Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CM silent hybrid pro metingen

Pagina: 1
Acties:

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hallo tweakers,

Ik heb net even mijn psu getest met een multimeter van mijn vader. Ik heb de psu belast met een fan. Oud dingetje niet digitaal de multimeter. Ik heb bijna alles gemeten op 50V. Bij de 3.3V lijn kreeg ik 3.5-3.6
op de 5V lijn ongeveer 5.5-6 Kon het niet goed aflezen. Op de 12V lijn ongeveer 13V en op -12V lijn kreeg ik 12.

De meeste metingen zitten naast de standaard. Ik weet dat dit een beetje hoort, maar is het niet wat ''te''
Ik heb reviews gelezen van dezelfde psu en die zitten er niet zo ver naast, maar ik heb mijn psu ook alleen met 1 fan van 12V belast.

Dus ik zou graag willen weten of mijn metingen goed zijn.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11 20:52
Maximaal 5% is het devies, en daar zit deze ver buiten. Maar helaas kun je niks terugsturen, omdat het in feite gewoon werkt.

Maar een niet digitale multimeter kan ook betekenen dat de multimeter niet meer goed geëikt is. Ik zou dat eerst eens testen. Vraag anders bij je buren of ze je voor een uurtje de digitale multimeter mag lenen. Of van school, weet ik het.

• ion
  • Niet online
Ik had al eerder gevraagd of ik die van de school mocht lenen en dat mocht. Waarschijnlijk ligt en de multimeter want die dingen zijn niet echt accuraat, want als je op een andere school afleest krijg je een andere meting. Morgen weer natuurkunde dus ff die meer geavanceerde digitale meenemen :)

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zowiezo zijn oude analoge meters niet betrouwbaar, cie moeten elke keer eerst op 0v of een andere geeikte spanning afgesteld worden. Voor 2 tientjes kun je bij de gamma een nieuwe krijgen...

• ion
  • Niet online
Bartjezz schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:17:
Zowiezo zijn oude analoge meters niet betrouwbaar, cie moeten elke keer eerst op 0v of een andere geeikte spanning afgesteld worden. Voor 2 tientjes kun je bij de gamma een nieuwe krijgen...
Op school hebben ze een goeie

• ion
  • Niet online
Update: metingen gedaan met de multimeter van mijn school. Kreeg nu veel betere resultaten. 3.3V lijn kreeg ik 3.34 ongeever. 12V lijn 12.2-12.3. 5V lijn. 5.02V. -12V lijn kreeg ik 11.6V weet niet of dit te ver vanaf ligt.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Nee hoor, dit zijn prima waardes! Zoals mijn oud-elektro leraar altijd zei: het komt niet op een emmer nauwkeurig :P

• ion
  • Niet online
Oke :) Heb net ook van CM een nieuwe atx kabel binnen gekregen en wat andere kabels, dus morgen maar eens in mijn systeem zetten en nog ff paar testjes doen op voltages onder veel load. Vraagje trouwens. Er ligt ergens in de psu een ties wrap, waarschijnlijk onder de printplaat. Kan dit kwaad doen anders schroef ik alles open en haal ik hem eruit. (dit komt door de verkoper, niet mij)
Pagina: 1