Toon posts:

Asrock Z77 Pro3 + i5 3570K start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Weet niet of ik hier op de goede plek zit, maar hopelijk kunnen jullie wat meer inzicht geven.
Sinds vorige week heb ik het volgende systeem aangeschaft:

CPU: Intel Core i5 3570K Boxed
CPU Cooler: Scythe Mugen 2 Rev. B
GPU: Asus HD7850-DC2-2GD5GPU
Memory: VoedingCorsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9
Mobo: Asrock Z77 Pro3
PSU: Corsair Enthusiast TX550M
Case: ZwartCorsair Carbide 500R Black
HDD: Seagate Barracuda ST2000DM001 2TB
DVD: Sony Optiarc AD-7280S

Tijdens het bouwen ben in met de volgende stappen aan de slag gegaan:
1) Plaatsen CPU in moederbord met de standaard CPU fan. Nu moet ik zeggen dat bij de eerste opstart de pc 1 a 2 seconden stroom kreeg en daarna uitviel. Na het eruit halen van de CPU en opnieuw plaatsen (naar mijn mening niets veranderd kwa plaatsing! kreeg de pc wel constant stroom).
2) Voeding koppelen aan moederbord. 24pins connector + CPU connector.
3) Koppelen monitor via onboard poorten (DVI, VGA en HDMI geprobeert + diverse monitoren)

Nu als ik de pc aanzet start deze op, althans het moederbord krijgt stroom (fans draaien etc.) echter voor de rest gebeurt er niets. Geen piep of wat dan ook.

4) Daarna koppelen memory en HDD.

Hetzelfde probleem, geen beeld niets. Het moederbord krijgt alleen stroom en doet voor de rest niets.

5) Daarna koppelen video kaart (alle sloten geprobeerd).

Hetzelfde resultaat

Nu komen enkele vragen naar boven:
a) Is mijn voeding goed genoeg? Ik lees op verschillende fora's dat het eventueel een voeding probleem is
b) Is mijn moederbord defect?
c) Is mijn cpu defect?

Hopelijk kunnen jullie mij meer inzicht geven, ondertussen zoek ik verder!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-02 11:24
Al de voeding geprobeerd in een oude of andere pc?

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Even biosupdate???

Johann Sebastian Bach

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

Marando

Muziekje?

Niet zo makkelijk als je computer niks doet.. of zie ik dat verkeerd?

Ik had een tijdje geleden exact hetzelfde probleem, toen lag het toch aan de voeding. (Kwam ik pas na 8 uren prutsen achter.. arghh)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Alles er uit en met een minimale setup beginnen, 1 geheugen module, geen videokaart (want IGP)

Verder niets aansluiten van devices, alleen voedingskabels goed nalopen.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.

Ik heb alles los eruit gehaald en enkel alleen de voeding kabels aangesloten, cpu en 1 geheugen module . Helaas heb ik geen andere onderdelen om alles uit te sluiten.

In ieder geval blijft het resultaat hetzelfde. Ik krijg ook geen beeps te horen (zit er standaard een internal speaker op de moederborden van tegenwoordig, kan hier niets over terug vinden op forums of de specificaties/boekje MB).

@redfoxert, gefeliciteerd :)

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Je bios ondersteund jouw CPU vanaf 1.10, dus ik denk dat je even moet gaan kijken naar andere onderdelen .
Heb je een andere voeding sluit hem daar eens op aan.

CPU list

Johann Sebastian Bach

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-01 16:31
redfoxert schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:06:
Alles er uit en met een minimale setup beginnen, 1 geheugen module, geen videokaart (want IGP)

Verder niets aansluiten van devices, alleen voedingskabels goed nalopen.
De IGP moet je vaak in de bios eerst inschakelen, dat was bij mijn 3570K met P8-Z77-V Pro tenminste wel het geval.

• miliomiliano
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 13:28
Heb je de afstandsbussen in de kast geschroeft voordat je het moederbord plaatste?

Zo niet dan is de kans groot dat er kortsluiting is ontstaan en zou verklaren waarom niets werkt

[ Voor 10% gewijzigd door miliomiliano op 14-05-2012 20:05 ]

Gigabyte B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC 10G, G.Skill DDR4 3600C16D-32GTZNC (2x16GB), Samsung 980 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal.
miliomiliano schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:02:
Heb je de afstandsbussen in de kast geschroeft voordat je het moederbord plaatste?

Zo niet dan is de kans groot dat er kortsluiting is ontstaan en zou verklaren waarom niets werkt
Hier had ik ook aan gedacht. Dit was gelukkig al het geval in de behuizing die ik besteld had. Echter kwam het probleem al voor, voordat ik deze in de kast had gebouwd.

Ben inmiddels al verder met testen. Blijkt uiteindelijk aan het moederbord te liggen. Een paar CPU pinnen op het moederbord waren krom (bijna niet te zien overigens). Maargoed, deze gaat via RMA terug en hopen dat het vervangende moederbord het probleem oplost!

Ter info, de voeding is goed genoeg en aan de CPU zelf lag het niet.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dan hoop ik dat ze je garantie geven, pinnetjes op het moederbord gaan niet "vanzelf" krom.

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is de kans dan niet aanwezig dat de winkel die kromme pinnen aan gaat merken als 'user abuse'?

Edit: spuit 11

[ Voor 8% gewijzigd door Dagion op 15-05-2012 11:30 ]

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02 10:50
Oef kromme pinnetjes worden 99% van de tijd bestempeld als user abuse, alsnog succes gewenst!

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:29:
Dan hoop ik dat ze je garantie geven, pinnetjes op het moederbord gaan niet "vanzelf" krom.
Klopt, daar ben ik ook bang voor ;)

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Hij word aangemerkt door gebruiker gedaan, dus helaas geen RMA voor u ;)

Johann Sebastian Bach

Pagina: 1