Probleem met nieuwe computer, gpu probleem of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-12-2025
Hey, ik heb eergisteren een computer in elkaar gezet.
Hierin zit een Intel Core i5 3550 (ivy bridge) 3.3ghz quadcore
2x 4gb ram
een Asus/Nvidia Geforce GTX 560
850 watt voeding
Asus P8Z77-V LE moederbord
CoolerMaster Centurion 5 midi tower.

Volgens can you run it en wat ik zelf heb gemerkt is dat ik met deze pc "alle" recente games kan draaien.
Dat was mijn doel, ik heb een game pc gebouwd. Maar nu het probleem.
Ik heb een 8 jaar oude vga monitor, 15 inch van sony.
Toen ik starcraft 2 aan het installeren was en een youtube filmpje bekeek kreeg ik opeens een hele beeldscherm die paars werd met strepen er door heen. Computer liep een beetje vast volgens mij (of mijn beeldscherm is dus stuk) dus ik restartte hem, geen probleem. een dag later (vandaag) ja hoor, hetzelfde probleem alleen liep de computer dit keer niet vast. een paar seconde hetzelfde soort beeld en toen sprong hij van paarse/blauwe strepen weer naar normaal. en kan gewoon weer verder surfen.

Kan iemand mij alstublieft helpen? Is het een fabrieksfout van mijn Nvidia gtx560? is het mijn heel oude beeldscherm? Of is het (ja, mijn cracked windows ookal gaf virus scanner AVG geen virussen aan)
Ben van plan om sowieso windows te kopen maar het werd me even te duur :P

Hoor het graag,
LikeAKing

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:35
Of inderdaad een fabrieksfout van de kaart, of je kabel trek je gewoon los? dan kan het ook zijn dat er bepaalde kleuren niet goed meer worden aangestuurd ;) heb je toevallig nog ergens anders een (goedkoop) kaartje om mee te testen? :)

• LikeAKing
Uhm weet niet of ze in mijn computer passen. Ik kan ook beeldscherm verwisselen om even te testen. probleem is is dat het probleem niet "vaak"optreed dus kunnen we misschien wel weken gaan wachten.
wat bedoel je met kabel lostrekken? :) die van de monitor naar de graphic card?

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:35
LikeAKing schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:13:
Uhm weet niet of ze in mijn computer passen. Ik kan ook beeldscherm verwisselen om even te testen. probleem is is dat het probleem niet "vaak"optreed dus kunnen we misschien wel weken gaan wachten.
wat bedoel je met kabel lostrekken? :) die van de monitor naar de graphic card?
Kan je het proberen te reproduceren? door bijvoorbeeld weer een wat groter programma te installeren en het youtubefilmpje te kijken? als je er dan achter komt dat het zich op dit moment consequent voordoet kan je kijken of hij dat met een alternatief scherm ook doet :)

Ja ik heb nog wel is dat als ik m'n stekker niet helemaal goed aandraai en als ik dan (perongeluk) aan m'n kabel trek dat er bepaalde kleuren niet meer werken en je dus inderdaad strepen krijgt.

• LikeAKing
Nilsepils schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:16:
[...]

Kan je het proberen te reproduceren? door bijvoorbeeld weer een wat groter programma te installeren en het youtubefilmpje te kijken? als je er dan achter komt dat het zich op dit moment consequent voordoet kan je kijken of hij dat met een alternatief scherm ook doet :)

Ja ik heb nog wel is dat als ik m'n stekker niet helemaal goed aandraai en als ik dan (perongeluk) aan m'n kabel trek dat er bepaalde kleuren niet meer werken en je dus inderdaad strepen krijgt.
Maar deze strepen komen random ;)
2e keer was gewoon toen ik op internet zat en niets deed. dus voor mij gevoel was het toch echt random dat ze komen :p

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Zet het scherm eens op je moederbord zelf gebruikmakend van de igp van de 3550.

Verwijderd

Lijkt in eerst instantie aan de videokaart te liggen, sluit je monitor eens aan zoals mitsumark voorstelt, als je dan geen problemen ondervindt is het je videokaart.

• LikeAKing
Ohja kan ik ook nog doen, mijn intel processor heeft ook nog een vga aansluiting. als dit probleem vaker voorkomt kan ik het inderdaad even proberen.
Leest hij de gpu dan helemaal niet meer? kan ik dan geen games meer spelen of :)

• LikeAKing
Ik heb even gekeken.
Het blijkt een bekend probleem te zijn bij de GTX 560 (en eventueel TI) series. :P

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Meteen investeren in LCD, TFT, LED??? 15 inch komt je systeem niet echt tot zijn recht.

Johann Sebastian Bach

• LikeAKing
Eerst even sparen??? Mijn pc kostte 800 eu en mijn budget was eigenlijk 600 eu.
Pagina: 1