Toon posts:

PPTP vpn en android geen internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op een linux server heb ik een pptpd vpn server geïnstalleerd. Wat betreft instellingen staat alles vrij standaard.
Nu wil ik via android verbinding maken met deze vpn server en via deze vpn verbinding het internet op. Nu kan ik verbinding maken met de vpn server. De verbinding komt tot stand maar internet werkt niet.

Op een windows 7 pc en een macbook lukt het ook om een vpn verbinding te maken en hier werkt het internet gewoon nadat ik simpelweg het ip en gebruikersnaam en wachtwoord heb ingevoerd. Weet iemand wat ik nu moet aanpassen? Het probleem zou ergens in android moeten zitten aangezien het op windows an osx wel werkt. Ik maak gebruik van de standaard VPN software van android. Bij "DNS-zoekdomeinen" heb ik nog een dns server op het internet ingevoerd maar helaas heeft dit niet geholpen. Zonder vpn verbinding werkt het internet wel gewoon en de vpn verbinding komt goed tot stand zonder foutmeldingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 07:40
Heb je bij je android niet nog een vinkje met stuur alle verkeer?
Dat wil zeggen dat hij alles over de VPN heen jaagt wat je misschien helemaal niet wil.
Zet dat eens uit misschien dat het dan wel werkt.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik denk dat het omgekeerd is van wat djkavaa aangeeft. Windows en OSX heeft niet stuur alle verkeer over VPN aan, waardoor je alleen lokale VPN toegang hebt en de rest van internet gaat buiten de VPN. Op de VPN server heb je vervolgens geen routing aan staan en verklaard waarom je Android niet werkt.

Geef dus eens je configuratie, want met de informatie die we nu hebben is het zoeken naar een speld in een hooiberg.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 07:40
Dat zou ook nog eens kunnen inderdaad.
Maar op me ipad en iphone heb ik wel een optie om stuur alle verkeer te doen vandaar dat ik dacht dat dit bij android ook zo zat.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb beide (Android telefoon en iPhone), dus weet dat Android 't niet heeft. Weet dus niet wat het eigenlijk doet, of het alle verkeer over de VPN gooit of niet. Blijkbaar dus wel.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mac en windows wordt al het verkeer over de vpn tunnel geleid. In mac os heb ik "verstuur al het verkeer over de vpn" aangezet en als ik in de webbrowser mijn ip opvraag of een traceroute doe dan zie ik dat het verkeer vanaf het ip adres van de vpn naar het internet gaat.

Op de pptp server heb ik routing aangezet en dit werkt dus ook op desktop OSen. In android zijn de opties heel beperkt. Het enige dat ingesteld kan worden is vpn-naam, vpn-server ip,pptp codering en dns-zoekdomeinen.

UPDATE: Heel vaag maar ik heb de naam van de vpn verbinding gewijzigd van "pptp" naar "beveiligd". Nu werkt het internet wel op android.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 18:11 ]

Pagina: 1