SSD + Lacie rugged externe behuizing?

Pagina: 1
Acties:

• ottovds
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-01 16:19
Nu ik zwaar aan het video editten ben komen mijn iMac en Macbook pro's interne SSD's soms wat capaciteit te kort. Een snelle externe HD voor actieve video bewerking zou dus een oplossing zijn. Maar mijn huidige externe (draaiende) schijven komen naar mijn gevoel toch wat snelheid tekort. Vooral als ze 5 clips tegelijkertijd moeten afspelen in hoge resoluties.

Aangezien ik net een kapotteHD gehaald heb uit mijn Lacie rugged externe HD voor onderweg, vraag ik me af of ik deze behuizing niet kan gebruiken voor een mooie snelle en stille SSD externe disk voor onderweg en om thuis mee te werken.

240GB of groter zouden moeten volstaan.

Maar is dit wel de moeite waard? Ga ik echt extra performance trekken als ik deze dan aansluit met firewire 800?

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Qua performance zou je waarschijnlijk beter af zijn met een eSATA behuizing (als al je systemen dat hebben tenminste). FireWire 800 doet theoretisch 800Mbit/s, eSATA tot 6Gbit/s (afhankelijk van je controller).

Verwijderd

MindStorm schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:25:
Qua performance zou je waarschijnlijk beter af zijn met een eSATA behuizing (als al je systemen dat hebben tenminste). FireWire 800 doet theoretisch 800Mbit/s, eSATA tot 6Gbit/s (afhankelijk van je controller).
En anders is, mits ondersteunt door je pc/laptop, USB 3.0 ook een mooie optie.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Firewire haalt de snelheid van een SSD bij lange na niet. Je kan er dus net zo goed een HD inzetten.

• Speedwolf
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-07-2024
welke externe poort je ook neemt je haat je SSD nooit voor de volle 100% kunnen benutten.
De snelheid van de poort zal altijd de bottleneck zijn.

Ik zou het niet aanraden.

Verwijderd

Speedwolf schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:29:
welke externe poort je ook neemt je haat je SSD nooit voor de volle 100% kunnen benutten.
De snelheid van de poort zal altijd de bottleneck zijn.

Ik zou het niet aanraden.
Nou nee, op USB3.0 haalt mijn ssd anders nagenoeg dezelfde dezelfde resultaten als dat ik hem inbouw (crucial m4); enkel de accesstimes zijn wat hoger maar gemiddelde troughput (zowel sequential als random) is dus nagenoeg hetzelfde.

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:22
zie boven, je zal worden tegengehouden door de limitatie van usb 2 en firewire 800, weet niet welke generatie macbook pro/imac je hebt anders zou ik kijken naar thunderbolt interface's (en als je echt geld teveel hebt kan je voor de 6/12TB thunderbolt externe disks kunnen kijken die halen ssd snelheden en zijn opeens 6/12TB groot)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Pagina: 1