Ik heb mijn moeder een opgeknapte NX9420 cadeau gedaan vanwege het grotere scherm, dvd brander, etc. Haar oude laptop(je), voorheen van mijn zusje, heb ik meegekregen, nadat ik de grotere harde schijf daarvan in haar HP heb gestopt.
Ben dus nu de trotse bezitter van een HP Mini 2133 netbook met 1gb ram en een 60gb HDD
.
Mijn vrouw en ik hebben eerder zo'n ding gehad, 2 jaar geleden, en dat was er eentje met Windows Vista. Omdat zoiets natuurlijk met geen mogelijkheid vooruit te trappen is, hebben we die op WinXP gedraaid, nog enigzins bruikbaar.
Ik heb beloofd deze niet van de hand te doen maar gewoon te bewaren. Aangezien ik hem niet echt nodig heb (we hebben allebei een snelle notebook en er staat boven nog een Ubuntu werkstation/Server) wil ik kijken of ik de eeuwig trage 2133 notebook snel kan maken! Dat gaat uiteraard niet met Windows (of iemand moet Win98 drivers voor dit ding willen schrijven
) dus een Linux/Unix distro zal het worden. Het is me om het even welke, al heb ik vooral ervaring met Debian, dus andere distro's gaan wat meer moeite kosten.
Doel:
Dit kleine notebookje ultra-snel en responsief maken
Uitdaging:
Via Chrome 9 videokaartje, Broadcom wireless, 1gb ram.
Opties:
kant-en-klare distro, lichte GUI of alleen een window manager?
Wie heeft er leuke ideëen?
Ben dus nu de trotse bezitter van een HP Mini 2133 netbook met 1gb ram en een 60gb HDD
Mijn vrouw en ik hebben eerder zo'n ding gehad, 2 jaar geleden, en dat was er eentje met Windows Vista. Omdat zoiets natuurlijk met geen mogelijkheid vooruit te trappen is, hebben we die op WinXP gedraaid, nog enigzins bruikbaar.
Ik heb beloofd deze niet van de hand te doen maar gewoon te bewaren. Aangezien ik hem niet echt nodig heb (we hebben allebei een snelle notebook en er staat boven nog een Ubuntu werkstation/Server) wil ik kijken of ik de eeuwig trage 2133 notebook snel kan maken! Dat gaat uiteraard niet met Windows (of iemand moet Win98 drivers voor dit ding willen schrijven
Doel:
Dit kleine notebookje ultra-snel en responsief maken
Uitdaging:
Via Chrome 9 videokaartje, Broadcom wireless, 1gb ram.
Opties:
kant-en-klare distro, lichte GUI of alleen een window manager?
Wie heeft er leuke ideëen?