Nu ik zwaar aan het video editten ben komen mijn iMac en Macbook pro's interne SSD's soms wat capaciteit te kort. Een snelle externe HD voor actieve video bewerking zou dus een oplossing zijn. Maar mijn huidige externe (draaiende) schijven komen naar mijn gevoel toch wat snelheid tekort. Vooral als ze 5 clips tegelijkertijd moeten afspelen in hoge resoluties.
Aangezien ik net een kapotteHD gehaald heb uit mijn Lacie rugged externe HD voor onderweg, vraag ik me af of ik deze behuizing niet kan gebruiken voor een mooie snelle en stille SSD externe disk voor onderweg en om thuis mee te werken.
240GB of groter zouden moeten volstaan.
Maar is dit wel de moeite waard? Ga ik echt extra performance trekken als ik deze dan aansluit met firewire 800?
Aangezien ik net een kapotteHD gehaald heb uit mijn Lacie rugged externe HD voor onderweg, vraag ik me af of ik deze behuizing niet kan gebruiken voor een mooie snelle en stille SSD externe disk voor onderweg en om thuis mee te werken.
240GB of groter zouden moeten volstaan.
Maar is dit wel de moeite waard? Ga ik echt extra performance trekken als ik deze dan aansluit met firewire 800?