Toon posts:

Processor advies in nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag Tweakers,

Momenteel ben ik bezig met mijn nieuwe systeem samen te stellen. Door de huidige berichtgeving over het koelpasta fiasco (e.d.) van Intel ben ik gaan twijfelen over mijn set-up. Mijn vraag aan jullie is dan ook; raden jullie mij aan een Intel i5-2500K (202€) Sandy Bridge te kopen, een Intel i5-3450 (189€) Ivy of misschien een Intel Core i5-2450P (183€) Sandy. Ik heb wat benchmarks bekeken en bij de meeste komt de 3450 beter uit de bus.
Ik laat de PC door Alternate assembleren (kan het zelf maar heb totaal geen zin in gezeik zoals RMA bij kapotte onderdelen, en ben al een hele tijd uit de assemblage routine).

Ik ben van plan nog niet over te klokken tot ik het nodig acht.

De rest van de set-up:
  1. XFX HD6870 Dual Fan (HD-687A-ZDFC)
  2. OCZ ModXStream Pro 700W
  3. Sharkoon T9 Value black edition (vanwege de drie ingebouwde fans)
  4. GIGABYTE GA-B75M-D3H (rev. 1.0)
  5. G.Skill 8 GB DDR3-1866 Kit F3-14900CL8D-8GBXM
  6. Western Digital WD3200AVKX 24/7 (320 GB, hier komt later nog een SSD bij)
Als iemand nog een beter alternatief heeft voor een van de bovenstaande componenten houd ik me aanbevolen.

Ik hoop dat jullie me van advies kunnen voorzien.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

ik ben voor de i7 3770K gegaan (inventaris: Ivy_WS)
alleen kan de leverbaarheid wel een probleem zijn. hoewel de assemblage nu al een paar dagen wacht op het binnenkomen van de systeemkast...

d:)b :henk d:)b

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed ik zou voor deze gaan aangezien deze wel unlocked is en sneler is dan de 3450 en 1866 word niet gesupport ;)

Verwijderd

Topicstarter
ionn schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:42:
pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed ik zou voor deze gaan aangezien deze wel unlocked is en sneler is dan de 3450 en 1866 word niet gesupport ;)
Dat was ook mijn eerste keuze maar die is alweer 40 euro duurder bij Alternate..Even een afweging maken denk ik dan maar.
Kak die support had ik nog niet op gelet (heb me set al 6 keer veranderd of zo ;).
Thnx

Verwijderd

Ui de drie die je voorstelt is enkel de 2500k geschikt om over te klokken, als je het later van plan bent is een 3570k zoals ionn voorstelt een beter keuze, aangezien beide cpu's even duur zijn en de 3570k toch duidelijk sneller is.

Verwijderd

Topicstarter
MrJayMan schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:40:
ik ben voor de i7 3770K gegaan (inventaris: Ivy_WS)
alleen kan de leverbaarheid wel een probleem zijn. hoewel de assemblage nu al een paar dagen wacht op het binnenkomen van de systeemkast...
Deze valt helaas niet binnen mijn budget ;).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:48:
Ui de drie die je voorstelt is enkel de 2500k geschikt om over te klokken, als je het later van plan bent is een 3570k zoals ionn voorstelt een beter keuze, aangezien beide cpu's even duur zijn en de 3570k toch duidelijk sneller is.
Je hebt een punt.

2-0 voor de 3570K

• ion
  • Niet online

ion

Als die 40 zo erg is dan bouw je hem lekker zelf en hoef je niet voor assemblage te betalen, is ook veel leuker ;)
Ga jij trouwens gamen op jou pc?

[ Voor 12% gewijzigd door ion op 13-05-2012 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
ionn schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:50:
Als die 40 zo erg is dan bouw je hem lekker zelf en hoef je niet voor assemblage te betalen, is ook veel leuker ;)
Nou ja die enkele 40 is niet zo erg maar zo begon ik vanuit 600 en kwam ik uit op 900 ;).
Ik zie dat de 3570 ook maar ondersteunt tot de 1600. Denk dat ik die dan maar doe en me geheugen aanpas.

P.s. Ik heb in het verleden 2 pc's zelf geassembleerd maar dat liep twee keer mis (buiten mijn toedoen) vandaar dat ik wat huiverig ben ervoor.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 17:53 ]

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:52:
[...]

Nou ja die enkele 40 is niet zo erg maar zo begon ik vanuit 600 en kwam ik uit op 900 ;).
Ik zie dat de 3570 ook maar ondersteunt tot de 1600. Denk dat ik die dan maar doe en me geheugen aanpas.

P.s. Ik heb in het verleden 2 pc's zelf geassembleerd maar dat liep twee keer mis (buiten mijn toedoen) vandaar dat ik wat huiverig ben ervoor.
Ja maar je moet zoiezo veel geld uitgeven als je een goeie pc wilt. Kan niet anders ;) En je moet het gewoon zelf doen joh. Je had gewoon toevallig twee keer ongeluk.

Deze kaart is meer futureproof :) pricewatch: Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5

[ Voor 11% gewijzigd door ion op 13-05-2012 17:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu voor geheugen: G.Skill 8 GB DDR3-1600 Kit
F3-12800CL7D-8GBXM (koop ik later nog 2 reepjes erbij)

En die 3570K moet dan ook maar denk ik zo ;).

Verwijderd

Topicstarter
ionn schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:56:
[...]

Ja maar je moet zoiezo veel geld uitgeven als je een goeie pc wilt. Kan niet anders ;) En je moet het gewoon zelf doen joh. Je had gewoon toevallig twee keer ongeluk.

Deze kaart is meer futureproof :) pricewatch: Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5
Ja je hebt ook wel gelijk maar ik probeer het toch wat te budgetteren als arme sloeber zijnde ;).

Voor die 50 euro heb ik geen kopzorgen en doet alles het gewoon perfect met doormeting (hoop ik). Me upgrade in de toekomst kan ik dan lekker zelf doen :P.

Mooi kaartje, maar effe te prijzig voor mijn doen. Ik was nog aan het denken die XFX dubbel te kopen (XF) na een tijd. Of zie je hier geen oplossing in?

• ion
  • Niet online

ion

Ik zou de 7850 kopen aangezien die veel sneller is en oc heeft en aftermarket cooler maar ook 2GB vram wat een must is tegenwoordig voor games zoals bf3 etc en later sli doen en hij is sneller als gtx 680 en die 50 euro steek je dan in je videokaart. Zelf doen is een kleine moeite.

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-02 16:49
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:48:
[...]

Dat was ook mijn eerste keuze maar die is alweer 40 euro duurder bij Alternate..Even een afweging maken denk ik dan maar.
Kak die support had ik nog niet op gelet (heb me set al 6 keer veranderd of zo ;).
Thnx
ik zou even verder kijken dan alternate die is namelijk gewoon duur de laatste tijd.
zeker als je een hele pc haald kan je elders een stuk goedkoper uit zijn.

neem de mycom die zit op veel locaties en is vaak goedkoper dan alternate.
daar is de 3570k 8 euro goedkoper dan bij alternate en de kost daar ook maar 197 euro dat is alweer 5 euro.
en met een hele pc steeds 5 a 10 euro loopt dat hard op.

pin jezelf niet vast aan 1 wiken zeker als deze gewoon duur is in de prijswatch staat hij bijna onderaan de laatste tijd.

verder is het maar net wat je ermee wil.

wil je overclocken dan is de 2500k de betere keuze ivm met koeling overclock je niet dan kan je net zogoed een non k versie nemen en geld in iets anders steken.
let wel op dat je het juiste bord bij je cpu kiest niet alle borden kunnen overclocken en als je niet overclockt heeft het geen zin om 50 euro extra te betalen voor een oc moederbord er zijn zat alternatieven.

[ Voor 19% gewijzigd door computerjunky op 13-05-2012 18:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
computerjunky schreef op zondag 13 mei 2012 @ 18:05:
[...]

ik zou even verder kijken dan alternate die is namelijk gewoon duur de laatste tijd.
zeker als je een hele pc haald kan je elders een stuk goedkoper uit zijn.

neem de mycom die zit op veel locaties en is vaak goedkoper dan alternate.
daar is de 3570k 8 euro goedkoper dan bij alternate en de kost daar ook maar 197 euro dat is alweer 5 euro.
en met een hele pc steeds 5 a 10 euro loopt dat hard op.

pin jezelf niet vast aan 1 wiken zeker als deze gewoon duur is in de prijswatch staat hij bijna onderaan de laatste tijd.
Klopt Alternate is veel duurder dan hij vroeger was (en dan heb ik het over 8 jaar geleden of zo). Ik heb een tijd bij Afuture gehangen maar de reviews zijn gemixt. Het probleem is dat ik wil laten assembleren en Alternate heeft een vrij goede aftersales en is erg compleet (ook qua service). Ik zal eens kijken of ik deze set met de alternatieven van hierboven kan samenstellen.

• ion
  • Niet online

ion

Maak je lijst hier in tweakers en kijk waar de winkels het goedkoopst zijn als je alles besteld. Je geheugen word trouwens niet gesupport. Staat in iedergeval niet in support list. Neem anders deze pricewatch: Kingston KHX1600C9D3K2/8GX

En bouw gewoon zelf! :P Bespaar je de moeite met prijzen en waar je moet kopen.
Pagina: 1