Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18-06 23:15
Mijn (niche) webwinkel is bijna af. Gemaakt met WooCommerce en Wordpress. Ben erg tevreden over het resultaat in ieder geval en ik denk dat ik een redelijk unieke winkel krijg :).

Het gaat hier om een kleine webwinkel waar ik 6 producten verkoop. Je kunt betalen via overschrijving, PayPal en iDeal. Die laatste zorgt ervoor dat ik hoe dan ook naar de KVK moet, en heeft mijn ogen geopend over de administratieve kant die groter is dan ik vermoedde

Vanzelfsprekend heb ik dus wat kleine vragen m.b.t. BTW/KVK etc.

1: Kor Regeling. ik verwacht dat ik hoe dan ook in aanmerking kom voor de KOR regeling. Ik denk maximaal 5-10 producten per week te verkopen van €9,99 incl. De BTW is dus minder dan 1345 euro jaar. Moet ik hier in het begin al van uit gaan (en dus geen BTW aangifte doen?) Of moet ik me het eerste jaar 'normaal' gedragen, de administratie heel goed bijhouden en dus per kwartaal sowieso BTW afdragen wat ik later terugkrijg? Vind het een beetje onduidelijk omschreven die KOR regeling en begrijp niet goed wanneer deze ingaat.

2: Inkomstenbelasting. hoe zit het precies met de inkomstenbelasting? Wat/wanneer moet ik dit afdragen en wat zijn de regels m.b.t. een webshop die dus een kleine omzet heeft?

3: BTW afdracht. BTW rekenen over de verzendkosten is verplicht las ik. In mijn webshop bied ik de verzendkosten echter aan als 'Gratis'. Logisch, want alles kan opgestuurd worden via de normale brievenbuspost en een postzegel kost me 1 euro per verzending. Hoe moet ik dit documenteren in de administratie? En ik neem aan dat ik in mijn geval dus geen BTW hoef te rekenen naar de klant ivm het feit dat ik het 'gratis' aanbied?

4: KVK aanmelding. aanmelden bij de KVK is niet meer dan logisch. Ik wil me echter aanmelden onder een algemene naam (eenmanszaak), en niet zozeer onder de naam van de webshop. Ik wil de inschrijving voor meerdere doeleinden gebruiken. Ik begreep dat een heffing betalen (80 euro) aan het HBD ook verplicht is voor webwinkels. Ik vind dit pure geldklopperij, gezien het feit ze niets toevoegen aan de webwinkel en dus enkel geld vangen.
Als ik me registreer onder een algemene naam met als omschrijving "aanbieden verschillende webdiensten", laat het HBD me dan met rust? Gezien mijn omvang en sowieso de omschrijving van mijn inschrijving? Dat scheelt mij 80 euro, en mocht het ooit storm lopen kan ik me altijd nog registreren natuurlijk

5: Administratie bijhouden. Facturen uitprinten en bewaren is geen probleem. Ik heb echter weinig ervaring m.b.t. boekhouding, maar wil wel alles in eigen hand houden. Gezien de omvang van de shop wil ik niet te veel investeren, zeker niet in het begin, dus een boekhouder is geen optie.
Ik moet alle inkomsten en uitgaven bijhouden voor zover ik begreep. Moet ik dan per verkocht product een notitie maken in excel, waar ik de prijs excl. BTW en daarnaast de BTW vermeld? En dan simpelweg alles optellen, en later mijn kosten aftrekken (inkoop van producten, enveloppen, hosting, postzegels etc)? Of moet ik specifieker zijn en moet ik bepaalde dingen op een bepaalde manier bijhouden?

Hopelijk niet teveel vragen in 1x 8)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Dannydekr schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:34:
1: Kor Regeling. ik verwacht dat ik hoe dan ook in aanmerking kom voor de KOR regeling. Ik denk maximaal 5-10 producten per week te verkopen van €9,99 incl. De BTW is dus minder dan 1345 euro jaar. Moet ik hier in het begin al van uit gaan (en dus geen BTW aangifte doen?) Of moet ik me het eerste jaar 'normaal' gedragen, de administratie heel goed bijhouden en dus per kwartaal sowieso BTW afdragen wat ik later terugkrijg? Vind het een beetje onduidelijk omschreven die KOR regeling en begrijp niet goed wanneer deze ingaat.
Ook als je gebruik kan maken van de Kleine Ondernemingsregeling moet je gewoon BTW aangifte doen! Het enige verschil is dat je verder niets hoeft af te dragen. Je kan bij de Belastingdienst wel ontheffing van deze verplichting aanvragen, maar dan nog moet je aan diverse eisen voldoen.
2: Inkomstenbelasting. hoe zit het precies met de inkomstenbelasting? Wat/wanneer moet ik dit afdragen en wat zijn de regels m.b.t. een webshop die dus een kleine omzet heeft?
Aan het einde van het jaar als je aangifte inkomstenbelasting doet moet je de winst die je hebt gemaakt opgeven als inkomsten. Daar betaal je vervolgens belasting over. Als je gebruik maakt van de KOR moet je ook de BTW die je mag houden als winst opgeven.
3: BTW afdracht. BTW rekenen over de verzendkosten is verplicht las ik. In mijn webshop bied ik de verzendkosten echter aan als 'Gratis'. Logisch, want alles kan opgestuurd worden via de normale brievenbuspost en een postzegel kost me 1 euro per verzending. Hoe moet ik dit documenteren in de administratie? En ik neem aan dat ik in mijn geval dus geen BTW hoef te rekenen naar de klant ivm het feit dat ik het 'gratis' aanbied?
Als je geen verzendkosten rekent, dan kan je hier ook geen BTW over heffen. Je moet wel gewoon BTW heffen over het product dat je verkoopt.
4: KVK aanmelding. aanmelden bij de KVK is niet meer dan logisch. Ik wil me echter aanmelden onder een algemene naam (eenmanszaak), en niet zozeer onder de naam van de webshop. Ik wil de inschrijving voor meerdere doeleinden gebruiken. Ik begreep dat een heffing betalen (80 euro) aan het HBD ook verplicht is voor webwinkels. Ik vind dit pure geldklopperij, gezien het feit ze niets toevoegen aan de webwinkel en dus enkel geld vangen.
Als ik me registreer onder een algemene naam met als omschrijving "aanbieden verschillende webdiensten", laat het HBD me dan met rust? Gezien mijn omvang en sowieso de omschrijving van mijn inschrijving? Dat scheelt mij 80 euro, en mocht het ooit storm lopen kan ik me altijd nog registreren natuurlijk
Ga langs bij de KvK en leg ze dit soort vragen voor. Mijn ervaring is dat ze prima en eerlijk advies geven. Een tip, wees wel eerlijk en probeer niet met oneigenlijke trucjes heffingen of dergelijke te ontlopen. Als je iets fout doet, dan heb je kans dat ze alles gaan controleren en je uiteindelijk nog meer geld kwijt bent...
5: Administratie bijhouden. Facturen uitprinten en bewaren is geen probleem. Ik heb echter weinig ervaring m.b.t. boekhouding, maar wil wel alles in eigen hand houden. Gezien de omvang van de shop wil ik niet te veel investeren, zeker niet in het begin, dus een boekhouder is geen optie.
Ik moet alle inkomsten en uitgaven bijhouden voor zover ik begreep. Moet ik dan per verkocht product een notitie maken in excel, waar ik de prijs excl. BTW en daarnaast de BTW vermeld? En dan simpelweg alles optellen, en later mijn kosten aftrekken (inkoop van producten, enveloppen, hosting, postzegels etc)? Of moet ik specifieker zijn en moet ik bepaalde dingen op een bepaalde manier bijhouden?
Op de site van de Belastingdienst kan je prima vinden aan welke eisen je administratie moet voldoen. Twijfel je, vraag het dan gewoon aan de Belastingdienst.
Hopelijk niet teveel vragen in 1x 8)
Gelet op je vragen zou ik zeggen, ga gewoon eens langs bij de KvK en de Belastingdienst. Mijn ervaring is dat ze je beide prima kunnen helpen en aangeven waar je allemaal aan moet denken. Ze zullen je beide vast ook nog het nodige kunnen vertellen waar je zelf nog niet aangedacht hebt.

Als je een bedrijfje begint is administratie vaak iets waar niet lang bij stilgestaan wordt. Zorg er echter voor dat je administratie goed op orde is en belangrijker nog, gewoon klopt. Met name starters vergeten wel eens ten onrechte het belang van een goede administratie. Als je administratie goed op orde is kan je snel zien hoe het met je bedrijf gaat, of je winst of verlies maakt. Ook kan je dan snel zien of je marge niet te laag is.

[Voor 10% gewijzigd door DarkFly op 14-05-2012 13:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23:02
Ik sluit me voornamelijk aan bij darkfly, maar wil je nog even een paar tips geven ( Zat zelf in dezelfde situatie als jij een drietal jaar geleden):

Bewaar alles! Alle brieven die je van de belastingdienst krijg, van de KvK, van de bank, offertes/facturen/orders/afleverbonnen etc. Zeker als startende ondernemer is dit helemaal niet zoveel, waarschijnlijk niet meer dan 1 map per jaar. Gewoon doen dus!

Alle administratie die je digitaal hebt ben je ook bewaarplichtig over. Dus als jij een factuur mailt/geautomatiseerd stuurt naar een klant of bijvoorbeeld een excell sheet bijhoud voor het een of ander móet je dat bewaren voor de belastingdienst. Houd hier rekening mee. Schaf bijv. een USB stick aan waar je dit soort bestanden op back-upt, deze usb stick kan je dan bijvoorbeeld per jaar in de map stoppen waar hij bij hoort, dan hoef je je nooit zorgen te maken dat je bestanden kwijtraakt.

HBD kom je waarschijnlijk niet onderuit, accepteer dat het voeren van een onderneming geld kost. Je bent per jaar sowieso geld kwijt aan de KvK, hosting, domeinnaam, porti, advertenties, de bank etc.
Ik snap dat je dit zo laag mogelijk wilt houden, maar als die 80 euro voor het HBD een probleem is zou ik je bijna adviseren voorlopig nog géén inschrijving te doen en een maandje of 2/3 aan te kijken hoe de zaak loopt. Je bent niet direct verplicht je in te schrijven en als de zaak dan niet loopt weet je eigenlijk genoeg en dat scheelt je een hoop rompslomp! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dannydekr
[

HBD kom je waarschijnlijk niet onderuit, accepteer dat het voeren van een onderneming geld kost. Je bent per jaar sowieso geld kwijt aan de KvK, hosting, domeinnaam, porti, advertenties, de bank etc.
Ik snap dat je dit zo laag mogelijk wilt houden, maar als die 80 euro voor het HBD een probleem is zou ik je bijna adviseren voorlopig nog géén inschrijving te doen en een maandje of 2/3 aan te kijken hoe de zaak loopt. Je bent niet direct verplicht je in te schrijven en als de zaak dan niet loopt weet je eigenlijk genoeg en dat scheelt je een hoop rompslomp! :)
Helaas moet je sinds begin 2012 om iDeal te gebruiken een KvK inschrijving hebben. Hierdoor kom ik onder de inschrijving bij de KvK sowieso niet uit. Dus drie maanden aankijken is geen optie helaas, anders had ik dat zeker gedaan ;).

Ik ben er wel redelijk van overtuigd dat ik mijn voorraadje sowieso wel snel kwijtraak. Ik ben erg goed in e-marketing en heb 200 euro gratis advertentiegeld voor Admarkt van marktplaats op de kop weten te tikken. Sowieso is er in de omgeving is er veel vraag naar de producten :)

Die HBD heffing is overigens al in opsraak. In 2011 is er een meerderheid behaald in de Tweede Kamer om dat af te schaffen, voor o.a. webwinkels. Concrete wetgeving is er nog niet helaas.

Het KvK schrijft je niet automatisch in bij het HBD voor zover ik begreep. Het HBD scant KvK inschrijvingen op omschrijving en sturen je automatisch een rekening als dit overeenkomt met de detailhandel. Omdat ik mijn KvK nummer voor meerdere doeleinden wil gebruiken in de toekomst, en de omschrijving van mijn bedrijf dus algemener is, denk ik dat ze mij sowieso wel over het hoofd zien. En als de shop beter loopt dan ik nu denk, kan ik me na een aantal maanden alsnog inschrijven bij die lui, want wil natuurlijk niet overkomen als 1 of andere heffing/belasting ontduiker :+

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16:35
Als je nu start krijg je 50% korting op de heffing van het HBD.

En ik zou ook zeggen dat dit een zakelijke uitgave is die je kunt aftrekken (zoals je kvk, etc)? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dannydekr
Helaas kun je als kleine startende ondernemer bijna geen gebruik maken van aftrekposten m.b.t. belasting. Je moet hiervoor een erkent ondernemer worden bij de belastingdienst. Je hebt hiervoor een minimum uren-eis en zo zijn er allerlei andere vereisten. De 1225 uren eis alleen al is in mijn geval veel te hoog. Ook hier is de Tweede Kamer mee bezig, maar nog niets concreets jammer genoeg.

Ik let daarom sowieso heel goed op de kosten, heb ze tot nu toe redelijk in de hand:

Hosting: 40 euro per jaar
5GB ruimte, 40GB dataverkeer. Had dat pakket al, dus nu een nieuw domein aangehangen voor 5 euro

Additionele plugins voor commerce-pakket: 47 euro
Woocommerce is gratis, maar sommige plugins zijn niet gratis te krijgen. iDeal via Sisow kost je 37 euro en ik heb een Social-Share-Discount plugin voor 10 euro aangeshaft.

Enveloppen: 21 euro incl.
100 bubbeltjes enveloppen. Erg goedkoop wat mij betreft.

KVK inschrijving: 45 euro
Te doen :)

HBD: 80 of 40 euro
Uiteindelijk noodzaak ben ik bang

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 08-06 15:00
Het merendeel is al beantwoord, hierbij een paar kleine aanvullingen..
Dannydekr schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:34:
Het gaat per belastingjaar, ingaand op 1 januari en eindigend op 31 december. NB In het algemeen vraag je aan de belastingdienst om slechts een keer per jaar BTW-aangifte te doen - bij een geringe omzet zullen ze akkoord gaan. Het is dus niet zo dat je eerst kwartaalaangiften doet en de geinde BTW afdraagt om deze later weer terug te krijgen.
Aannemend dat je een eenmanszaak start, verloopt de aangifte samen met je 'normale' aangifte. Ergens vul je in dat je naast je baan ook nog wat geld hebt verdiend met je zaak. De belasting wordt geheven over de winst.
Je zal bij HBD zelf moeten vragen hoe zij de nieuwe ondernemingen 'ontdekken'. Dan kan via gemeenteberichten (toekennen vergunningen e.d.), misschien via groothandels die hun adressen verkopen, en ook via KvK. Over het KvK - dit is een openbaar handelsregister, met de nadruk op openbaar. Na inschrijving zul je een berg post ontvangen van drukkerijen, boekhouders, accountants en nog veel meer (ik werd zelfs benaderd door de politie om te adverteren in anti-inbraakgids!)
Let wel, het KvK heeft ook een rol als betrouwbare beheerder van het handelsregister - als je bij het KvK bent geregistreerd dan weten andere bedrijven dat je te vertrouwen bent, en als anders blijkt dan kan het KvK helpen om jou te vinden. Die betrouwbaarheid wil het KvK graag behouden en ze zijn daarom niet erg gelukkig met ondernemers die de zaak willen belazeren.
In principe zijn er twee belanghebbenden, de eerste ben jijzelf en de tweede is de belastingdienst. De belastingdienst heeft een hele eenvoudige norm - het moet controleerbaar zijn. Ofwel, er moeten allerlei bonnetjes, facturen en dergelijke zijn, en als je deze optelt en verder verwerkt dan komt hetzelfde bedrag eruit als jij opgeeft in de BTW en inkomstenbelastingaangifte.
Maar er zijn allerlei extra regeltjes die het gecompliceerd maken. Bijvoorbeeld afschrijvingen, koop jij een object van meer dan 450 Eur (bv. een computer) dat je kennelijk meerdere jaren kan gebruiken dan kan je dat bedrag niet in een keer als kosten opvoeren. Verder, je noemt het nergens, maar je moet altijd een factuur maken en meesturen. Aan die factuur worden een aantal eisen gesteld, zoals het expliciet vermelden van BTW, BTW-nummer en BTW-tarief, factuurdatum enz. Zorg dat je dat goed regelt.
Toen ik mij registreerde bij het KvK kreeg ik een aantal folders mee, een daarvan bevatte een boekhoudmethode voor detailhandel. Voor mij was het niet van toepassing, maar toch. En op internet is natuurlijk ook van alles te vinden.

Tenslotte, veel succes!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dannydekr
Free rider schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:11:
Verder, je noemt het nergens, maar je moet altijd een factuur maken en meesturen. Aan die factuur worden een aantal eisen gesteld, zoals het expliciet vermelden van BTW, BTW-nummer en BTW-tarief, factuurdatum enz. Zorg dat je dat goed regelt.
Toen ik mij registreerde bij het KvK kreeg ik een aantal folders mee, een daarvan bevatte een boekhoudmethode voor detailhandel. Voor mij was het niet van toepassing, maar toch. En op internet is natuurlijk ook van alles te vinden.

Tenslotte, veel succes!
Facturen wil ik per bestelling 2x uitprinten. 1 voor mezelf en 1 stuur ik mee met de bestelling. Volgens mij heb ik deze wel op orde qua vormgeving, alles wat jij opnoemt staat er in ieder geval in :) Mijn systeem gebruikt oplopende ordernummers (3 cijfers). Deze wil ik ook gebruiken als factuurnummers. Volgens mij is dit gewoon toegestaan (kon er niets over vinden dat het tegendeel beweerde).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:23
Free rider schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:11:Het gaat per belastingjaar, ingaand op 1 januari en eindigend op 31 december. NB In het algemeen vraag je aan de belastingdienst om slechts een keer per jaar BTW-aangifte te doen - bij een geringe omzet zullen ze akkoord gaan. Het is dus niet zo dat je eerst kwartaalaangiften doet en de geinde BTW afdraagt om deze later weer terug te krijgen.
Ook als je per kwartaal aangifte doet dan kun je direct de KOR toepassen, ook dan hoef je dus niet later het geld nog terug te vragen. Er staat gewoon een vakje op het aangifteformulier voor. Als aan het eind van het jaar blijkt dat je toch geen recht hebt op KOR dan moet je het alsnog betalen, natuurlijk.
BTW afdracht. BTW rekenen over de verzendkosten is verplicht las ik. In mijn webshop bied ik de verzendkosten echter aan als 'Gratis'. Logisch, want alles kan opgestuurd worden via de normale brievenbuspost en een postzegel kost me 1 euro per verzending. Hoe moet ik dit documenteren in de administratie? En ik neem aan dat ik in mijn geval dus geen BTW hoef te rekenen naar de klant ivm het feit dat ik het 'gratis' aanbied?
De BTW wordt over het totale factuurbedrag berekend, hoe het is opgebouwd (verzenden al dan niet gratis) maakt niet uit. Let wel even op: postzegels zijn vrijgesteld van BTW, dus als je voor €1 postzegels koopt kun je daar niks van aftrekken (voor de BTW, die €1 kan wel van inkomstenbelasting af, natuurlijk). Als je vervolgens die €1 doorberekent aan de klant, dan moet de klant €1,19 betalen. Als je de klant €1 (inc. BTW) berekent, dan moet je daar vervolgens nog €0,16 van afdragen en dan is de verzending niet volledig gedekt door wat de klant betaalt. Hoewel de postzegels met 0% zijn belast moet je het bij de klant met 19% berekenen: je verkoopt niet de postzegels, maar de dienst dat je die postzegels op zijn pakketje plakt en het in de brievenbus gooit.
Facturen wil ik per bestelling 2x uitprinten. 1 voor mezelf en 1 stuur ik mee met de bestelling. Volgens mij heb ik deze wel op orde qua vormgeving, alles wat jij opnoemt staat er in ieder geval in Mijn systeem gebruikt oplopende ordernummers (3 cijfers). Deze wil ik ook gebruiken als factuurnummers. Volgens mij is dit gewoon toegestaan (kon er niets over vinden dat het tegendeel beweerde).
Het is niet nodig om de facturen uit te printen. Het is ook voldoende om de factuur gewoon via email naar de klant te sturen en de factuur digitaal in je administratie te bewaren. Bij de klant gaat het waarschijnlijk toch gelijk de prullenbak in en zelf heb je ook niet echt een papieren versie nodig.
Sterker nog: alles wat hier in papieren vorm binnenkomt scan ik in en het origineel gaat de prullenbak in. Dat thermische papier waarop bonnetjes meestal zijn geprint heeft bepaald niet het eeuwige leven dus inscannen/kopieren moet je het toch om aan de bewaarplicht (7 jaar!) te kunnen voldoen. Zorg dus altijd voor een goede backup van de digitale administratie, want als je huis afbrandt of, erger nog, je hardeschijf crasht ben je alles kwijt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Wat nog wel een voordeel voor je kan zijn, als je voor de belastingdienst ook gezien wordt als ondernemer, kun je gebruik maken van de MKB-winstvrijstelling. Deze winstvrijstelling is de enige aftrekpost waar het 1225 urencriterium niet van toepassing is. Hierbij mag je 12% van de fiscale winst aftrekken, waardoor je dus minder inkomstenbelasting betaald. Afhankelijk van je winst, zul je moeten bekijken of je dit waard is, aangezien je dan een omvangrijkere belastingaangifte moet doen.

Voor 5.5 jaar geleden ben ik zelf gestart en dus ook met dat soort vragen als jou rondgelopen. Op de site van de kvk en belastingdienst is erg veel voor starters te vinden, een persoonlijk gesprek heb ik er nooit gehad. Een andere site waar ik altijd ook veel informatie heb kunnen vinden, is lancelots.nl.

1. KOR
Die mag je per kwartaal al verrekenen, als je verwacht dat je er niet bovenuit komt. Echter kun je ook aan het einde van het jaar, na het 4e kwartaal een correctie toepassen.

2. IB
De behaalde winst kun je in box 1, resultaat overige werkzaamheden (ROW), opgeven.

3. BTW postzegels
Als het niks kost, hef je er ook geen BTW over ;) De ingekochte (btw-vrije!) postzegels kun je uiteraard gewoon van je inkomsten aftrekken als bedrijfsuitgaves.

4. KvK vermelding
Zou ik altijd doen, ook als extra zekerheid naar klanten toe. HDB had ik nog nooit van gehoord, maar dat is voor mij ook niet van toepassing.

5. Administratie
Die moet je altijd goed bijhouden. Zelf print ik altijd wel alle facturen uit, zodat ik een overzichtelijk naslagwerk heb met inkomsten en uitgaves. Bij een simpele bedrijfje, waarbij je bijvoorbeeld geen investeringen (uitgaves hoger dan 450 euro) doet is een winst- en verliesrekening vrij makkelijk op te stellen. Alle inkomsten - uitgaves = winst (kort gezegd).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dannydekr
Bedankt allemaal voor de antwoorden in ieder geval. Morgen ga ik me inschrijven bij de KVK in Utrecht, heb immers tijd over. Geen idee waar ik moet zijn en of dit op afspraak gaat, maar denk dat ik daar vanzelf achter kom als ik binnenkom :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:05

eamelink

Droptikkels

Je kan zo binnenlopen, snel gepiept.

Kost volgens mij ook niets, tenzij je daadwerkelijk een uittreksel wilt van je nieuwe toko, dan moet je daarvoor betalen :P

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Verdere kicks worden dan maar voorkomen met een slotje.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True