Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Iemand ervaringen bij infosys ?

Gecontacteerd geweest door hen omdat ze willen uitbreiden in belgie .
Nu werken ze blijkbaar bijna uitsluitend met indiers vandaar dat ik weinig feedback kan krijgen hoe het daar is .

Aanbod is aantrekkelijk , functie inde lijn wat ik al 10+ jaar doe ( met grote nieuwe dingen maar die leren we dan wel) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Volgens mij is het is een van India's grootste IT-bedrijven met meer dan 130.8000 werknemers (vandaar dat er dus zoveel Indiërs werken). Zelf geen ervaring mee ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 13-05-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
shadowman12 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:11:
Volgens mij is het is een van India's grootste IT-bedrijven met meer dan 130.8000 werknemers (vandaar dat er dus zoveel Indiërs werken). Zelf geen ervaring mee ;)
Dat had ik zelf ook al door, na een gesprek of 4 met engelstalige met een verdacht indisch accent :-)

• k995
Werk nu een jaar bij Infosys zeer tevreden van. Vast bij 1 klant (telecom) en zal normaal zo nog jaren blijven (wilde ik ook geen zin om elke 6 maand ergens anders te zitten)

Cultuur (die wel wat anders is) valt mij zeer goed mee. Ondersteuning is goed, inhoudelijk wel wat minder maakt komt eerder doordat ik een functie heb waar eigenlijk nu weinig kennis is.

Daarentegen houden ze (volgens mij dan) wel minder rekening met wat je zelf wil, veranderingen zijn veelvuldig zonder al teveel input. Hierarchie en qua organisatie kunnen ze naar mijn inziens wat beter naar europese bedrijven kijken, er loopt wel wat mis daar de nogal strakke starre organisatie.

Enigste echte probleem dat er waren wat strubbelingen met de belgische wetgeving .

Al bij al valt het mij heel goed mee, kan het iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@k995 Ik vroeg me af, werk je nog steeds bij Infosys?

Werd door hun benaderd voor een job in Amsterdam. In eerste instantie komt het bij mij allemaal nogal 'vaag' en grootsprakerig over... :|
Of valt dat wel mee?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 19:17
ehtweak schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:56:

Werd door hun benaderd voor een job in Amsterdam. In eerste instantie komt het bij mij allemaal nogal 'vaag' en grootsprakerig over... :|
Of valt dat wel mee?
Heb je ooit met grote groepen indieers gewerkt ? Als je dat leuk vind ga je bij Infosys prima vermaken.

Dr werken niet voor niks weinig niet indieers bij dit soort tokos. Dat heeft niet alleen met kosten besparing te maken

[ Voor 4% gewijzigd door descon op 12-01-2019 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

descon schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:58:
[...]

Heb je ooit met grote groepen indieers gewerkt ? Als je dat leuk vind ga je bij Infosys prima vermaken.
Nee, niet echt hier in Nederland.
Alleen ooit, zoveel jaar geleden met een groep IT support nono's die voor, mijn toenmalige werkgever (McAfee) in India zaken remote deden. En nooit precies deden wat je ze vroeg. Maar slechts vriendelijk "yes, yes, of course Sir" bleven roepen. :+

Maar het lijkt me niet dat er hier in A'dam hele groepen van dat soort mensen zitten, toch?
Vandaar mijn vraag.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ehtweak schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:42:
[...]

Alleen ooit, zoveel jaar geleden met een groep IT support nono's die voor, mijn toenmalige werkgever (McAfee) in India zaken remote deden. En nooit precies deden wat je ze vroeg. Maar slechts vriendelijk "yes, yes, of course Sir" bleven roepen. :+

Maar het lijkt me niet dat er hier in A'dam hele groepen van dat soort mensen zitten, toch?
Vandaar mijn vraag.
100% zeker van wel, dit soort partijen heeft hele grote clubs zitten bij KLM, ABN-AMRO etc etc hier die op een laag/marktconform basissalaris in India zitten en aangevuld worden tot de norm voor Highly Skilled Migrant vergunning hier in NL (zolang ze bij die klant zitten). Zodra er binnen 1 zo'n organisatie ook maar iemand zegt: Goh we moeten toch eens kijken hoe lang we door gaan met dit project dan hebben wij weer 20 CV's liggen die ge-copy paste zijn zonder motivatie of wat dan ook, puur om te proberen in NL te blijven als hun project stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
ehtweak schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:56:

Of valt dat wel mee?
Ja hoor, correct en zonder enige problemen (buiten wat standaard is op dergelijke enorme bedrijven de bureaucratie ) En ja bij mij was het ook vaag maar meestal is gewoon "de shit oplossen die ze je geven" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
descon schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:58:
[...]

Dr werken niet voor niks weinig niet indieers bij dit soort tokos. Dat heeft niet alleen met kosten besparing te maken
Tuurlijk wel, europeanen zijn over het algemeen duurder en minder flexibel. Logisch dat ze dan eerder naar indiers kijken buiten als ze de kennis/capaciteiten zelf niet in huis hebben .

Wat bedoel jij dan wel? Er is imho weinig verschil tussen werken met indiers of belgen/nederlanders .

[ Voor 8% gewijzigd door k995 op 12-01-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 19:17
ehtweak schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:42:
[...]

Vandaar mijn vraag.
Wat Sander hier net zegt. Vaak worden er een paar "contactpersonen" vanuit India overgehaald om een groep in India aan te sturen.

Doordat verreweg de meesten uit India komen heb je ook een vergelijkbare werkcultuur. Ken 4 mensen die naar een indiaase consultancy IT toko zijn gegaan. 1tje heeft het naar zijn zin, 3 zijn gillend weg gerend na een korte periode....degene die het naar zijn zin had was een Indieer, de overigen waren NL-ers.

Hoofdredenen voor het gillend weg rennen was de werk cultuur en bijbehorende bureaucratie. Alle 3 hadden ze een achtergrond in een grote IT toko met een westerse werkcultuur.
k995 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:09:
[...]

Tuurlijk wel, europeanen zijn over het algemeen duurder en minder flexibel. Logisch dat ze dan eerder naar indiers kijken buiten als ze de kennis/capaciteiten zelf niet in huis hebben .

Wat bedoel jij dan wel? Er is imho weinig verschil tussen werken met indiers of belgen/nederlanders .
Weet niet in welke hoek je zit maar over het algemeen zit er wel een groot verschil tussen indieers en NL-ers. Reden waarom NL-ers minder flexibel lijken is vooral om dat ze kritische vragen durven te stellen terwijl de gemiddelde indieer dit niet zal doen.

Voor een indieer is het ook financieel een jackpot om in een westers land te werken...maar dat geld voor ons net zo..ik zeik ook een stuk minder als ik veel beter betaald wordt als normaal in mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
descon schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 19:44:
[...]

Wat Sander hier net zegt. Vaak worden er een paar "contactpersonen" vanuit India overgehaald om een groep in India aan te sturen.

Doordat verreweg de meesten uit India komen heb je ook een vergelijkbare werkcultuur. Ken 4 mensen die naar een indiaase consultancy IT toko zijn gegaan. 1tje heeft het naar zijn zin, 3 zijn gillend weg gerend na een korte periode....degene die het naar zijn zin had was een Indieer, de overigen waren NL-ers.
Ik werk voor een Indische bedrijf (Infosys) en ik stuur 2 teams aan: 1 met belgen en 1 offshore met Indiërs.
Hoofdredenen voor het gillend weg rennen was de werk cultuur en bijbehorende bureaucratie. Alle 3 hadden ze een achtergrond in een grote IT toko met een westerse werkcultuur.
Bureaucratie is niet anders dan gelijk welk andere grote bedrijf. En werk cultuur? Men verwacht meer en beter omdat er nu eenmaal veel concurrentie is in dergelijke bedrijven . Je hebt hetzelfde in Amerikaanse bedrijven. Dat kan idd soms clashen met meer Europese normen maar ik heb toch nog niks gezien om gillend van weg e lopen, integendeel .
Weet niet in welke hoek je zit maar over het algemeen zit er wel een groot verschil tussen indieers en NL-ers. Reden waarom NL-ers minder flexibel lijken is vooral om dat ze kritische vragen durven te stellen terwijl de gemiddelde indieer dit niet zal doen.
Daar heb ik het niet over het gaat over de gemiddelde werkethiek. Is voor veel belgen/NL louter om geld te verdienen en elke extra vraag moet men eerst ellenlang discussiëren of dat wel hun taak/verantwoordelijkheid is, of men denkt het beter te weten met weeral ellenlange discussies of men doe het gewoonweg niet en vertrouwt op vakbond/collega's om de job te behouden of ...

Allemaal geen last van met Indiërs die stellen ook vragen maar zetten zich veel duidelijk in om het werk gedaan te krijgen, logisch dat je dan zo'n mensen aanwerft.
Voor een indieer is het ook financieel een jackpot om in een westers land te werken...maar dat geld voor ons net zo..ik zeik ook een stuk minder als ik veel beter betaald wordt als normaal in mijn beleving.
idd een dubbel loon is de norm voor diegene die hier werken. Vergeet echter niet da hun kosten hier ook hoger liggen en het toch niet zo eenvoudig is om zo lang weg te zijn. De meeste Europese expat die ik ken verdienen ook veel meer dan gemiddeld hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou... inmiddels kunnen we ook dit bedrijf weer scharen onder de noemer van "van alles beloven, maar gewoon niet reageren" :X

ZIJ vragen aan mij of ik wil reageren. Ik reageer netjes en beleefd. En vervolgens... hoor je niks meer... |:(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 15:41
Sander schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:59:
[...]

100% zeker van wel, dit soort partijen heeft hele grote clubs zitten bij KLM, ABN-AMRO etc etc hier die op een laag/marktconform basissalaris in India zitten en aangevuld worden tot de norm voor Highly Skilled Migrant vergunning hier in NL (zolang ze bij die klant zitten). Zodra er binnen 1 zo'n organisatie ook maar iemand zegt: Goh we moeten toch eens kijken hoe lang we door gaan met dit project dan hebben wij weer 20 CV's liggen die ge-copy paste zijn zonder motivatie of wat dan ook, puur om te proberen in NL te blijven als hun project stopt.
Heel herkenbaar. Zou zelf echt voor geen goud bij zulke clubs willen werken. Ook dat hele kastensysteem is helemaal verweven in die organisaties.

Je ziet bij Angelsaksische organisaties als IBM, Accenture, Cap, Deloitte etc genoeg Europeanen in de hogere echelons werken, terwijl bij Indiaanse clubs het altijd Indiërs zijn die de lakens uitdelen en worden ingevlogen als er gezeik is of een contract moet worden binnengehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
k995 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:09:
Tuurlijk wel, europeanen zijn over het algemeen duurder en minder flexibel.
Hou op man. Da's flexibiliteit op dezelfde manier dat de TNT bezorgers 'flexibele' ZZPers zijn. Het is gewoon een vorm van economische slavernij. Als ze niet netjes doen wat hun opgedragen wordt, worden ze eruit geflikkerd. Dat leidt tot een ja-knikkers cultuur waar je vaak veel te laat hoort/merkt dat er iets mis is.

Leuk dat je het opneemt voor je werkgever, maar je bent alles behalve objectief.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hydra schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:13:
[...]

Hou op man. Da's flexibiliteit op dezelfde manier dat de TNT bezorgers 'flexibele' ZZPers zijn. Het is gewoon een vorm van economische slavernij. Als ze niet netjes doen wat hun opgedragen wordt, worden ze eruit geflikkerd. Dat leidt tot een ja-knikkers cultuur waar je vaak veel te laat hoort/merkt dat er iets mis is.

Leuk dat je het opneemt voor je werkgever, maar je bent alles behalve objectief.
Ze zijn juist hartstikke flexibel. Vraag ze of ze iets kunnen programmeren, en ja ja, geen enkel probleem. Documentatie ervoor maken? Doe het direct. Een kernfusie reactie bouwen? Voor het weekend klaar. Dat er uiteindelijk niks daadwerkelijk is gedaan is weer een tweede :P

En natuurlijk, niet elke Indiër is hetzelfde, maar gemiddeld genomen zie je dat wel vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Sissors schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:20:
En natuurlijk, niet elke Indiër is hetzelfde, maar gemiddeld genomen zie je dat wel vaak.
Er zit een rare kink in de manier van werken. Ik zie dat ook bij meetups: horden indiers die zich inschrijven en uiteindelijk niet komen. Die er komen stellen aan het eind van het eerste praatje een niet relevante vraag en gaan dan weg. Rare cultuur.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mede door de grote culturele verschillen zou ik het zelf niet doen.

Er zitten pareltjes tussen maar ook een hoop minder bekwame zielen. Niet anders dan Nederlanders of Belgen, is mijn indruk. Maar de taalbarriere, de cultuur en de werkhouding* zouden mij er zelf van weerhouden om het te doen.

* Werkhouding wordt vaak in een negatieve context gebruikt maar hier bedoel ik zowel positief als negatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
Hydra schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:13:
[...]

Helemaal niet ze doen wat nodig is om vooruit te gaan in hun job. Je ziet toch niemand zagen dat een vriend van mij bij deloitte 60-70uur per week doet?

EN flexibel als in : geen probleem iets nieuw te moeten leren, geen probleem te verhuizen geen probleem ... niet louter uren moeten kloppen als het nodig is.
Ik trek mij daar echt niks van een, de HR is een ramp bijvoorbeeld van loopbaanplanning hebben ze nog nooit gehoord en doorgroeien is maar heel beperkt mogelijk.
Katseviool schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 17:58:
[...]
Heel herkenbaar. Zou zelf echt voor geen goud bij zulke clubs willen werken. Ook dat hele kastensysteem is helemaal verweven in die organisaties.
Nee hoor, ten minste toch niet waar ik werk.

[ Voor 22% gewijzigd door k995 op 31-01-2019 10:57 ]

Pagina: 1