Toon posts:

90 minuten cd's op LiteOn 12101B

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
Ik heb kort geleden deze brander gekocht. Meteen de firmware ge-update die toen bij liteon te downloaden was. De upgrade (met bestandje ls3822.exe) verliep goed en m'n firmware was toen ls22. Bij deze firmware update stond dat overburn nu ge-support wordt.

Probleem is nu het volgende: ik wilde vandaag een 90 minuten cd'tje (merk
Platinum, gehaald bij Funprice) branden met Nero (versie 5.0.4.4). Dit lukt
echter niet. Ik heb al Overburn aangezet in het Expert Menu. Tevens in het General menu de 'check cd format' uitgezet. Ook doe ik aan 'Disk at once' en heb ingesteld dat de maximum cdlength 90 minuten is. Toch lukt het niet om het cd'tje te branden (progje zegt 'Not enough space' en spuugt het cd-tje uit).

Iemand enig idee wat het probleem is en hoe dit opgelost zou kunnen worden?

Verwijderd

Nero deed dat bij mij ook. Probeer eens met fireburner.

Verwijderd

hmm... bij mij brnadt nero wel 90min. cd's....
het enige verschil is dat ik ver. 5.0.2.4 heb..

misschien dat het daar aan ligt??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff geprobeerd met fireburner het cd'tje te branden. Dit lukte helaas niet :'(

Ik zal eens kijken of Nero 5.0.2.4 betere resultaten geeft, maar ik heb weinig hoop.
Maar wat voor firmware gebruik jullie eigenlijk?

Verwijderd

en Nero 5.5 ??

Verwijderd

Topicstarter
Ook Nero 5.5.0.3 had geen succes...

Hebben jullie trouwens je brander op udma staan? M'n mobo (Abit KT7) ziet 'm alleen in PIO mode 4.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:24

ChUcKiE

Dus........

Heb je dan de laatste Via 4in1 4.29 drivers geinstalleerd? Als ik dan mijn brander op de onboard ata66 controller hang, dan kan ik DMA wel aanzetten, op mijn promise100 (A7V) werkt het niet en wordt mijn brander als SCSI-device gezien!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook de laatste via drivers geinstalleerd, helpt echter niet...:'(

Ik meende ooit gehoord te hebben dat je voor overburn beslist in udma mode moest zitten. Ik kan dma wel aankruisen bij de cdrom properties, alleen denk ik dat dat niet veel uitmaakt als het bios dat ding niet in dma modus zet. Dus vraag ik mij nu af: wie heeft de liteon 12101b en wat zie je als je comp opstart? Staat er dan iets van udma33/66 of iets van pio mode 4?
Als je dezelfde mobo (kt7)/brander combo hebt, zou je dan ook ff kunnen melden wat je biosversie is en op welke kabel ie zit (master/slave e.d.)?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Ik heb Windows 2000, DMA ingeschakeld. Hij zegt dat hij op DMA staat (geen UDMA). Ik heb nog niet geprobeerd om overburn te gebruiken.

Ik heb een KT7-Raid met de laatste officiële BIOS (dus op de Abit site, KT7-WZ). Hij zit bij mij op de gewone controller (dus niet de Raid/ATA-100) samen met een CD-rom speler, DVD-speler en zipdrive. Hij staat op slave (meeste branders willen dat) en heeft net de laatste firmware gekregen.
Nog meer info? Laat het me weten.

• Postman
En Nero zegt dat overburn ondersteunt is en dat zei die eerst niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.loeffen.com/nero.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook ff het bios ge-flashed naar wz. Tevens nog es gekeken of het nou uitmaakte op welke ide kabel/mode ik de brander zette. Maar dat maakte dus niet uit...

Nero zegt bij mij ook dat de brander overburn ondersteund e.d., dus dat is het ook niet.

Enige verschil is dat op het plaatje hierboven 'atapi' staat als adapter, terwijl er bij mij 'ESDI_506' staat en dat er SCSI-ID 1 staat (bij mij 0). Zou dat het verschil maken?!?

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 13:15
Lukte hier wel, 88, nog wat.
Precies zoals je beschrijft, overburn in de expert funtie etc.
Lukte eerst niet maar toen wilde ik 900mb erop branden (even de kluts kwijt hihi).
wat ik wil zeggen probeer het eens met 85 minuten of zo, misschien maak je dezelfde fout.
gr, j

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
Haal de 4in1 drivers eens helemaal weg en probeer het dan nog eens...

Verwijderd

gebruik cdrwin. die zegt alleen maar dat de cd te weinig ruimt bevat en als je op ok klikt gaat ie ondanks dat gewoon verder met beginnen met branden. Overbranden gaat ook erg goed moet ik zeggen. (80 min cd een 85 min cd'tje maken :))

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 18:56
Als ik mijn computer opstart, dan staat er dat mijn lite on 12x10x32 mode 4 is, dus geen udma...
Is dit normaal of is ie wel udma 2???

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 08:49
ja dat is normaal want mode 4 is als ik het goed heb 15mb per seconde en dat haalt je brander toch niet

Verwijderd

Topicstarter
Gouranga: volgens de cdrwin pagina ondersteund het programma geen liteon cdbranders. Hoe heb je het eigenlijk aan de praat gekregen? :)

Ik ben zelf erg bang dat het probleem nu veroorzaakt wordt door het installeren van meerdere brandprogramma's. Het schijnt dat dat de zogenaamde 'ASPI-layer' (een of andere vage vertaallaag tussen brandprogje en brander, zie ook http://www.mrichter.com/cdr/primer/aspi.htm) hierdoor ontregeld kan raken.

Ik hoop nou maar dat niet zo erg is nu dat ik op nieuw win98se moet gaan installen..|:(

Verwijderd

Hier een Abit KT7a.
Liteon Master op Hotrod66 controller.
Op PIO 4 (UDMA2 zegt bios) sneller wil ie niet.
Ook geflashed naar l22.

Nero 5.0.0.3
Overburn: Niet ondersteund :(

Moet nog wat rommelen met dat ding, heb em pas een week.

Kijk anders ff op www.gamecopyworld.com

Verwijderd

Ik heb firmware geupdate en toen deed ie het ineens met cdrwin (daarvoor deed ie het inderdaad niet!). Ne gewoon perfect ondanks dat het een kut brander is vergeleken met mijn andere brander (plex 16*10*40 B-))

Gewoon plex rulezzz

Verwijderd

[b]Gewoon plex rulezzz
plex rulez met hetzelfde binnenwerk??

lamenie lache!

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 22:48 schreef DaFoX het volgende:

[..]

plex rulez met hetzelfde binnenwerk??

lamenie lache!
Ben je nou zo dom of lijkt het zo.
Plextor maakt de loopwerken toch echt zelf, ze kopen alleen bepaalde onderdelen bij Sanyo, net als Lite-On.
Dat loopwerk is ten 1e wat beter dan die van Lite-On, ten 2e is de firmware die Plextor erin propt ook beter dan die van Lite-On

• Postman
Op maandag 26 maart 2001 22:57 schreef oppertweaker het volgende:

[..]

Ben je nou zo dom of lijkt het zo.
Plextor maakt de loopwerken toch echt zelf, ze kopen alleen bepaalde onderdelen bij Sanyo, net als Lite-On.
Dat loopwerk is ten 1e wat beter dan die van Lite-On, ten 2e is de firmware die Plextor erin propt ook beter dan die van Lite-On
En toch ben ik het je voorganger eens. Sanyo maakt het loopwerk, Plextor bied alleen de naam en betere service (Lite-On duurt langer met wisselen bij problemen, Plextor 1 a 2 dagen). Hoe komt Plextor anders aan Burn-Proof? Denk je dat Sanyo zegt: "Hier heb je de vitale onderdelen voor Burn-Proof, ontwikkel je eigen brander en jat dan meteen ons patent ff" |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik was eerst ff teleurgesteld in m'n Liteon, maar ben dan nu toch erg tevreden.
Ik heb het probleem opgelost door alle cdburn progjes van de hdd te verwijderen. Daarna Nero 5.0.3.8 opnieuw geinstalled. Alle overburn preferences e.d ingesteld en HET WERKT!!!:9~

Iedereen bedankt voor de reacties!!

Verwijderd

Ik heb van elk merk een en heb ze goed kunnen vergelijken. Hieruit kon ik toch echt concluderen dat plextor betere branders biedt!!!!! (voor al in het"backupen" van zeeeeeeeer goede beveiligde cd's >:))

Verwijderd

Ik ga niet in op de discussie welke rander beter is, maar ik zou graag willen weten hoeveel minuten je van die 90 vol kan maken. Aantal Mb's is ook goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon op een cd'tje 739 MB zetten.. jammer genoeg net iets te weinig voor dat 760 MB filmpie...

• jahako
777 MB (88.17 min.) had waarscijnlijk wel meer op gekunnen
maar had geen audio liggen van ongeveer 24 MB.
GR. jan
edit> was wel een 90 minuten cd natuurlijk<edit

Verwijderd

Topicstarter
Jahako: Wat voor merk cd'tje gebruikte je daarvoor? Ik neem aan dat je op een liteon 12101b brandde? En met welk progje en op welke snelheid?
Meer hoef ik eerst niet te weten :)

• jahako
Platinium cd 90min/800mb
nero 5.044
12 speed
liton bios ls22 dma aan
markers op 74min 80 min, in expert functies allow overburn 90. 00 .00 min

zou het verder ook niet weten.
heb verder ccd, easy cdcreator, en winoncd er op staan
gr.j

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-04 19:28
ik neem aan dat Nero ingesteld staat op DAO?
Ik heb vanmorgen 85min gehaald, ga nu voor de volle 90 mbv platinum 90min cds
Dani
Pagina: 1