afstellen trek-duw kabel buitenboordmotor

Pagina: 1
Acties:
  • 10.186 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:10
ik heb een klein bootje met een buitenboordmotor. Aan de buitenboord motor zit een gas- en schakelhandel die met trek- en duw-kabels met de buitenboordmotor is verbonden.
De throtle (gas) doet het prima, de shift (schakel) niet. Vooruit en in zijn vrij doen het goed, maar achteruit moet ik "helpen" door de shifter op de buitenboordmotor een klein tikje in de juiste richting te geven. Het lijkt erop dat de "uitslag" naar de achteruit niet helemaal goed is of dat er te veel weerstand is. Als de motor niet draait, klikt de kabel wel netjes naar achteruit.
Iemand een idee? Aan de trek en duw kabels zitten stelmoertjes, dus hoe moet je hem afstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Met die stelmoertjes ws? En dan zo dat de kabel wat langer word dan nu?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:52
In zijn vrij zetten en kijken welke kabel de meeste speling heeft, de stelmoer zo draaien dat de speling minder wordt. :)

Je kan hem ook gewoon in de achteruit zetten en dan aan de stelmoer draaien tot hij helemaal in de achteruit 'klikt'.

[ Voor 32% gewijzigd door Peenutzz op 13-05-2012 23:50 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-05 14:34
Ben je er al uitgekomen.. Heb namelijk hetzelfde probleem hij schakelde niet door (tandenpoetsen).. Heb een beetje met de stelschroef gespeeld maar nog niet gelukt. Graag foto's als het gelukt is.. Ik heb een yamaha 4 takt 9.9 pk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:39

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Ik denk dat de TS na 4 jaar ergens hopeloos ronddoppert op het IJsselmeer... Dus graag een nieuw topic openen ipv van een oude koe uit de sloot te halen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Dit topic is gesloten.