 2008 R2), nieuwe TP-Link hub en meters aan nieuwe UTP kabels zit ik met een probleem.

Aan het netwerk heb ik een Edimax PS3103P 3-poorts printserver hangen waaraan 1x een OKI Microline 320 en 2x een OKI Microline 380 hangen. Het over het netwerk aanbieden van de printerpoorten gaat prima, het eerste probleem dat ik echter heb is dat wanneer ik aangeef een lokale printer aan te willen sluiten, er bij mijn OKI lijst geen driver staat voor de OKI 380, wel voor de 320 Turbo en de 390 Turbo /391 Turbo. Tevens heb lijkt het dat je bij windows 7 (32 bit) geen optie hebt om de driver lijst bij te werken via windows update zoals ik voorheen wel eens heb gezien.

Maar goed, ik heb dus de 320 en 380 geinstalleerd, echter wanneer ik vanuit Office Word de tekst "Test" afdruk wat voorheen wel goed werkte, krijg ik nu allemaal abracadabra tekens te zien (Wellicht ASCII?).

Ik krijg dit met geen mogelijkheid goed werkend, en het personeel moet dringend bonnen uitdraaien.
Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Volgens oki.nl : http://www.oki.nl/support...tail.aspx?id=tcm:71-97417
Use Driver on Windows 7 / Windows
Update
Note C: Your product is supported by Microsoft Windows 7.
The driver for your product is included with the Microsoft Windows 7 operating system.
This driver will enable your products basic functions to operate.
Dus wat er mis gaat is mij persoonlijk een raadsel.

edit: http://www.oki.nl/support...400-16&prodid=tcm:71-4135

Check ook even de instellingen voor de poorten op je printserver (zal wel ergens in de documentatie van de printer iets staan over de mode waar de poort op moet staan), paralelle aansluitingen en verkeerde settings zijn een drama.

[ Voor 28% gewijzigd door Mental op 14-05-2012 12:49 ]

• Glasya
De pc is volledig geupdate SP1, alle aangeraden en optionele updates zitten erop.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 17:10
Probeer eens een PCL driver te installeren. Zoals je zelf ook aangeeft, alleen de basis functionaliteit wordt ondersteund in windows 7.

PCL is een standaard die ik ook wel vaak gebruik wanneer blijkt dat een printer niet meer ondersteund wordt door windows 7. Je zou nog kunnen kijken of er wel drivers voor w2k8 worden aangeboden. Deze willen ook nog wel eens werken onder Win 7.

Carpe Diem

• Glasya
Op de OKI site worden geen drivers aangeboden voor Server 2008, waar vind ik die PCL driver?

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 17:10
Ik maak zelf vaak gebruik van de canon generic PCL driver. Deze kan je downloaden bij Canon. Je moet wel kijken welke PCL standaard je printer ondersteund. Is vaak in de documentatie te vinden.

Ik download de driver naar een locatie (b.v. C:\temp). Daar pak ik deze uit. Vervolgens voeg ik een printer toe en verwijs door middel van have disk naar de juiste PCL driver in c:\temp.

EDIT:
http://software.canon-europe.com/software/0036903.asp
Die driver zou je zonder problemen moeten kunnen gebruiken. Ik zie dat de 380 PCL volledig compatible is.
Is ook nog eens een makkelijk zip filetje. Dus uitpakken en bij have disk verwijzen naar \driver\pcl6\cnp60F.inf

[ Voor 27% gewijzigd door muppet99 op 14-05-2012 14:03 ]

Carpe Diem

• Glasya
Ik heb de zip file uit je edit gedownload, en naar de .inf verwezen maar hij blijft allemaal vage tekens uitspugen.
Nu ben ik zelf verder totaal niet bekend met dit soort printers, beetje voor mijn tijd allemaal maar kan het ook zijn dat je dit soort printers moet instellen, of dat je bij de printer instellingen in windows een iets anders moet kiezen dan RAW.

Of zou het zelfs aan de printserver kunnen liggen, deze gaf tijdens het installeren bij de server wel tweemaal een foutmelding, maar de rest van de installatie verliep prima en alle drie de printers reageren ook wanneer je ze een print commando stuurt, alleen in vreemde tekens met veel lege ruimten tussen de regels.

• Mental
Portsettings op je printserver... dat is cruciaal bij printers op een paralelle poort.
Maar dat had ik ook al gezegd.
Gevalletje RTFM wat mij betreft, ik geef je notabene een link naar een pagina van de leverancier die exact jouw probleem omschrijft.

• Glasya
Wanneer we de printer rechtstreeks op een windows 7 (32 bit) aansluiten middels een serieel naar usb kabel doet hij hetzelfde, of het probleem dus bij de printerserver ligt durf ik mijn geld niet op in te zetten. Wanneer aangesloten op een windows xp pc werkt het prima, en heeft hij ook de daadwerkelijke oki 380 driver.

• Mental
Want als je hem direct op je pc aansluit hoef je de port niet juist te configureren? Wat een utopie.
Pagina: 1