Hallo allen,
Weet niet of ik hier op de goede plek zit, maar hopelijk kunnen jullie wat meer inzicht geven.
Sinds vorige week heb ik het volgende systeem aangeschaft:
CPU: Intel Core i5 3570K Boxed
CPU Cooler: Scythe Mugen 2 Rev. B
GPU: Asus HD7850-DC2-2GD5GPU
Memory: VoedingCorsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9
Mobo: Asrock Z77 Pro3
PSU: Corsair Enthusiast TX550M
Case: ZwartCorsair Carbide 500R Black
HDD: Seagate Barracuda ST2000DM001 2TB
DVD: Sony Optiarc AD-7280S
Tijdens het bouwen ben in met de volgende stappen aan de slag gegaan:
1) Plaatsen CPU in moederbord met de standaard CPU fan. Nu moet ik zeggen dat bij de eerste opstart de pc 1 a 2 seconden stroom kreeg en daarna uitviel. Na het eruit halen van de CPU en opnieuw plaatsen (naar mijn mening niets veranderd kwa plaatsing! kreeg de pc wel constant stroom).
2) Voeding koppelen aan moederbord. 24pins connector + CPU connector.
3) Koppelen monitor via onboard poorten (DVI, VGA en HDMI geprobeert + diverse monitoren)
Nu als ik de pc aanzet start deze op, althans het moederbord krijgt stroom (fans draaien etc.) echter voor de rest gebeurt er niets. Geen piep of wat dan ook.
4) Daarna koppelen memory en HDD.
Hetzelfde probleem, geen beeld niets. Het moederbord krijgt alleen stroom en doet voor de rest niets.
5) Daarna koppelen video kaart (alle sloten geprobeerd).
Hetzelfde resultaat
Nu komen enkele vragen naar boven:
a) Is mijn voeding goed genoeg? Ik lees op verschillende fora's dat het eventueel een voeding probleem is
b) Is mijn moederbord defect?
c) Is mijn cpu defect?
Hopelijk kunnen jullie mij meer inzicht geven, ondertussen zoek ik verder!
Weet niet of ik hier op de goede plek zit, maar hopelijk kunnen jullie wat meer inzicht geven.
Sinds vorige week heb ik het volgende systeem aangeschaft:
CPU: Intel Core i5 3570K Boxed
CPU Cooler: Scythe Mugen 2 Rev. B
GPU: Asus HD7850-DC2-2GD5GPU
Memory: VoedingCorsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9
Mobo: Asrock Z77 Pro3
PSU: Corsair Enthusiast TX550M
Case: ZwartCorsair Carbide 500R Black
HDD: Seagate Barracuda ST2000DM001 2TB
DVD: Sony Optiarc AD-7280S
Tijdens het bouwen ben in met de volgende stappen aan de slag gegaan:
1) Plaatsen CPU in moederbord met de standaard CPU fan. Nu moet ik zeggen dat bij de eerste opstart de pc 1 a 2 seconden stroom kreeg en daarna uitviel. Na het eruit halen van de CPU en opnieuw plaatsen (naar mijn mening niets veranderd kwa plaatsing! kreeg de pc wel constant stroom).
2) Voeding koppelen aan moederbord. 24pins connector + CPU connector.
3) Koppelen monitor via onboard poorten (DVI, VGA en HDMI geprobeert + diverse monitoren)
Nu als ik de pc aanzet start deze op, althans het moederbord krijgt stroom (fans draaien etc.) echter voor de rest gebeurt er niets. Geen piep of wat dan ook.
4) Daarna koppelen memory en HDD.
Hetzelfde probleem, geen beeld niets. Het moederbord krijgt alleen stroom en doet voor de rest niets.
5) Daarna koppelen video kaart (alle sloten geprobeerd).
Hetzelfde resultaat
Nu komen enkele vragen naar boven:
a) Is mijn voeding goed genoeg? Ik lees op verschillende fora's dat het eventueel een voeding probleem is
b) Is mijn moederbord defect?
c) Is mijn cpu defect?
Hopelijk kunnen jullie mij meer inzicht geven, ondertussen zoek ik verder!