Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:09
Ik probeer atm een Scythe Mugen 2 op een MSI Z77A-GD65 te installeren. Nu loop ik tegen het probleem aan dat op de plaats waar de backplate dient te komen er wat chips en enkele kleine pinnetjes zitten. Hierdoor komt de backplate scheef te liggen en zou hij op de chips / pinnetjes drukken, iets wat mij niet echt gezond lijkt.

Nu is het zo dat het deel van de backplate dat erop drukt het "zachte" deel is. Nu vraag ik mij af, zie ik iets over het hoofd, doe ik iets verkeerd, moet ik die zachte stukken wegsnijden?

Een foto voor de duidelijkheid (rood omlijnde stukken, maar ook boven en rechts zitten nog wat pinnetjes):

DHTML Tetris

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:19
Ben bang dat het niet gaat lukken, de SMD-componenten zijn namelijk nog vrij hoog. Dit ga je niet oplossen met een beetje foam-tape o.i.d. Kun je niet een stuk uit de backplate dremelen?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wmm
Dremelen gaat op dit moment niet, daarbij heb ik er ook geen verstand van dus zou ik dat moeten laten doen. En alsnog is het risico me alsnog te groot dat ik iets beschadig.

Ik was al bang dat het waarschijnlijk niet zou lukken, aangezien jij er ook zo over denkt dat ik (voorlopig) maar terug naar de stock cooler. Bedankt though :).

DHTML Tetris

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 195780
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:49
Wmm, ik heb hetzelfde probleem en heb mail gestuurd naar Scythe (samen met jou foto) en kreeg volgend antwoord:
many Thanks for your request and and your trust in our products.

The altenative back plate you find under following Link:
http://www.scythe-eu.com/...t-super-back-plate-4.html

I can't say about the high of the component around the backside of the socket (you are marked red). I think the high of the components and the high of the back plate from the mainboard are the same. So it should be fits on your mainboard.
Maar volgens mij gaat die backplate zeker niet passen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wmm
Die gaat qua chips / pinnetjes mogelijk wel werken, hoewel dat linsonder (op mijn foto) dat nog lastig kan worden. Maar het midden gaat onmogelijk worden lijkt mij. De originele backplate kan juist om het metaal van de socket heen, maar dat kan die alternatieve weer niet. En dat metaal is nog vrij dik.

Ben bang dat het gewoon niet gaat lukken.

DHTML Tetris

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:19

Imprezzion

Civic EK3 Sedan & 307CC Tuned!

Ik had anders totaal geen problemen met een Thermalright backplate op dit bord.

Heb zelfs dat bordje nog wel ergens rondzwerven in m'n rommelhok wegens kromme pin en geen CPU om te testen.

Dat schuim op de backplate is toch juist bedoelt om om de componenten heen te vormen. Ten minste, dat dacht ik altijd.

~ 11900K @ 5.2 @ EK Velocity D-RGB ~ ASUS Maximus XIII Hero ~ 32GB Trident-Z Neo B-Die @ 4533 17-18-18-39-350-2T ~ Gigabyte RTX 3080 Gaming OC @ Bykski Block ~ Nemesis GTX 420+240 ~ Phanteks Evolv X ~ Seasonic Prime Gold 1000w ~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:48
Ik heb bij een vriend van me de Mugen 2 Rev b ook op dit bord geplaatst. Gewoon het schuimrubber deel over die componentjes doen en er is niks aan de hand.

• Niet online
Op verzoek verwijderd

• Wmm
Dat lijkt mij inderdaad ook geen gezonde oplossing. Die componenten zijn vrij hoog en het foam is nou ook weer niet vreselijk zacht (ook niet erg dik). Ook al komt het metaal van de backplate er niet direct op, er moet hoe dan ook aardig wat druk op zitten lijkt me. Ik durf het in ieder geval niet aan en maak voorlopig even gebruik van de stock cooler.

DHTML Tetris

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinS.Buisman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:17
Anoniem: 195780 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:49:
[...]

Ik vraag het nog maar een keer, waarom leg je geen kunststof ringetjes onder de 4 schroefgaten van de backplate, zodat die iets meer afstand krijgt tot het moederbord?? :?
Net zoveel ringetjes als nodig is.

In dat geval heb je alleen iets langere schroeven nodig.
Hoe moeilijk kan dat zijn. 8)
Tenzij de backplate inmiddels tegen de zijwand van je case aanligt. Dan kun je misschien beter een andere backplate regelen. Het is het proberen wel waard!

[Voor 15% gewijzigd door RobinS.Buisman op 18-05-2012 11:54. Reden: Alleen quote gepost, en niet m'n reactie.]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-04 09:18
of je zaagt een stuk uit de zijwand, wat bij de meesten al wel zo is, dan kan je in de toekomst ook makkelijker de koeler veranderen

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wmm
Anoniem: 195780 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:49:
[...]

Ik vraag het nog maar een keer, waarom leg je geen kunststof ringetjes onder de 4 schroefgaten van de backplate, zodat die iets meer afstand krijgt tot het moederbord?? :?
Net zoveel ringetjes als nodig is.

In dat geval heb je alleen iets langere schroeven nodig.
Hoe moeilijk kan dat zijn. 8)
MrMilco schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:56:
of je zaagt een stuk uit de zijwand, wat bij de meesten al wel zo is, dan kan je in de toekomst ook makkelijker de koeler veranderen
Klopt, dat is het proberen nog wel waard eventueel. Ik zal dan idd een stuk uit de zijwand moeten zagen waarschijnlijk, aangezien het anders niet zal passen. M'n Antec P180 heeft niet standaard zo'n gat. Ik houd het in m'n achterhoofd, thanks :).

DHTML Tetris

• Niet online
Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jotuns
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-11-2020
Ik ben ook van plan dit moederbord i.c.m. deze koeler te gaan bestellen. Hoe kan het dat je niet meer over dit probleem kan vinden op internet? Deze combinatie lijkt me toch niet zo gek. Bij hw.info wordt deze combo zelfs als advies gegeven voor de game pc.

Heb je het probleem nog kunnen oplossen of beschermt het schuimrubber gedeelte de pinnetjes wel genoeg?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wmm
Ik heb een ander topic hierover kunnen vinden, maar de link heb ik niet zo bij de hand (er werd ook geen oplossing geboden). Het is idd gek dat er verder niets over te vinden is. Mogelijk ben ik gewoon te voorzichtig hoor, dat het wel probleemloos kan...

Zelf durf ik het niet aan om zonder modificaties aan de backplate dat ding erop te zetten. De pinnetjes zouden nog niet zo'n probleem zijn denk ik (tenzij ze het metaal van de backplate zouden raken, dat weet ik niet) maar die chips zijn vrij groot en zouden erg veel druk krijgen van die backplate lijkt me. Het foam is nog vrij stevig, pinnetjes druk je er zo in, maar die chips wordt een ander verhaal.

[Voor 10% gewijzigd door Wmm op 20-05-2012 20:43]

DHTML Tetris

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:35
Heb hetzelfde probleem met dit moederbord en een andere koeler/backplate. Bij mij drukte de backplate tegen de twee onderste chips aan op jouw foto. Ik heb het opgelost door plastic sluitringen te gebruiken, twee stuks op elkaar. Hierdoor is er genoeg ruimte tussen de backplate en het moederbord en drukt deze niet meer op de chips. Succes ermee!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jahaa!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-05 08:04
Ik heb zelf ook deze combinatie. Het is mij inderdaad ook opgevallen dat het niet helemaal goed paste. ik heb er verder niks aan gedaan en gewoon alles erop geschroefd.
de backplate ligt ietsje schuin op de componenten. ik heb de schroeven aan die klant iets minder ver door gedraaid. Aan de (goeie) kant kan ik zien dat de schroefen iets uit steken boven de moeren(boven op dus) aan de (slechte) kant komen de schroeven net niet boven de moeren uit. ik denk dat het koelblok dus wel gewoon netjes op de heat spreader ligt. ik heb mijn cpu (3770k stock snelheid) getest met cinebench 11.5 en kwam niet boven de 57 graden uit.

ik denk dus dat alles wel goed zit.
mocht er hier nog een betere oplossing worden geopperd dan zal ik die toch ook maar gebruiken. (just to be sure) :P

edit: de fan draait zelfs maar op 450rpm

• Niet online
Op verzoek verwijderd

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-04 20:54
uhhhm this may sounds stupid but.. iedereen krijgt bij zijn proc tog een boxed koeler met bijbehorende cheapass plastic backplate?
waarom kijk je niet of die goed past? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jahaa!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-05 08:04
een andere backplate zou de beste optie zijn. op de huidige backplate delen weg frezen/zagen of een backplate van een andere merk. inprinciepe zitten bij alle backplates de gaten op de zelfde plek dus zou dat moeten passen. mits deze dus niet ook over de componenten zit.

toch maar is kijken naar die ringetjes dan.

maar dan is het hele idee van de backplate toch een beetje weg? dacht dat die voor support zorgt van het mobo als hij boven het mobo gaat 'zweven' is die support een beetje weg lijkt me.

dan zou ik er net zo goed alleen ringetjes onder kunnen doen en heel de backplate weg laten, lijkt me ook geen gezonden oplossing.

ik denk wel dat die backplate alsnog voor wat support zal zorgen, dus ga toch wat ringetjes fixen en die onder mijn backplate doen.

iemand een idee waar ik die ringetjes en langere moeren kan halen??

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:53
Ik heb de backplate bestelt, ik zal laten weten of het dan wel goed werkt.
ik liep tegen hetzelfde probleem aan namelijk

• tallstoi
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-05 18:23
@bastian433: heb je die andere backplate al binnen en gemonteerd? Past het nu wel goed?

Later deze zomer ga ik een upgrade uitvoeren, daarbij heb ik ook de combi Z77A-GD65 + Mugen2 (+Ivy Bridge CPU) op het oog. De Mugen2 heb ik al in huis. De Z77A-GD65 biedt precies datgene wat ik nodig heb (plus het laagste stroomverbruik), zou echt balen zijn als ik vanwege dit probleem voor een ander moederbord moet gaan |:(

Steam

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:53
Hij komt morgen pas binnen, beetje lang onderweg

edit: helaas nog niet binnen gisteren
edit2: backplate binnen, nu nog wat tijd vinden...
edit3: met die nieuwe backplate wil het wel, raak nog maar een paar kleine pinnen en hij is met plastic bekleed. en met dat schuimrubberspul dus.
wel wil het maar op 1 manier, als je hem er andersom op legt raakt die nog steeds een chipje.
ik vond het goed genoeg passen zo op deze manier en gebruik hem nu zo met de andere backplate

wel is hij vervelend om te monteren en is low profile geheugen aan te raden

[Voor 112% gewijzigd door bastian433 op 20-06-2012 18:03]

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik zag dit topic toevallig voorbij komen en heb soortgelijke ervaringen (temp00 in "[BBG] High-end gamesysteem juli 2012") met deze backplate op een Asrock Z77 Extreme4:
Mugen1
http://tweakers.net/ext/f/Bdl6gPjEL7bGWVje9L5iawXs/thumb.jpg.
Er zat ook een rij bij, die ik toevallig niet heb gefotografeerd, waarbij er een stuk of 7 van die pinnetjes naast elkaar diep in dat isolatiemateriaal zaten. Ik heb er uiteindelijk ook voor gekozen om voor een andere koeler + backplate te gaan. Zat me niet helemaal lekker.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-05 23:32
bastian433 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:42:
Hij komt morgen pas binnen, beetje lang onderweg

edit: helaas nog niet binnen gisteren
Ben benieuwd of die nieuwe clip helpt. Heb dezelfde combo op het oog en anders moet ik een andere koeler uitzoeken die wel goed past.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:33

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Misschien de Thermalright 120 TRUE iets om te overwegen? Wel een stuk duurder maar die lijkt mij wel te passen en koelt overigens ook nog eens een heel stuk beter :)

http://www.thermalright.c...uct_cpu_cooler_tb120.html

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:18
Wmm heb jij niet het probleem, dat de pinnetjes tegen de bodemplaat van de kast komt. Ik heb een zalman MS1000 HS2 kast. De stand offs van deze kast zijn erg kort. Ik heb mijn msi Z77A GD 65 RMA gestuurd. Dus ik kan het zelf niet na meten maar ik vond/vind de onderkant van het moederbord erg slecht afgewerkt. Alle pinnetjes hadden verschillende lengtes. Wat hier mee wil zeggen is. Let goed op met dit moederbord als jou backplate al klem komt te zitten tegen de zijkant. Dan kan het maar zo zijn dat de pinnetjes ook tegen de zijkant komen. Niet direct maar misschien wel door uitzetten van warmte of resonatie van de kast als de cpu of gpu ventilator harder/zachter gaat werken.

• Wmm
Daar heb ik voor zover ik weet geen last van. Ik heb toen nog wel gecontroleerd of de backplate tussen het mobo en de kast zou passen en dat paste prima (ik heb dan ook een andere kast, een Antec P180.

@ Bastian443, laat even weten of het lukt :). Ben erg benieuwd. Welke backplate heb je gekregen? Die waar scatman het 14 mei over had?

DHTML Tetris

• TurboTon1973
Ik heb het probleem ook als ik geen backplate gebruik. :-(
Ach je hebt altijd slimmer mensen als ik ;) Bij de zalman kan de bodemplaat niet uit de kast. Ik kon dus niet zien of er ergens in het midden een pin contact zou maken. Ik heb namelijk ook problemen met een stockkoeler. Bij het nameten van de afstandhouders bleek de langste een hoogte te hebben van 5,72 mm en de hoogste 6,00 mm terwijl de atx 2.2 standaard een minimum hoogte van 6,35 mm voorschrijft. De importeur van zalman vind dat dit binnen de tolerantie afwijking valt. Althans eerst was het een afwijking van 1 á 2 10 mm was normaal. Vind ik ook. Vanaf dat ik zeg dat ik meer dan 1/2 cm toch wel erg grote verschil is. Word er niet meer gereageerd op mail.

Wat is de hoogte van een afstandhouder van een Antec P 180? Ik kan zulke gegevens niet vinden bij reviews en website van fabrikanten. Of ik kijk/google verkeerd.
Succes met je build :)

[Voor 32% gewijzigd door TurboTon1973 op 20-06-2012 20:02]

• tallstoi
@TurboTon1973:
Jouw opmerking over de lengte van de afstandhouders heeft mij getriggerd om zelf ook even de lengte op te meten van de afstandhouders van mijn kast (Antec P160): 5mm :(

Uit dit feit trek ik (voorlopig) de conclusie:
Als ik vast wil houden aan mijn huidige kast zonder een gat te zagen in de achterwand: ongeacht welk moederbord ik kies raak ik sowieso in de problemen door het te ver uitsteken van de backplate van de koeler.
Klopt mijn veronderstelling? Please correct me if i'm wrong.

Iets wat ik mij nu afvraag:
Hoever steekt de backplate van de Mugen2 aan de achterkant van het moederbord uit?
Je schrijft dat je ook problemen hebt met de stockkoeler. Ik neem aan dat je hiermee de backplate die tegen de achterwand raakt bedoelt?

@bastian443:
Welke backplate had je nu precies besteld en gemonteerd?
Deze: http://www.scythe-eu.com/...t-super-back-plate-4.html ?

Als alternatief voor de MSI Z77A-GD65 overweeg ik nu de Asus RoG Maximus V GENE, vooral vanwege de overklokmogelijkheden en de prima geluidschip.

Dit alles betekent voor mij waarschijnlijk dus een andere kast kopen of misschien toch maar de zaag ter hand nemen.

[Voor 8% gewijzigd door tallstoi op 30-06-2012 19:28]

Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TurboTon1973
tallstoi schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:20:
@TurboTon1973:
Jouw opmerking over de lengte van de afstandhouders heeft mij getriggerd om zelf ook even de lengte op te meten van de afstandhouders van mijn kast (Antec P160): 5mm :(

Uit dit feit trek ik (voorlopig) de conclusie:
Als ik vast wil houden aan mijn huidige kast zonder een gat te zagen in de achterwand: ongeacht welk moederbord ik kies raak ik sowieso in de problemen door het te ver uitsteken van de backplate van de koeler.
Klopt mijn veronderstelling? Please correct me if i'm wrong.

Iets wat ik mij nu afvraag:
Hoever steekt de backplate van de Mugen2 aan de achterkant van het moederbord uit?
Je schrijft dat je ook problemen hebt met de stockkoeler. Ik neem aan dat je hiermee de backplate die tegen de achterwand raakt bedoelt?

@bastian443:
Welke backplate had je nu precies besteld en gemonteerd?
Deze: http://www.scythe-eu.com/...t-super-back-plate-4.html ?

Als alternatief voor de MSI Z77A-GD65 overweeg ik nu de Asus RoG Maximus V GENE, vooral vanwege de overklokmogelijkheden en de prima geluidschip.

Dit alles betekent voor mij waarschijnlijk dus een andere kast kopen of misschien toch maar de zaag ter hand nemen.
Bij mijn msi Z77A-GD 65 2 maal waren de pinnen die onder het moederbord steken van alle electronica ed niet afgekort/verschillende lengtes. En opvallende lang in vergelijking van andere voorgaande moederborden. Als ik het moederbord in de kast plaatste dan staken de pinnetjes zover uit dat deze tegen de bodemplaat van de behuizing kwam. Althans dat vermoed ik omdat ik bij het moederbord de uitstekende pinnetjes niet had opgemeten voordat ik deze verzond. Maar bij het eruit halen wel zag dat 2 pinnetjes die vlakbij de 24 pins stroomaansluiting onder een hoek van 45 graden stonden. Toen ik daar later over nadacht en ik de hoogte van de afstandhoudertjes na mat kwam ik via zalman achter de ATX standaard hoogte.
(ik heb mijn tweede Z77 geplaatst met de stockkoeler). En het moederbord deed het niet toen ik de pc aan wilde zetten. Ook niet als ik het moederbord plaatste buiten de behuizing op een stuk karton.

Ik heb nu een nieuwe P 55 GD85 moederbord ontvangen van MSI. Omdat deze ook defect was gegaan. Dit moederbord zat eerst in de zalman behuizing. Deze heb ik nu in een silverstone behuizing gebouwd zonder problemen. Bij de Silverstone LC 20 is de minimum hoogte 11 mm. Bijna het dubbele.

Na jou meting van jou Antec behuizing verbaas ik mij over hoe laag de afstandshoudertjes zijn. En dat deze zoveel korter zijn als de atx standaard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tallstoi
TurboTon1973 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:05:
[...]

Bij mijn msi Z77A-GD 65 2 maal waren de pinnen die onder het moederbord steken van alle electronica ed niet afgekort/verschillende lengtes. En opvallende lang in vergelijking van andere voorgaande moederborden. Als ik het moederbord in de kast plaatste dan staken de pinnetjes zover uit dat deze tegen de bodemplaat van de behuizing kwam. Althans dat vermoed ik omdat ik bij het moederbord de uitstekende pinnetjes niet had opgemeten voordat ik deze verzond. Maar bij het eruit halen wel zag dat 2 pinnetjes die vlakbij de 24 pins stroomaansluiting onder een hoek van 45 graden stonden. Toen ik daar later over nadacht en ik de hoogte van de afstandhoudertjes na mat kwam ik via zalman achter de ATX standaard hoogte.
(ik heb mijn tweede Z77 geplaatst met de stockkoeler). En het moederbord deed het niet toen ik de pc aan wilde zetten. Ook niet als ik het moederbord plaatste buiten de behuizing op een stuk karton.

Ik heb nu een nieuwe P 55 GD85 moederbord ontvangen van MSI. Omdat deze ook defect was gegaan. Dit moederbord zat eerst in de zalman behuizing. Deze heb ik nu in een silverstone behuizing gebouwd zonder problemen. Bij de Silverstone LC 20 is de minimum hoogte 11 mm. Bijna het dubbele.

Na jou meting van jou Antec behuizing verbaas ik mij over hoe laag de afstandshoudertjes zijn. En dat deze zoveel korter zijn als de atx standaard.
Dus als ik het goed begrijp heb je al twee maal een defect Z77A-GD65 gehad? Ik begrijp heel goed jouw onvrede over de kwaliteit van de afwerking door MSI. Ik vind het ook voor een moederbord in deze prijsklasse onbegrijpelijk en volstrekt onacceptabel. Mijn ECS moederbordje van 35 euro van 9 jaar terug was dan nog beter afgewerkt...

Ik ben inmiddels dan ook voor 99% zeker overgestapt naar de Asus Maximus V Gene. Alle reviews loven de enorm goede overklokmogelijkheden van dit bord en dat opgeteld bij de uitstekende X-Fi geluidschip heeft mij dit doen besluiten. Dan neem ik het mATX-formaat en het iets hogere stroomverbruik wel op de koop toe.

Ik heb ook besloten om toch te gaan voor een nieuwe kast, waarschijnlijk de Antec P280. Die is lekker stil en heeft een enorm gat ter hoogte van de CPU-socket dus weinig kans dat ik in de problemen kom met uitstekende pinnetjes of backplates :*)
Mijn huidige Antec P160 is alweer 7 jaar oud en USB3 en cable management zijn beide zaken die voor mij de overstap wel waard maken.

Succes gewenst met je verdere bouwprojecten :)

Misschien dat ik voor de zekerheid nog wel die gewijzigde backplate van Scythe bestel, dat weet ik nu nog even niet. Jammer dat Bastian443 niet meer heeft gereageerd op mijn vraag.

Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TurboTon1973
Klopt, ik heb 2 maal een defecte Z77A GD65 gehad. Ik heb nu een ASUS Sabertooth Z77 gekocht. Deze is helemaal netjes afgewerkt aan de onderzijde. Natuurlijk wel soldeertin, zonder soldeertin geen moederbord. Maar de pinnetjes zijn netjes afgeknipt.
Nu zou ik dat zelf wel kunnen doen bij het msi bord. Maar dan heb ik gelijk geen garantie meer.
Als het goed is koopt morgen mijn vervangende behuizing van Zalman terug. Ben benieuwd welke het geworden is. Dan kan ik alles weer in de behuizing gaan zetten. Als ik het half niet vertrouw dan koop ik denk ik een Corsair Obsidian 550D. Die kwam aardig goed uit de tests. En ik zag op een van de tests of op de website van corsair dat de afstandhoudertjes op verhoging staan.

• tallstoi
Ja, ik heb zelf veel ervaring met Asus en Gigabyte moederborden en ik verkeerde eigenlijk in de veronderstelling dat MSI wel op hetzelfde kwaliteitsniveau zou zitten (zelf nog geen ervaring met MSI). Maar Asus heeft overduidelijk veel moeite gedaan om de kwaliteit van hun moederborden op een zo hoog mogelijk niveau krijgen. Dat lees je ook terug in de reviews, vaak bereiken de top-borden van Asus hetzelfde overklok-resultaat maar dan wel bij een lager voltage en dat zie ik graag :) Dan speel ik toch liever op safe.
Toevallig is de kast die je noemt net vandaag getest door tweakers, ook een heel interessant kastje, maar even vergelijken met de Antec :)

Steam

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee