descon schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 19:44:
[...]
Wat Sander hier net zegt. Vaak worden er een paar "contactpersonen" vanuit India overgehaald om een groep in India aan te sturen.
Doordat verreweg de meesten uit India komen heb je ook een vergelijkbare werkcultuur. Ken 4 mensen die naar een indiaase
consultancy IT toko zijn gegaan. 1tje heeft het naar zijn zin, 3 zijn gillend weg gerend na een korte periode....degene die het naar zijn zin had was een Indieer, de overigen waren NL-ers.
Ik werk voor een Indische bedrijf (Infosys) en ik stuur 2 teams aan: 1 met belgen en 1 offshore met Indiërs.
Hoofdredenen voor het gillend weg rennen was de werk cultuur en bijbehorende bureaucratie. Alle 3 hadden ze een achtergrond in een grote IT toko met een westerse werkcultuur.
Bureaucratie is niet anders dan gelijk welk andere grote bedrijf. En werk cultuur? Men verwacht meer en beter omdat er nu eenmaal veel concurrentie is in dergelijke bedrijven . Je hebt hetzelfde in Amerikaanse bedrijven. Dat kan idd soms clashen met meer Europese normen maar ik heb toch nog niks gezien om gillend van weg e lopen, integendeel .
Weet niet in welke hoek je zit maar over het algemeen zit er wel een groot verschil tussen indieers en NL-ers. Reden waarom NL-ers minder flexibel lijken is vooral om dat ze kritische vragen durven te stellen terwijl de gemiddelde indieer dit niet zal doen.
Daar heb ik het niet over het gaat over de gemiddelde werkethiek. Is voor veel belgen/NL louter om geld te verdienen en elke extra vraag moet men eerst ellenlang discussiëren of dat wel hun taak/verantwoordelijkheid is, of men denkt het beter te weten met weeral ellenlange discussies of men doe het gewoonweg niet en vertrouwt op vakbond/collega's om de job te behouden of ...
Allemaal geen last van met Indiërs die stellen ook vragen maar zetten zich veel duidelijk in om het werk gedaan te krijgen, logisch dat je dan zo'n mensen aanwerft.
Voor een indieer is het ook financieel een jackpot om in een westers land te werken...maar dat geld voor ons net zo..ik zeik ook een stuk minder als ik veel beter betaald wordt als normaal in mijn beleving.
idd een dubbel loon is de norm voor diegene die hier werken. Vergeet echter niet da hun kosten hier ook hoger liggen en het toch niet zo eenvoudig is om zo lang weg te zijn. De meeste Europese expat die ik ken verdienen ook veel meer dan gemiddeld hoor.