Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchcanadian
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-12-2021
Op dit moment maak ik gebruik van interactieve tv van KPN. Ik vind de afstandbediening echter traag reageren. Volgens de helpdesk is dit normaal, omdat alles wat je intoetst via het internet verzonden wordt en dan weer terugkomt naar de interactieve ontvanger.

Nu denk ik erover om over te stappen naar Ziggo interactief, wat zijn de ervaringen hier met de reactiesnelheid?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:51
Zappen gaat snel zat, het interactieve deel vind ik persoonlijk vrij traag. Ik spreek dan over de zwarte Cisco decoder :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 57963

Wij zitten bij Ziggo en onze ervaring is dat dit ook regelmatig traag is (de ene keer meer dan de andere). Menu's lopen ook wel eens vast of laten geen voorvertoning van de afbeelding naast de samenvatting zien. Echter heb ik het idee dat dit meer aan de decoder ligt dan aan het Ziggo netwerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-01 08:44

Pogostokje

* twiet *

Die decoders zijn extreem traag. Software in combinatie met de aanwezige hardware is niet helemaal op elkaar afgestemd. Wat bij mij wel eens hielp was de stroom even van de decoder afhalen. Na het opnieuw starten was hij weer een paar dagen een stuk sneller.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchcanadian
Voor de reactiesnelheid is het dus niet nodig om over te stappen (afhankelijk van welke hardware er bij zit). Ik wil gaan voor de actie die ze nu hebben met de interactieve hd recorder van €99,-.
Vooral de hogere internetsnelheid van Ziggo trekt mij aan (nu ADSL van KPN). En ook het gratis bellen met andere Ziggo klanten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:45
Die Cisco decoder is echt een rampending, is er geen Humax met interactief? Die normaal decoders zijn in ieder geval erg goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-01 19:46
Humax IRHD-5200c (twin-tuner met 500gb Hdd) en IRHD-5100C (single tuner zonder HDD, opnamemogelijkheid via usb of externe HDD) zijn allebei geschikt voor Interactieve tv van Ziggo, echter wel via een aparte portal, dit gaat over internet. Dus extra Lan kabel aansluiting of via optioneel verkrijgbare Wifi-stick van Humax.Ik heb eigenlijk geen idee of het sneller gaat dan via de Cisco, persoonlijk vind ik interactief via de Humax ontvangers redelijk traag, dus het kan ook zijn dat de Ziggo portal zo traag is. (Sloom interactief is bij UPC trouwens zelfde verhaal)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:35

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb zowel de Cisco en de Humax, en ik kan je vertellen dat de Humax geweldig is in vergelijking met de Cisco ;). Voor de Cisco heb je ten eerste een apart/nieuw aansluitpunt nodig die retourgeschikt is. Verder loopt hij constant vast, en reageert ook deze niet snel (grijze Cisco).

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:45
tvdoc schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:31:
Humax IRHD-5200c (twin-tuner met 500gb Hdd) en IRHD-5100C (single tuner zonder HDD, opnamemogelijkheid via usb of externe HDD) zijn allebei geschikt voor Interactieve tv van Ziggo, echter wel via een aparte portal, dit gaat over internet. Dus extra Lan kabel aansluiting of via optioneel verkrijgbare Wifi-stick van Humax.Ik heb eigenlijk geen idee of het sneller gaat dan via de Cisco, persoonlijk vind ik interactief via de Humax ontvangers redelijk traag, dus het kan ook zijn dat de Ziggo portal zo traag is. (Sloom interactief is bij UPC trouwens zelfde verhaal)
Humax IRHD-5200c

Ik heb de 5050c dat is de voorloper, verder bijna precies hetzelfde. <--- super ding, snel, loopt nooit vast, opnemen en kijken. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-01 19:46
Ik heb de 5050c dat is de voorloper, verder bijna precies hetzelfde. <--- super ding, snel, loopt nooit vast, opnemen en kijken. :)
5050c is inderdaad voorloper, is alleen niet interactief en heeft een HDD van 320BG i.p.v. 500 bij de 5200

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchcanadian
Heb even op de Ziggo site gekeken, een typenummer staat er niet bij op de website. Wel zie ik op de afbeelding een Cisco apparaat.
Is het ook mogelijk om te kiezen of hebben ze maar één soort op vooraad bij Ziggo?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee