Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik krijg nu al een hele tijd iedere maand een reclameblad bij mijn maandelijkse Mastercard afrekening, van "Spaar & Pluk". Hierop beweert men dat voor elke verrichting van minstens 25 Euro, je een spaarpunt krijgt. Heb je 5 spaarpunten verzameld, dan ontvang je een aankoopcheque van 5 Euro die je kunt gebruiken in 1500 "winkelpunten" in België.

Effe rekenen, 5 x 25 € (als je je aankopen een beetje spreidt over meerdere betalingen van telkens 25€) = 125€, 5€ aankoopcheque, maakt 4% als ik goed kan rekenen, toch wel aardig.

Je hoeft je enkel maar te registreren, zegt men, op de website (ik weet niet of ik toegelaten ben deze hier te posten, maar als de naam Spaar & Pluk is, in België dan is het wel vrij duidelijk wat dat moet zijn).

Nu ben ik tegenover zulke zaken, en vooral tegenover banken en financiële instellingen, ontzettend wantrouwig. Iemand hier ervaring mee? Wat is de catch?

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11 18:47

Dido

heforshe

De catch is dat jij daardoor voor meer transacties je CC gaat gebruiken
Voor iedere transactie krijgt MC een kickback
Dus verdienen zij meer geld

Om jou aan te moedigen geven ze daarvan een klein beetje aan jou

Het leuke is dat jij rekent met 4%, maar veel mensen zullen over het algemeen juist grotere aankopen doen met hun CC.
En als jij dus niet 5 x 25 euro afrekent, maar 5x50 euro, dan is je "winst"nog maar 2%.

Wat betekent mijn avatar?

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-11 17:49
Een Mastercard moet je voor betalen. Dus tenzij jij veel gaat uitgeven, wegen die €5,- niet op tegen de kosten van de Mastercard.

gewoon nee.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Last but not least: je gaat zo geforceerd je MC meer gebruiken, zodat je hem ook na de actie misschien sneller zult trekken. Want je weet dan hoe het betalen werkt, waar je hem kunt gebruiken en hoe je terugbetaalt. Tot slot geef je ook nog je NAW-gegevens en email bij registratie, zodat ze je kunnen direct-mailen met andere acties als deze is afgelopen.
En dat kost je dan als bedrijf maar een schijntje, als je het zou vergelijken met andere middelen om je product intensiever te laten gebruiken.

Bottom-line voor jou is: doe vooral mee en pik zo inderdaad een stukje korting/retour op je kaartkosten mee. Als je niet meedoet, heeft MC daar geen (weinig) last van en heb jij geen voordeel.

[ Voor 16% gewijzigd door Reptile209 op 14-05-2012 12:44 ]

Zo scherp als een voetbal!

• demichel
Dido schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:38:
Het leuke is dat jij rekent met 4%, maar veel mensen zullen over het algemeen juist grotere aankopen doen met hun CC.
En als jij dus niet 5 x 25 euro afrekent, maar 5x50 euro, dan is je "winst"nog maar 2%.
Klopt. Daarom zou je dan ook kleinere aankopen moeten spreiden over meerdere transacties. Als je natuurlijk een wasmachine van 400€ koopt met Mastercard, dan stopt het daar al natuurlijk.

Kom je natuurlijk nooit echt aan die theoretische 4%.
SanderPS3 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:38:
Een Mastercard moet je voor betalen. Dus tenzij jij veel gaat uitgeven, wegen die €5,- niet op tegen de kosten van de Mastercard.
Moet je niet altijd voor betalen. Mijne is gratis bij mijn bank, en niet alleen het eerste jaar :-) kwestie van de grootbanken te mijden

[ Voor 42% gewijzigd door demichel op 14-05-2012 12:47 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

SanderPS3 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:38:
Die 25 euro per jaar die ik voor mijn MC betaal, heb je zo wel heel snel terugverdiend. Helaas is dit een BE actie, begrijp ik.

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 11:36
Ik moet die dingen meestal integraal in de papiermand mikken. Er zit zelden iets bij van winkels waar wij kopen en de producten zijn er zelfs met de korting meestal nog duurder dan waar we wél winkelen... Als je er dan nog het gedoe met de bonnetjes bij rekent hoeft het helemaal niet voor mij :)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• demichel
HellPunk schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:57:
Ik moet die dingen meestal integraal in de papiermand mikken. Er zit zelden iets bij van winkels waar wij kopen en de producten zijn er zelfs met de korting meestal nog duurder dan waar we wél winkelen... Als je er dan nog het gedoe met de bonnetjes bij rekent hoeft het helemaal niet voor mij :)
Daar zit volgen mij ook de grootste catch, de kortingsbonnen zijn wellicht enkel geldig in winkels die een stuk duurder zijn voor dezelfde produkten die je elders koopt.

Ik laat het maar, te veel gedoe en te weinig opbrengst.

• bulbanos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 14:14
Ermmm.... Neee....
De Inno verkoopt zijn merkkleren aan identiek dezelfde prijzen als de gewone Tommy, McG en al de rest. Een hemd is daar dankzij die bons al snel 20€ goedkoper. Ook de prijzen op parfums zijn zeer vergelijkbaar.
Je moet natuurlijk niet meer in de Colmar gaan eten of zo maar je winst maximaliseren.
Je mag me je bons opsturen, of ik zal ze komen halen!

Overigs hebben we dankbaar gebruik gemaakt van de kans om je te registreren voor de restodays vóór het grote publiek waardoor we onze eerste keuze van datum hadden in een sterrenrestaurant. Ook dankzij Spaar&Pluk.

[ Voor 34% gewijzigd door bulbanos op 15-05-2012 08:58 ]

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 11:36
bulbanos schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 08:56:
Ermmm.... Neee....
De Inno verkoopt zijn merkkleren aan identiek dezelfde prijzen als de gewone Tommy, McG en al de rest. Een hemd is daar dankzij die bons al snel 20€ goedkoper. Ook de prijzen op parfums zijn zeer vergelijkbaar.
Je moet natuurlijk niet meer in de Colmar gaan eten of zo maar je winst maximaliseren.

Overigs hebben we dankbaar gebruik gemaakt van de kans om je te registreren voor de restodays vóór het grote publiek waardoor we onze eerste keuze van datum hadden in een sterrenrestaurant. Ook dankzij Spaar&Pluk.
Het is natuurlijk des te beter als je de bons wel kan gebruiken :-) , wij doen er thuis iig weinig mee. Soms zit er een bon voor de Gamma bij, die komt altijd wel van pas. Merkkleding koop ik bijvoorbeeld dan weer niet en ik zal me door wat korting ook niet toe laten verleiden om dat wel te doen.

Parfums e.d. koop ik dan weer over de grens, daar is de prijs over het algemeen altijd lager dan in BE. Mogelijk kun je er met een bon nog een extra goede prijs uithalen, maar dat kost je dan ook weer tijd.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• demichel
Ermmm.... Neee....
Aha, OK, dan is het misschien toch interessant me es te registreren. Fijn van iemand te horen (ook Vlaming?) die van het systeem gebruik maakt.
Ermmm.... Neee....
Snap ik niet, waarom niet meer in de Colmar gaan eten? Mis ik iets?

Pagina: 1