Toon posts:

Netwerk problems

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb het volgende probleem...
Ik wil graag een netwerkverbinding maken tussen 2 pc's... Ik heb in beide pc's een 3com Etherlink III kaart zitten, ik maak gebruik van een crosslinkcable, en beide draaien op Win'98...

Het probleem is nu dat op de ene alles wel doet (tenminste kan ik naar hemzelf pingen) maar op de andere pc doet hij dit niet...ik krijg daar de errormessage: Doelhost niet bereikbaar). ik heb op de ene gebruik gemaakt van ip 192.168.0.1 (die doet het dus wel) en op de andere heb ik 192.168.0.2
Ik heb ook spx/ipx ingesteld, maar daar doet hij het ook niet op....
Ik heb toen alles verwijderd en opnieuw ingesteld, maar wanneer ik nu kies voor "aanmelden bij microsoft netwerken" (bij instellingen-configuratiescherm)... krijg ik bij het opstarten weer gewoon het "sleuteltje inlogscherm".... ik heb nu al tig keer geprobeerd om het netwerk loginscherm ervoor te krijgen, maar het lukt niet.... Wanneer ik op netwerkomgeving klik, krijg ik het bericht "kan netwerk niet doorzoeken"....

Voordat de problemen begonnen, toen ik nog wel gewoon kon inloggen op het netwerk (tenminste bij het begin loginscherm) zag
hij in de netwerk omgeving zichzelf wel, en ook de werkmap, maar de andere pc dus niet (maar pingen lukte toen ook al niet)....

Wie kan mij helpen??

Alvast bedankt,

Dani.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:13

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Uhm stel je netwerk zo in:

IP: 192.168.0.X
subnet: 255.255.255.0

Installeer het NetBui client, dit is een filesharing protocol. Klik op een drive en deel deze, dan kan je als het goed is vanaf de andere pc de pc benaderen.

Ohwja, welke os'en gebruik je?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 12:37
HINT: je hebt een firewall er op staan.....

en zoek even met de search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beide pc's draaien op win'98...

Euh, ik heb er volgens mij geen firewall op staan... (weet ik wel vrij zeker)....

Ik heb Netbui er op staan en die verwijst naar de Etherlink III kaart...
Ook heb ik subnet ingesteld op 255.255.255.0

Het probleem is al dat ik niet kan inloggen bij het netwerk... (wanneer je de pc opstart) ik krijg telkens het normale inlogscherm (met het sleuteltje)....
Ik heb bij de instelling opgegeven dat ik wil inloggen bij het netwerk... ik heb de clients er ook al uitgehaald, en d'r weer tussen gezet.. maar nada...

Ik kan wel ping localhost uitvoeren, en dat werkt wel....
Maar naar 192.168.0.2 dus weer niet....

Dani

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Verbinding verwijderen en opnieuw proberen wil wel eens helpen. Volgens mij maakt windows de fouten bij netwerken:?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Netwerk problems
Ja DUH, anders zou je niet posten in
Network Troubleshooting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
  • Laatst online: 29-09 12:37
Op maandag 26 maart 2001 18:14 schreef N8w8 het volgende:

[..]

Ja DUH, anders zou je niet posten in
[..]
Whahahah, sterk werk N8W8 !!!
goeie !!!

troubleshooting, duh, waar is dit forum voor ?? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

En als je nu Netbeu er uit haalt en dan gewoon met TCP/IP aan de slag gaat.
En je zet bestanden delen aan en je deelt een map op pc 1 en op pc 2 ;).

Dat moet lukken want dat heb ik hier ook en het werkt als een trein *D.

Ik moet er wel effe bij zeggen dat ik een HUB heb en 1 netwerk kaart gebuik. ( hub zit in PC 1 en die andere in PC 2)

En als je geen HUB hebt gebruik je dan wel een crosover kabel :?:?:?

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 26 maart 2001 18:02 schreef Rough het volgende:
Ik kan wel ping localhost uitvoeren, en dat werkt wel....
Maar naar 192.168.0.2 dus weer niet....
Kennelijk moet je het probleem toch op hardware niveau (kaart/kabel) gaan zoeken, want als pingen al niet mogelijk is, dan heb je dus echt een connectie probleem (duh...)
Ik bedoel dus te zeggen, dat je ingelogd of niet elkaar altijd moet kunnen pingen. Dit werkt bij jou dus kennelijk niet.
Ook IPX/SPX en NetBEUI geeft geen resultaat dus dat bevestigd hetgeen hierboven staat.

Misschien heb je op die 'probleem'-PC een IRQ of IO conflict. Dit gebeurt wel eens met die P-n-P kaarten. Controleer eerst maar die broninstellingen van deze kaart(en)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Hmmz, Hickup van GoT :(

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ai... was ik volledig gefocust op de instellingen etc. blijk ik zo stom te zijn geweest door niet te kijken of de kaart ook conflicten geeft, of wel goed functioneerde... laatste is dus het geval... Bij hardware profiel geeft hij de volgende foutmelding aan:

Na een poging om dit apparaat te starten, reageert Windows niet meer. Windows doet geen nieuwe poging meer. Code 11.

Het lampje achterop doet het wel (groen)...;)..

Nu ben ik op zoek naar andere stuurprogramma's, maar heeft dit zin?
(m.a.w. moet ik dat ding direct in de prullebak flikkeren? of is er nog hoop voor deze kaart?)..

Dani.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Laatst online: 19:44

yGiDoRp

Sawasdee

Zet aanmelding dan op Client For Microsoft Networks of Microsoft Family Logon i.p.v. Windows Logon.

File en Printersharing is ook wel handig wil je elkaar zien.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had ik dus wel gedaan, maar Windows had Netbui eruit geflikkert, maar na het toevoegen was dat probleem dus opgelost.. maar het probleem is dus de kaart...
(zie bovenstaand bericht)

Dani.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor 'n kaartje is 't?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

domme vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik raak altijd een beetje van slag als Windoos weer met die k!@#$ codes komt!:( Mik die kaart maar gewoon weg. Een nieuwe kost tegenwoordig toch nix meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zit ik i.d.d. aan te denken... maar andere kaart (ook een 3com Etherlink III, die het dus nog wel doet) is een /10mbs (?) kaart.. en weet dus niet of die nog wel te krijgen zijn... of is het geen probleem wanneer in deze pc een 100Mbs kaart zit en in de andere een 10Mbs zit?
Pagina: 1