Advies: Wat zouden jullie aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-10 15:14
Ik ben toe aan een nieuwe Mac (geen iMac), en twijfel tussen het volgende;

Mac Mini Server
Quadcore i7 2,0GHz
2x500GB 7200 Raid0
16GB DDR3 1333MHz
Intel HD 3000 (duh)

Macbook Pro 13"
Dualcore i5 2,4GHz
128GB Crucial SSD
8GB DDR3 1333MHz
Intel HD 3000

In de Mac Mini zou eventueel later nog een SSD geplaatst kunnen worden,
afhankelijk wat dit kost met behoud van garantie bij een AASP.

Wat zouden jullie in mijn geval doen? De MacBook Pro is in het totaal zo'n €250,00 euro duurder. Ik heb een MBP van de zaak en heb ook nog een Chromebook voor internetten op de bank. Los daarvan heb ik een Smart TV waarmee ik op internet zou kunnen als het moet en een iPhone :-)

Ik ben op zoek naar wat advies, omdat ik nogal twijfel. Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven :-)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 10:32
Als het alleen maar voor thuis gebruik is zeker voor "Mac Mini Server" gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
Is idd voornamelijk thuis gebruik. Webdev, mail/internet/media, eventueel wat lichte games (qua videokaart is de MBP net zo beroerd, dus ach).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:16
Heb je voor webdev/mail/internet/media/lichte games überhaupt wel een i7 & 16GB nodig?

Ziet er nu uit alsof het een overkill is, tenzij ik je definitie van webdev/mail/internet/media/lichte games niet helemaal begrijp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
Misschien niet :-) Overkill is goed, ik wil nu een machine aanschaffen waar ik voorlopig wel even mee kan doen. Ik werk in de Apple'tjes, dus wil wel een goede, recente machine die het een en ander aankan =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:16
Goed punt, kost je alleen wel wat extra's ;)

Ik zit momenteel ook te dubben of ik een mac mini ga aanschaffen, maar dan om te gebruiken als media-device bij m'n televisie. Maar ik ga nog even wachten... ik denk dat in juni/juli nieuwe mac mini's worden aangekondigd. Dan is het alweer een jaartje geleden sinds de vorige update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
Klopt :) Maar vooral vanwege de snelheid neig ik zelf meer naar de mac mini. Heb immers een Chromebook en zo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:23
Hoe er rekening mee dat de i5 in de MBP 13" een DualCore is, en de server versie van de Mini is een QuadCore :). Daar ga je dus wel heel veel prestatieverschil in merken :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 17:49
Ik zou zelf, als ik zo lees wat je wil, niet die server nemen maar de high-end versie van de normale Mac Mini en een i7 processor selecteren. Voordeel is dat je een 6630M grafische kaart hebt (je geeft aan ns een spelletje te willen spelen), nadeel is een 500GB schijf minder maar je geeft al aan dat je waarschijnlijk een SSD zou willen. Je bespaart je dan 100,- bij aanschaf die je beter kunt besteden aan een SSD.

Je hebt dan wel een dual core i7 2.7GHz t.o.v. 2.0GHz quadcore, ligt aan je applicaties OF dat je dat gaat merken uberhaupt in tegenstelling tot wat SanderPS3 hierboven zegt.

Dat inbouwen van die SSD wil ik wel voor je doen, klusje van nog geen 20 minuten.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
Het inbouwen van de SSD is het probleem niet, maar dan is de garantie van het apparaat ook vervallen. Dat is zonde om 2 jaar weg te gooien :-) Een kapot logic board is nogal prijzig namelijk, haha ;) Ik vind het verschil tussen een dualcore / quadcore wel flink.

Bij zo'n bedrag maakt die laatste 100 euro me op zich niet uit, het zou hooguit om de videokaart gaan. Maar ach, is die zo spannend? :-) Gamen gebeurt overigens heeeeel weinig, en als ik al game doe ik het altijd op de laagste graphics, zodat het spel lekker soepel loopt =)

Wel tof dat jij trouwens de ssd wel in zou willen bouwen ;) sympathiek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:23
Je garantie is niet meteen weg hoor. Als je het netjes doet ziet niemand dat het ding is open geweest. Mocht je ooit terug moeten voor de garantie zet je gewoon weer de originele HDD erin. Of zitten er in de mac-mini zegels? Heb hdd's in verschillende MBP's vervangen en daaraan zie je echt niet of ze open zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
Volgens mij zitten er geen garantiezegels op, maar stel ze merken het wel, dan is het gewoon jammer. Ik heb even opgevraagd wat het inbouwen bij een AASP kost met behoud van garantie, dat is €50,00 incl. btw als je zelf de schijf aanlevert. Lijkt me prima dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 17:49
Geen verkeerde prijs inderdaad evengoed met behulp van dit: klik, gaat het gewoon zelf binnen 15 minuten en met behoud van garantie ;) . We blijven tweakertsss.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
Ik ben een hele arme tweaker ;p dus ik ga voor de veilig weg :-) Officieel mag je namelijk de HDD niet vervangen, tenzij het door een AASP is gedaan. Maar thanks voor de adviezen! in principe ben ik er uit :)!
Pagina: 1